Ik had een 9800pro en haalde daar prima scores mee in 3dmark, ik heb toen een XFX 6800LE aangeschaft.
Op de oude (ATI) installatie van windows XP PRO haalde ik slechte scores met mijn nieuwe kaart.
Ik dus ff schijf geformateerd en windows opnieuw erop gezet.
Ik scoorde nog steeds evenveel punten, dus besloot ik mijn chipset-drivers (865PE)
en andere mobodrivers opnieuw te installeren.
Dat hielp ook geen moer.
Mijn scores bij het unlocken van de pipes gingen wel omhoog (5500 op 16X1.5 ipv 3800 op 8X1.4).
Ik heb dus alles zitten doorspitten, fastwrites uit gezet, AGP-rate op 4X gezet.
Niets mocht baten.
Toen ik de wanhoop nabij was kwam ik dit tegen:
Juist ja er staat: AGP-rate = 8x maar maximale AGP-rate van het os is 2X.
Dat verklaart natuurlijk mijn lage scores, maargoed hoe moet ik dit gaan veranderen, ik heb al wat rondgezocht met google maar niemand die hetzelfde probleem heeft.
Weet iemand hoe ik de AGP-rate van het os op 8X kan forceren, ik snap er niets van want met mijn 9800 pro werkte het wel goed.
ps: Ik heb deze vraag ook al in het 6800LE topic gepost maar daar zijn veel mensen (logischer wijs) bezig met hun eigen kaartje.
systeem-specs:
mobo: micro-atx van shuttle SB61G2 met 865PE cipset en onboard video
cpu : p4 2.8c
ram : Corsair XMS pro DDR500
PSU : Tagan 480W (extern)
hdd : Maxtor DM9 200GB
Op de oude (ATI) installatie van windows XP PRO haalde ik slechte scores met mijn nieuwe kaart.
Ik dus ff schijf geformateerd en windows opnieuw erop gezet.
Ik scoorde nog steeds evenveel punten, dus besloot ik mijn chipset-drivers (865PE)
en andere mobodrivers opnieuw te installeren.
Dat hielp ook geen moer.
Mijn scores bij het unlocken van de pipes gingen wel omhoog (5500 op 16X1.5 ipv 3800 op 8X1.4).
Ik heb dus alles zitten doorspitten, fastwrites uit gezet, AGP-rate op 4X gezet.
Niets mocht baten.
Toen ik de wanhoop nabij was kwam ik dit tegen:
Juist ja er staat: AGP-rate = 8x maar maximale AGP-rate van het os is 2X.
Dat verklaart natuurlijk mijn lage scores, maargoed hoe moet ik dit gaan veranderen, ik heb al wat rondgezocht met google maar niemand die hetzelfde probleem heeft.
Weet iemand hoe ik de AGP-rate van het os op 8X kan forceren, ik snap er niets van want met mijn 9800 pro werkte het wel goed.
ps: Ik heb deze vraag ook al in het 6800LE topic gepost maar daar zijn veel mensen (logischer wijs) bezig met hun eigen kaartje.
systeem-specs:
mobo: micro-atx van shuttle SB61G2 met 865PE cipset en onboard video
cpu : p4 2.8c
ram : Corsair XMS pro DDR500
PSU : Tagan 480W (extern)
hdd : Maxtor DM9 200GB
[ Voor 11% gewijzigd door Solovine op 04-07-2015 21:04 ]