Toon posts:

Wireless ad-hoc, pingen lukt soms wel, soms niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yeps,

Ik ben er na heel wat gevloek toch in geslaagd een wireless ad-hoc netwerk op te zetten:

Ik heb een pc (winxp) met een wireless pci kaart (802.11g belkin) en een laptop(win 2000) met een wireless mini pci kaart (intel pro/wireless 802.11b), beide hebben een vast ip (192.168.0.1 voor de pc en 192.168.0.2 voor de laptop), en voor beide zijn de laatste driver geïnstalleerd...

De computers zijn met elkaar verbonden (heel hoge kwaliteit en signaal), heb al eens kort een mapping kunnen leggen en ik kan altijd van m'n pc naar m'n laptop pingen, en als ik tergelijkertijd van m'n laptop naar m'n pc ping dan lukt dit ook. Maar als ik kan 10 sec later nog eens probeer te pingen van laptop naar pc, dan krijg ik "request time out", terwijl ik wel altijd kan pingen van pc naar laptop... 8)7
pingen lukt soms wel en soms niet...

Iemand een idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen (of wat ik fout gedaan heb?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 12:45 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

wat is de signaal kwaliteit precies??

en wat zijn je os'en??

probeer eens met 2 11b kaartjes (die hebben beide evenveel power en zijn beide halfduplex, dat zou beter signaal opleveren)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
had idd de os-en vergeten laptop is dus win2000(SP4) en pc winxp (SP1)
ik ben dus nu verbonden van laptop naar pc en dit zie ik staan:
Signal quality: 100%
Signal strenght: 100%

ik heb al heel het forum doorzocht (al heel het weekend) en kan maar geen oplossing vinden...

Ik heb gezien dat windows een netwerkbrug heeft aangemaakt, mss heeft het hier iets mee te maken...

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 20:01
Een brug? Waarvoor heb je een brug? Heb je soms op de pc nog een andere vaste netwerkaansluiting?

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

mja

daar lijkt mij het probleem te zitten..

jij moet gewoon internet delen als het gaat om het delen van een internet verbinding...

heb je misschien een firewall aan staan? (hoeft niet windows firewall te zijn)

[ Voor 24% gewijzigd door Romke op 10-10-2004 15:38 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb het aan het werk gekregen, ik heb die brug eruit gegooid, ik kan nu heel gemakkelijk mappings leggen tussen de m'n pc en laptop, ik heb nu een ander probleem:

Ik heb op m'n pc bij m'n adsl-verbinding internet connection sharing aangelegd en daarbij opgegeven dat het internet met de wireless verbinding moet gedeeld worden...
Ik wil dus op internet kunnen op m'n laptop via de verbinding van m'n pc.
Ik heb op m'n laptop automatische ip toewijzing aangezet en bij default gateway heb ik 192.168.0.1 (pc) gezet (is dit nodig?), en in firefox heb ik bij connection settings als proxy 192.168.0.1 poort 80 opgegeven (had eerst 8080 geprobeerd, maar die connectie werd geweigerd door m'n pc (poort was fout), en nu als ik website probeer te bereiken, dan krijg een pagina te zien "werk in uitvoering".
En geen internet dus...

Hoe moet ik juist m'n laptop instellen om via de pc op internet te kunnen, ik heb al veel gelezen op dit forum, maar altijd wordt er uitgelegd hoe je alles moet instellen op de host en niet op de client...
Pagina: 1