Autoradio/mp3 stoort

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik heb een Pioneer 3630 met MP3/WMA functie. Nou heb ik daar een versterker op aan gesloten, maar dat ding blijft gewoon storen.
Ik heb deze stereo in een andere auto ingebouwt (hiervoor had ik een VW Golf, nu wat anders), maar hij blijft storen.
Ik dacht misschien dat het wel over zou gaan als die stereo in een andere auto zit, maar dit blijkt niet het geval te zijn.
Het is vooral dat ik allemaal gekke geluiden hoor als ik een MP3/CD er in stop, bij gewoon tuner gebruik is het wel wat minder.
Uit de subwoofer komt een monotone toon, als ik ook speakers op de versterker aan sluit (4 kanaals), dan hoor ik een piep die hoger word naarmate de motor meer toeren maakt. Dit zullen vast wel allemaal bekende problemen zijn, maar ik snap niet goed wat ik fout heb gedaan, op zich is alles prima aangesloten, de + kabel is onder de bekleding weg gewerkt, aan de andere kant waar de speaker kabels en de audiokabels liggen.
Kan het misschien ook aan de stereo zelf liggen? Je zou zeggen een massa probleem of iets, maar op zich heb ik die massa kabel prima aangesloten, dwz. op een bout die ik netjes kaal geschuurd heb, en die massa kabel is nog geen 30 cm lang.

[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 10-10-2004 11:54 ]

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07 19:40
Heb je al geprobeerd om de speakers direct op je radio aan te sluiten, dus de versterker er tussen uit. En dan kijken of je die brom/piep nog steeds hebt? Dan weet je tenminste of het al dan niet aan je versterker ligt. Het lijkt inderdaad op een massa probleem.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Alhoewel voorkomen beter is als genezen:

probeer anders eens een "ground loop isolator"...

Wise enough to play the fool

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 11:57

Magure

Bla....

Ik heb misschien een idee...

Heb je toevallig een benzine motor?? Khad nl ook last van een hoge piep in de speakers/radio en heb toen bij de garage storings vrije bougies gekregen en toen was alles over :)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 16:57
Magure schreef op 10 oktober 2004 @ 18:43:
Ik heb misschien een idee...

Heb je toevallig een benzine motor?? Khad nl ook last van een hoge piep in de speakers/radio en heb toen bij de garage storings vrije bougies gekregen en toen was alles over :)
haha die heb ik nog niet gehoord :P

Maar je kan ook je accupolen checken of er roest op zit oid, je dynamo stoort ook behoorlijk ik heb nl hetzelfde gehad. Zorg dat je maar 1 aardpunt hebt en dat je radio ook geaard is, en zorg dat je audio kabels niet naast je massa kabels liggen :)

Die hoge toon komt dus van je dynamo af, als die erg gaar is kan je misschien een nieuwe dynamo regelen

[ Voor 9% gewijzigd door Megamind op 10-10-2004 18:45 ]

Verwijderd

Als het om een wat oudere auto gaat kan het zijn dat je bougies lekken wat de storing veroorzaakt. Dit denk ik vooral omdat je zegt dat de toon afhankelijk is van je toerental.
Bij de autospeciaal zaken zijn filters te koop (ferreitkralen) die je tussen + kunt zetten.
Ook de optie om een betere massa aan te leggen kan helpen.
Doet dit het allemaal niet, kijk dan of je nieuwe bougiekabels kunt kopen.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 22:58
Je moet je RCA kabels van je voedingskabels gescheiden houden! Daar zit het probleem.

BlaBlaBla

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
De wagen is een Xantia uit 1994. De stroom en RCA kabels liggen gescheiden. Als ik de RCA kabels uit de versterker trek, bromt er verder helemaal niks, hoe ver ik hem ook open schroef (het volume). Dus ik zou zeggen dat het aan de headunit ligt.
Ik heb 4 normale speakers op de HU aangesloten, en dan nog de subwoofer op de versterker. Uit de normale speakers komen ook wel wat bijgeluiden geloof ik, maar die hoor je amper.

Hoe kan ik mijn HU aarden dan? Hij zit gewoon aangesloten op een ISO stekker, dat lijkt me verder voldoende.

Het is vooral als er een CD in de HU rond draait, dan hoor je hem draaien over de speakers. Als ik gewoon de tuner gebruik dan hoor ik dat geluid niet. Alleen komt uit de sub altijd een brom, als ik er nog 2 speakers op aan sluit (op de versterker) komt daar een heel irritant geluid uit.

Een ground loop isolator heb ik al, als ik die op de uitgang aansluit waar de sub op aangesloten word, dan doet de hele sub het niet meer. Als ik hem op de uitgang van de normale speakers aansluit, dan maakt dat verder helemaal geen verschil.

Ik moet wel zeggen dat de + kabel (rood) heel dicht bij de motor ligt, hij moet nml. van rechtsvoor naar een gat links, het interieur in.

[ Voor 53% gewijzigd door eX0duS op 12-10-2004 10:01 ]

Pagina: 1