Toon posts:

Spellen vaak sloom bij resolutie Hoger dan 1024x768

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nogal een vervelend probleem namelijk dat bij de meeste spellen als ik die hoger speel dan 1024x768 dat ze gaan haperen, terwijl naar mijn mening ik toch een pc zou moeten hebben die dit aan zou moeten kunnen. Het gaat hierzo om een heleboel spellen hierzo zijn er een aantal:

UT2004, Tribes Vengeance, Halo, The Sims 2, C&C Generals en zo nog wel een heel aantal.

Als het toch aan mijn pc zou liggen zou dan iemand het onderdeel op kunnen noemen dat de prestaties van mij pc versloomt?

Systeem Specs:
Monitor: Trust Precision Viewer 17" OSD (Max Res: 1280x1024, H-Sync 30-69KHz, V-Sync 50-100KHz, Bandwidth 886MHz)
PSU: Enermaxx 350 Watt
Moederbord: Asus A7N8X
Processor: AMD Athlon XP 3000+ MHz (333FSB 512Kb L2 Cache)
Geheugen: Infineon 1024Meg Ram DDR400
Videokaart: XFX Geforce 6800GT 256 Meg Ram & D-DVI
Geluidskaart: Soundblaster Audigy 2
Hardeschijf: Seagate Barracuda IV 60Gb 7200rpm 2Meg Cache
DVD-/+RW: Lite-On 40x/12x/48x 16x 4x/4x 4x/2x
LG DVD-Rom 16x/48x

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Welke videokaart drivers gebruik je? Probeer eventueel eens andere.
Welke moederbord drivers gebruik je? Probeer eventueel eens andere.
Wat zijn je instellingen van je videokaart in je bios en in Windows? Kijk even of AA of FSAA niet aan staat ;)

Verwijderd

Topicstarter
FSAA staat uitgeschakeld in het Nvidia Control Panel.
Ik gebruik DirectX 9.0c (Windows XP Service Pack 2)
Verder gebruik ik Nvidia Display Driver 61.77 (note: Ik heb liever geen beta drivers)
Nvidia nForce Unified Driver: 5.10
SB Audigy Driver (de laatste met EAX Advanced HD 4 update en de EAX Advanced HD 4, driver fix.)

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Ik heb even vluchtig naar je monitor gezocht maar veel info vondt ik niet, wat is de refreshrate op 1280x1024? Als die laag is lijkt het inderdaad alsof je spellen langzaam spelen. Voor huis tuin en desktop-gebruik ziet het er ok uit, maar bij spellen waar je constant nieuwe frames wilt hebben... (correct me if I'm wrong)

Zo rond de zestig zou plenty moeten zijn, maar persoonlijk vindt ik hoe hoger hoe beter.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

L3TUC3 schreef op 10 oktober 2004 @ 14:44:
Ik heb even vluchtig naar je monitor gezocht maar veel info vondt ik niet, wat is de refreshrate op 1280x1024? Als die laag is lijkt het inderdaad alsof je spellen langzaam spelen. Voor huis tuin en desktop-gebruik ziet het er ok uit, maar bij spellen waar je constant nieuwe frames wilt hebben... (correct me if I'm wrong)

Zo rond de zestig zou plenty moeten zijn, maar persoonlijk vindt ik hoe hoger hoe beter.
uhm wat heeft refreshrate nou te maken met de snelheid (tenminste ik neem aan dat TS frames per second bedoeld).

Gewoon een benchmark programma draaien zoals 3dmark ofzo en de scores vergelijken met vergelijkbare pc's. Komen ze redelijk met elkaar overeen dan kan het blijkbaar niet veel sneller en scoor je te laag dan zou ik eens beginnen met de drivers zoals VIA/detonators etc...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 19:19
Ik heb de refreshrates van je monitor opgezocht.
tot 800*600 heb je 100Hz refreshrate, vanaf 1024*786 nog maar 85Hz
Als je 100 gewend bent lijkt 85 sloom. misschien dat het daaraan ligt

offtopic:
trust :r

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het dat trust zuigt, maarja is al een monitor van ongeveer 7 Jaar oud.
Verder bedoel ik niet dat ze sloom lijken, maar ik bedoel dus ook een hele lage FPS, 10 tot 20 FPS boven de 1024x768 is veel :\ op 1024x768 heb ik meestal tussen de 50 en 70 met alle instellingen op highest.
Pagina: 1