Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD Controller vraag]gmZAN2 controller + Del 14.1" scherm?

Pagina: 1
Acties:

• Tedman111
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07-2023

Tedman111

-=ProzaC=-

Topicstarter
Aangezien in het Laptop LCD aan VGA-Kaart na 3 dagen en een kickje nog niemand gereageerd heeft vraag ik het hier nog eens.
Ik heb op eBay een gmZAN2 lcd controller "gewonnen" (*klik* voor site met info over de chip) oorspronkelijk komt deze controller uit een HP Slimview 517 15" TFT.
Nu kan ik misschien een 14,1" Laptop TFT krijgen uit een Dell Latitude D505.
Mijn vraag is nu, heeft iemand enig idee of ik dit Dell Latitude D505 Scherm gewoon kan aansluiten op deze TFT controller en of iemand ervaringen heeft met dit scherm (of films er enigszins op te kijken zijn) 8) Ik vind over dit scherm geen informatie helaas.

Het is dus een controllerboard van Hyundai ImageQuest begrijp ik, ik vind er verder geen info over, maar hier (*klik maar weer* :)) vind je een foto van het board zelf

[ Voor 7% gewijzigd door Tedman111 op 10-10-2004 14:05 ]

Early to rise misses the prize, because sleeping-in late just feels great!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:00
Als je hem netjes voed, en die 2 randcomponenten (MCU, OSC) van op je 1e linkje op die printplaat zitten zal ie werken ja.

[ Voor 5% gewijzigd door naftebakje op 10-10-2004 14:15 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Tedman111

Tedman111

-=ProzaC=-

Topicstarter
De OSC zit volgens de beschrijving in de chip verwerkt (oscillator toch?) ik weet zo even niet hoe een MCU uitziet en wat het is? misschien heb je iets aan de foto van het boardje

• naftebakje
OSC zal wel oscillator zijn ja.
Ik zou vooral eens kijken naar de connectoren die nog niet gebruikt zijn van het bordje, mss staat erbij iets geprint waaruit je kan afleiden waarvoor ie dient.
(op je foto rechtsonder, CN302, heb je dat al eens door google gedraaid?)
Als ik jou was zou ik ook eens doormeten of die ene connector met 5V en GND doorverbonden is met die stekker waar ook 12V op zit (van de 5V naar 5V hé 8)7 ). En eens voeding op steken en kijken wat dat OSD dingetje doet ( ik veronderstel dat dat enkele knopjes en ledjes zijn, correct me if i'm wrong).

[ Voor 40% gewijzigd door naftebakje op 11-10-2004 11:47 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Tedman111

Tedman111

-=ProzaC=-

Topicstarter
info over de stekker waar CN302 bij staat vind ik niet, ik heb vanalles gevonden behalve iets dat met een tft of een controllerboard voor een tft te maken heeft. Verder heb ik net Hyundai Imagequest (waarvan ik gok dat het bordje is) gemaild met de vraag of ze me mogelijk verdere info/manuals/datasheets of iets dergelijks kunnen sturen.
Het ledje van het OSD ding brand idd als ik het boardje aansluit aan de stroom en aan mijn pc (groen als hij aan de pc hangt, oranje als hij niet verbonden is) (dat zijn idd meerdere knopjes en een ledje, maar dat leek me niet interessant genoeg voor dit topic om een foto van te posten, als dat nog nodig is zal ik dat alsnog doen).
De aansluitingen van het printje doormeten zal ik zo dadelijk doen, later meer info hier over :), Thx iig al voor meehelpen en meedenken naftebakje! _/-\o_

• naftebakje
Het ontvangstgedeelte werkt dus al zeker, aangezien hij merkt dat je je pc eraan hebt aangesloten.
Heb je al gevonden hoe je de aansluitingen naar het LCDschermpje moet verbinden. Zo ja, kan je volgens mij er eens voor gaan, en ws krijg je dan al meteen beeld, of met wat prutsen met die osd interface.

[ Voor 52% gewijzigd door naftebakje op 11-10-2004 18:26 ]

• naftebakje
En? Heb je em opgeblazen of werkt het?

• Tedman111

Tedman111

-=ProzaC=-

Topicstarter
ik heb met Hyundai Imagequest en Sharp gemaild en beide willen geen info geven, ik moet nu nog even zeker weten dat het schermpje wat ik wil overkopen past kwa aansluiting op mijn bordje en dan koop ik het en ga ik testen, in de loop van deze week hoor je denk ik meer! :Y)

Door mijn gemail heen en weer is het schermpje ondertussen verkocht :( dus moet ik verder zoeken naar een ander laptop scherm of iets dergelijks, op de tweakers.net frontpage staat bij vraag en aanbod nog een LG LP141X2 maar hier vind ik behalve dat het de goeie aansluiting is geen info over. En om hem nu maar gewoon te kopen en er vervolgens achter te gaan komen dat het niet echt een lekker scherm is heb ik geen behoefte aan.

[ Voor 86% gewijzigd door Tedman111 op 20-10-2004 18:07 ]

• Tedman111

Tedman111

-=ProzaC=-

Topicstarter
Ik ben intussen heen en weer aan het mailen met LGE over het volgende schermpje dat ik kan krijgen (nog geen info van LGE behalve dat het wel 20pins LVDS is wat ik nodig lijk te hebben 8))

code:
1
2
14.1 inch
LG Model LP141X2

Heeft iemand hier info over? (google hielp niet echt grandioos en compaq/hp/gateway waar dit scherm ooit inzat ook niet) _/-\o_

maar LGE wilde me een brochure sturen... volgens mij van hun monitoren, dus daar heb ik nog niks aan, ik wacht heel even af en koop dan denk ik dit scherm :)

Pagina: 1