Toon posts:

[XP|SP2] Hoe Windows Messenger niet meer op laten starten? *

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds het installeren van SP2 lukt het me niet meer om Windows Messenger van opsterten te weerhouden.
Voorheen kon ik middels REGEDIT de sleutel van Windows Messenger definitief verwijderen (Current user/software/micorsoft/windows/current version/run)

Maar na installatie van SP2 komt de sleutel telkens weer terug.

Weet iemand hoe Windows Messenger weer definitief buiten spel gezet kan worden ?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 18:30
Ik heb gewoon de exe van windows messenger gerenamed, en dat werkt perfect ;)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het eerste wat ik doe is, die sleutel weggooien,en de complete map "messenger" deleten. Wordt dan echt niet meer opgestart. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

de windows xp messenger remove.vbs doet het ook prima

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

XyS

0.o.O

waar heb je die .vbs vandaan dan?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even een titeledit:

[XP SP2] > [XP|SP2] Hoe Windows Messenger niet meer op laten starten? *
WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:36

Outerspace

Admin General Chat
Als je hem niet meer wilt verwijderen , kan je hem ook in Msconfig uitzetten bij het opstarten-tabblad

en kijk ook hier : Hoe verwijder ik Windows Messenger uit Windows XP?

[ Voor 41% gewijzigd door Outerspace op 10-10-2004 12:21 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

of natuurlijk via windows onderdelen instaleren hem verwijderen

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 12:20
Gewoon in je program files het mapje Messenger deleten.

Hallo

Verwijderd

ik heb altijd wat tegen het delete van folders in je program files, je kan windows messenger gewoon via add/remove hardware verwijderen. dan verwijdert hij de verwijzingen en alles wat met messenger te maken heeft. dit voorkomt problemen. dus gewoon configm enu/add remove hardware/tabblad add/remove window compoments/dan krijg je een lijst te zien, vink windows messenger uit, en druk op volgende, de rest wijst zich vanzelf.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 20:15

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 12:34:
ik heb altijd wat tegen het delete van folders in je program files, je kan windows messenger gewoon via add/remove hardware verwijderen. dan verwijdert hij de verwijzingen en alles wat met messenger te maken heeft. dit voorkomt problemen. dus gewoon configm enu/add remove hardware/tabblad add/remove window compoments/dan krijg je een lijst te zien, vink windows messenger uit, en druk op volgende, de rest wijst zich vanzelf.
Damn.. ik wist dat Windows programma's er vaak keihard worden ingebakken maar dat ze zelfs als hardware in je computer zitten? 8)7

Windows Messenger was toch nodig voor bepaalde zaken als Hulp op Afstand e.d.?

Verwijderd

Start , uitvoeren , intypen ( kopiëren en plakken ) :
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove
en Windows messenger wordt volledig gedeïnstalleerd.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:40

timovd

Voorsprong door techniek

Ik denk dat de TS Messenger niet wilt verwijderen, maar niet meer wilt laten opstarten bij het opstarten van Windows.
Welke versie van MSGR?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 12:29

rik

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 12:22:
of natuurlijk via windows onderdelen instaleren hem verwijderen
Daar stond ie bij mij uitgevinkt terwijl ik m er toch echt op had staan :)

Mapje renamen werkt het beste is mijn ervaring.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:22

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je kan dit via uitvoeren doen: "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"

Daarmee haal je windows messenger weg.
Maar als je het niet wil opstarten kan je dat ook via "msconfig" doen (uitvoeren).

Verwijderd

Heb een tijdje het probleem gehad dat Messenger gewoon inlogt, zonder dat ik het in de gaten had ... geen icoontje rechtsonderin, niks. Dan ineens een berichtje van de een of de ander. Heb het maar eraf gegooid via windows onderdelen verwijderen. Gebruik nu MSN Messenger 6.2.
Windows Messenger was toch nodig voor bepaalde zaken als Hulp op Afstand e.d.?
Nu dat het gezegd is, vraag ik het me ook af. Gaat dat hulp op afstand ook werken met MSN Messenger, anyone :?

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-08 21:35

AJM

start > uitvoeren > msconfig > tabblad opstarten en daar haal je een vinkje weg bij msmsgs, nu wordt windows messenger niet meer opgestart. :)

Verwijderd

Topicstarter
Gaat me in eerste instantie inderdaad om alleen niet op te starten.
Ga MSconfig eens proberen. Hoop dat ie die niet reset.

Alvast bedankt voor alle reacties. Als dit niet werkt, zal ik maar totaal deleten.

Greetz

Bas

Verwijderd

Topicstarter
Jippie, het werkt.

TH@NXX :)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Je kan in Windows Messenger zelf bij de opties ook aanzetten dat hij niet moet opstarten, niet automatisch verbinding moet maken enzo.

We are shaping the future

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Via gpedit.msc (ff inkloppen in je start/uitvoeren) kan je hem ook volledig uitzetten of aangeven dat ie in eerste instantie niet op mag starten..
Dit werkt alleen als je XP-Pro hebt. In de Home edition kan dit niet!

open gpedit.msc..
Check gebruiker of computer configuratie naar eigen inzicht (computer config is alleen voor de gebruiker en computer config is voor iedereen).
Verder weet ik niet hoe het in het nederlands heet dus ik geef je de engelse termen, dat kan je zelf wel ff vertalen wat het moet wezen lijkt me.

Open "Administrative Templates"
Open "Windows Components"
Open "Windows Messenger"

En daar kan je dus kiezen welke optie je aan wilt zetten.
Let op, je moet de optie AAN zetten om de regel in te laten gaan.
Ik raad je aan om alleen de optie "Messenger in eerste instantie niet starten" aan te zetten.
Zie hieronder voor de reden:

BELANGRIJK!
Als je zorgt dat de ingebouwde windows messenger niet meer op kan starten zal je hulp op afstand ook niet meer werken!!!
Sommige andere messenger opties hebben ook de oficiele windows messenger nodig om op te kunnen starten maar ik weet nog niet precies welke

Verwijderd

Je kan ook naar programma toegang en instellingen gaan en daar windows messenger ontoegangkelijk maken, ge makkelijk als je administrator ofzo bent en in je netwerk messenger wil verbieden. _/-\o_

Verwijderd

Hey hallo _/-\o_ Ik heb wel eens gehoord van een tool om windows messenger er definitief eruit te slopen want mijn outlook express crashed door die domme windows messenger :( 8)7

geef het ff door als je het weet...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Lees het topic eens terug, staat halverwege... (post van stephen2002)

[ Voor 20% gewijzigd door Alex) op 12-06-2005 22:02 ]

We are shaping the future

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:55:
Hey hallo _/-\o_ Ik heb wel eens gehoord van een tool om windows messenger er definitief eruit te slopen want mijn outlook express crashed door die domme windows messenger :( 8)7

geef het ff door als je het weet...
Het verwijderen van Windows Messenger moet je ff naar boven scrollen is al genoemd. Dan moet je bij de uitvoeren balk een code typen. Je kunt ook proberen ff de nieuwste Windows Messenger te downloaden. Zie hier: http://www.microsoft.com/...57a3b3d774&DisplayLang=nl
Is versie 5.1. In XP zit 4.7.
Pagina: 1