[hoe AGP-rate van os te forceren] Maximale AGP-rate 'OS' 2x

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik had een 9800pro en haalde daar prima scores mee in 3dmark, ik heb toen een XFX 6800LE aangeschaft.

Op de oude (ATI) installatie van windows XP PRO haalde ik slechte scores met mijn nieuwe kaart.

Ik dus ff schijf geformateerd en windows opnieuw erop gezet.

Ik scoorde nog steeds evenveel punten, dus besloot ik mijn chipset-drivers (865PE)
en andere mobodrivers opnieuw te installeren.
Dat hielp ook geen moer.
Mijn scores bij het unlocken van de pipes gingen wel omhoog (5500 op 16X1.5 ipv 3800 op 8X1.4).

Ik heb dus alles zitten doorspitten, fastwrites uit gezet, AGP-rate op 4X gezet.
Niets mocht baten.

Toen ik de wanhoop nabij was kwam ik dit tegen:

Juist ja er staat: AGP-rate = 8x maar maximale AGP-rate van het os is 2X.
Dat verklaart natuurlijk mijn lage scores, maargoed hoe moet ik dit gaan veranderen, ik heb al wat rondgezocht met google maar niemand die hetzelfde probleem heeft.

Weet iemand hoe ik de AGP-rate van het os op 8X kan forceren, ik snap er niets van want met mijn 9800 pro werkte het wel goed.

ps: Ik heb deze vraag ook al in het 6800LE topic gepost maar daar zijn veel mensen (logischer wijs) bezig met hun eigen kaartje.

systeem-specs:

mobo: micro-atx van shuttle SB61G2 met 865PE cipset en onboard video
cpu : p4 2.8c
ram : Corsair XMS pro DDR500
PSU : Tagan 480W (extern)
hdd : Maxtor DM9 200GB

[ Voor 11% gewijzigd door Solovine op 04-07-2015 21:04 ]

Verwijderd

De AGP rate die daar vermeld staat van OS is diegene die je OS doorkrijgt van je chipsetdrivers. Overigens staat hij in dat screenshot op 8X en kun je dat ook eenvoudig testen met Aida/Lavalys etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 13:58 ]

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57
heb je de drivers in goede volgorde geinstalleerd?
eerst moederbord drivers en daarna pas gpu drivers...

Verwijderd

intel inf en IAA moet je installeren

• Solovine
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 14:08:
intel inf en IAA moet je installeren
En dat zijn? drivers?

Ik zoek wel ff met google.

Ik heb alles btw in de goede volgorde geinstalleerd, eerst mobodrivers en dan pas gpu-drivers.

En idd de AGP-rate staat op 8X, dat zie ik zelf ook wel maar wat betekend die 2X AGP bij os dan?
Bij chipset staat netjes 8X.

*De nieuwste IAA ondersteunt mijn chipset niet en ik weet niet van intel inf precies doet, maar het werkt niet :(

[ Voor 13% gewijzigd door Solovine op 10-10-2004 14:35 ]

Verwijderd

ok. dus geen IAA nodig.... maar intel inf is zeer belangrijk - hij levert drivers voor de northbridge, southbridge, AGP bus, USB bus, enz...

hoe en wat:
http://support.intel.com/support/chipsets/inf/

(geloof ik - de intel website lijkt nu down, dus het valt tegen om je links te geven)

• Solovine
Ik hoor net van een gast in het 6800Le topic (goldie) dat de AGP-rate van het os bij hem ook op 2X staat, maar hij de 12000 punten in 3dmark03 al doorbroken heeft.

Ik ga er vanuit dat er iets mis is met deze kaart, kzal hem morge bij een vriend in zijn pc douwen maar ik denk dat hij gewoon rma moet.

Deze kan wel dicht behalve als iemand nog een tip heeft mijn die mijn probleem op kan lossen, dan moet er ook gelijk ff een nieuwe topictitel komen.

Verwijderd

Ik heb het ook maar dan op een SIS chipset met alle laatste drivers geinstalleerd.
Ik vraag me af of het wel iets belangrijks is want alle info progjes (aida enzo) geven gewoon 8x
Pagina: 1