Toon posts:

[iPod mini] batterij vervangen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een ipod (mini) aan te schaffen. Ik twijfel enkel nog of ik een ipod 4g 20gb zal nemen of een ipod mini. Het geld maakt me niet veel uit, het verschil in omvang ook niet echt. Alleen de batterijduur zou me over kunnen halen om direct te kiezen voor een 4g.
Nu is het zo dat er langzamerhand batterijen voor de normale ipod aangeboden worden om de oude batterij te vervangen. Geen angst voor een dode batterij meer dus.
Maar hoe zit dit met de ipod mini? Is deze batterij in principe even 'makkelijk' te vervangen als bij een gewone ipod? En zullen er ook voor dit kleine apparaatje third-party batterijen worden aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 12:05:
Alleen de batterijduur zou me over kunnen halen om direct te kiezen voor een 4g.
De iPod mini ook van de 4g ?
http://www.ipodlounge.com/faqs_more.php?id=101_0_10_0_C :

Q: Can I replace the iPod's battery myself?

A: Apple
Apple offers it's own Battery Service for $99 plus $6.95 shipping. Apple will replace the battery for you and offers a 90-day guarantee on materials and workmanship.

iPod mini Battery (UK)
A Do-It-Yourself replacement battery kit for 1G, 2G and 3G iPods is available from iPod mini Battery with complete installation instructions for $49 � a 3G iPod battery for �46.50. We do not recommend opening the iPod using the included screw driver. Use a thin, sturdy piece of plastic or something similar.

iPodResQ
A Do-It-Yourself replacement battery kit for 3rd generation iPods (with dock) is available from iPodResQ with complete installation instructions and tool for $44.00. If you're not comfortable with opening your iPod, they offer a 24 hour mail-in service in which they will do the installation for you for $79.

Laptops for Less
A Do-It-Yourself replacement battery kit for 1G, 2G and 3G iPods is available from Laptops for Less with complete installation instructions for $49. We do not recommend opening the iPod using the included screw driver. Use a thin, sturdy piece of plastic or something similar.

PDA Smart
A Do-It-Yourself replacement battery kit for 1G and 2G older iPods is available from PDA Smart with complete installation instructions for $59.00. If you're not comfortable with opening your iPod, they offer a mail-in service in which they will do the installation for you for $68.

For more battery info check out 'The truth about the iPod battery and charging' in the forums.

[ Voor 80% gewijzigd door Suaver op 10-10-2004 12:33 ]

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo dat de ipod mini dezelfde batterij gebruikt als de 3G? En is dan gewoon een van bovengenoemde 3G batterijen te gebruiken voor de upgrade/vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Waarom zoek je dat niet even op jolla ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*KLIK* :/

het is echte de eertse hit bij goolge, had je dit niet zelf gekunt :? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Zijn die batterij "problemen" niet een echt amerikaans probleem?
Als je een apparaat koopt waar je 2 a 3 jaar mee wil doen, en de accu kan je niet zelf vervangen, heeft Apple toch echt een probleem als je accu na 1.5 jaar defect is.
(lang leve de EU regels)
De accu is op dat moment een niet zelf te vervangen onderdeel, en daar mogen ze geen rekening van sturen die 30% van de aanschafwaarde is van je iPod(mini).
( ze zullen het wel doen, en je moet ze wel even overtuigen van de EU regels)

(en 8 uur is lang zat, maar lees daar maar de Ipod ik heb vragen topic voor)

(en waarom weer een topic over het vervangen van de batterij?)

[ Voor 8% gewijzigd door weeraanmelden op 10-10-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, inderdaad, het is hierboven al een keer gezegt, met een beetje zelfinitatief had je dit dus zo uit google kunnen trekken. Wat betreft de rechtmatigheid van de 1 jaar garantie (wat weeraanmelden zegt) heeft het hier weinig zin om erover te gaan speculeren, tenzij je zin hebt om een proefproces aan te spannen met de heren/dames van Apple.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.