[WORD] Probleem met kolommen

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46617

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben momenteel bezig met Word (2000) en ik kom er niet uit. Als ik een kolom invoeg met twee rijen kan ik in beide kanten tekst voegen. Als ik dan bij <<Invoegen>> op <<Eindemarkering>> klik en ik kies <<Kolomeinde>> kan ik heel makkelijk met mijn muis van de ene naar de andere kolom switchen.

Nu wil ik alleen dat als ik aan de linkerkant tekst typ, dat de rechterkant mee omlaag gaat. Het moet mogelijk zijn, maar ik heb gewoon geen idee hoe. Ik heb op google een aantal documenten gevonden over kolommen in Word maar die kunnen mij niet helpen. Ook de GoT search heeft geen antwoord. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 15:35
Hoi,
Dat komt waarschijnlijk, omdat je het kolom einde hebt ingevoerd in de linker kolom i.p.v. de rechter.

Als je weergeven/verbergen van tekstcodes (icoon ¶) aan zet, kan je precies zien waar je het kolomeinde hebt ingevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat werkt niet? Ik wil dus dat als ik links 10 keer enter druk, de rechterkant ook 10 keer meegaat, zonder dat ik rechts weer tien keer moet enteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60665

Niet helemaal zeker wat je hiermee bedoelt: 'Als ik een kolom invoeg met twee rijen kan ik in beide kanten tekst voegen.' maar ik zal een poging wagen.

Ik heb hier de Engelse versie dus als je de Nederlandse hebt zul je even de de juiste termen erbij moeten zoeken.

- Zet de cursor in de tabel
- Klik Table, Table Properties via de menu balk
- Selecteer de Table tab als die nog niet geselecteerd is
- Klil op Options...
- Check de box 'Automatically resize to fit contents'

Nu zou alles mee op moeten schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, dat bedoel ik niet.

Ik voeg een kolom in. Nu voeg ik aan de linkerkant van de kolom wat tekst in. Nu staat de cursor tien regels lager, daar kan ik dan verder typen. Als ik dan bij <<Eindemarkering>> kies voor <<Kolomeinde>> kan ik met mijn muis naar de andere kolom, maar dan staat mijn muis nog helemaal bovenaan in de tweede kolom.

Wat ik nu wil is dus dat als ik aan de linkerkant van de kolom tien regels typ, dat de cursor rechts in de kolom ook tien regels lager staat, zonder dat ik tien keer op enter hoef te drukken om dezelfde positie te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Dat gaat zo niet. Vergelijk een kolomeinde met een pagina-einde: als je op pag 1 een paar keer op de entertoets ramt, zal pag 2 nog steeds bovenaan beginnen.

Je zal dit in Word alleen kunnen oplossen met 1 kolom en dan met tabs de tekst naast elkaar krijgen.

Ik gebruik vaak Excel, plakken-speciaal in Word, Tabel-naar-tekst conversie om dit soort probleempjes aan te pakken.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60665

Nog steeds moeite om me voor te stellen wat je nu eigenlijk wilt. Post eens een voorbeeld.
Pagina: 1