[XP] Blijft vragen om activatie bij aanmelden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.524 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
EY,

Vaag probleempje hiero..
Ik heb maandje terug mijn Windows XP opnieuw geinstalld...deze bleef steeds vragen om activatie.. dus ik wilde hem activeren via i-net... kreeg ik de medling dat mijn activatie code al te vaak gebruikt was en ik moest bellen... ik dacht "doe k morgen wel, nu geen zin in". volgende dacht dacht ik t zelfde, dag daarna weer t zelfde, and so on. tot eergisteren, toen had k nog maar 1 dag :P dus toen dacht ik, what ever, laat k maar ff bellen.

Dus ik die vriendelijke computer vrouw die f*cking lange code gegeven... tja, cwam die computer ook tot de conclusie dat mijn code al te vaak gebruikt was, en ze schakelde me door naar een medewerker.
Die medewerker vroeg om mijn key, ik die aan hem gegeven, die gozer vraagt of xp op de zelfde pc staat als hiervoor, ja dat staat ie.. dus gozer zegt okay, voer ff deze code in: 5 minuten code overtypen later, klik ik op volgende en in t scherm staat groot "Bedankt" dus ik bednak die gozer aan de telefoon en ga vrolijk verder computeren.

Maar sinds dien iedere keer als ik mijn pc opnieuw opstart (gebeurt gelukkig niet vaak :P ) krijg ik weer dat dialoog dat mijn periode voorbij is en ik windows moet activeren :? maar deze keer wil dat wel via internet.

Hoe kan dit? dit heb ik nu 3 keer gehad geloof ik.

hoe kan k dit oplossen? is knap irritant :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

mjl

Ugh

Wellicht dat iemand alsnog kan helpen, ik heb een vergelijkbaar probleem op een pc hier, legale XP Home en prima geactiveerd. Na SP2 erop te hebben gezet vraagt de pc echter elke reboot/opstart om een activatie code.

Na tel. contact met microsoft dus een code gekregen en die leek te werken, echter de computer vraagt nog steeds bij elke keer opstarten om de code, dan voer ik die code in, prima, hallo welkom in windows maar wel elke keer die erruuuuugggg laaaaannnggeee code invoeren.

Microsoft kon het niet verklaren/oplossen zonder herinstallatie dus wellicht een tweaker die een oplossing heeft ?

-------

Verwijderd

Dit kan voorkomen door gebruik te maken van een crack. Als je dan SPII installed op je PC krijg je deze melding.

MS kan hierdoor geen duidelijke oplossing geven.

Ik weet niet of het is toegestaan om de oplossing voor dit probleem hier te posten

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-03 17:18
Als er nix anders aan te doen is en je hebt XP legaal. En je hebt zelf gekeken naar andere oplossingen van Microsoft dan vind ik dat je het op de andere manier mag oplossen. Als dit echt een fout is in het besturingssysteem of andere onderdelen...

Er is idd een goed werkende niet toegestane patch die dit verhelpt.

<Homepage>

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 20:45

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

met "c:/windows/system32/oobe/msoobe.exe \a" kun je in het activatiescherm komen als het goed is. Als hij daarmee al zegt dat je versie geactiveerd is, dan moet je met een bepaalde waarde in het register kloten, even een willekeurige verandering doen in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\wpaevents en dan opnieuw die msoobe.exe /a uitvoeren, dan kun je boel "schoon" opnieuw invoeren.

[ Voor 8% gewijzigd door hufkes op 14-08-2005 05:31 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P