Speedtouch 510 webadmin crasht?

Pagina: 1
Acties:

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:41
Hello

De laatste tijd kan ik niet meer bij mijn webadmin sectie (http://10.0.0.138) komen, er ontstaat een timeout. Als ik de adsl-modem-router reset dan kan ik er even op maar daarna niet meer! ik heb al met de config tool geprobeerd waarmee ik net de basis instellingen (login) kan invoeren.

Het internet wordt automatisch geshared. dus dat lukt wel gelukkig; ik kan blijven internetten, wat me wel opvalt is dat UPNP niet goed werkt. Als iemand wilt webcammen dan blijft MSN heel lang hangen, dat had ik voorheen niet. Ook is het raar dat het nu ineens voordoet, ik heb er 4 maanden geen last van gehad, geen tussentijdse firmware updates gedaan, wel de laatste firmware! 4.2.7.

Zou het aan windows XP kunnen liggen? ik had laatst een windows update gedaan en wellicht conflicteert het met het UPNP systeem van mijn router. (ik zeg maar wat)

any help is welcome!

Thanx in advance

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Misschien weer een geval van SP2? De Windows firewall?

Modbreak:Als je de volwassenheid niet eens op kunt brengen afkortingen normaal te schrijven mag je van mij gewoon helemaal wegblijven.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 18:02 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:15

Tux

Of misschien eens proberen de speedtouch te resetten naar fabrieks defaults en de config ini file opnieuw uploaden.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem, http://10.0.0.138 werkt niet meer.
Geen sp2, maar het vreemde is telnet werkt wel, werkt alleen zo lastig.

(commandprompt -> telnet 10.0.0.138)

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
poort 80 misschien naar 'n interne pc geforward?

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Moet je de cd die je bij je modem kreeg van kpn eens op nieuwe installeren op je modem, dan is het allemaal weer in orde.
Maak gelijk voortaan een backup van je gemapte poorten zodat je die dan niet kwijt bent

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Bij mij is deze webadmin extreem traag geworden (maar werkt nog wel). Of ik nu aan het downloaden ben of niet, het duurt letterlijk vele minuten voordat ik ook maar een frame van de webadmin binnen heb.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

het modem zelf start wel goed op? Blijft niet 3 minuten op "rood" hangen voor-ie verder gaat? Wordt extreem heet (ze worden normaal gesproken best warm), en piept ie? Als-ie een van deze kenmerken vertoont, heb je een redelijke kans dat het modem zelf fysiek niet zo lekker meer is

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• goodfella
jelvank schreef op 10 oktober 2004 @ 17:49:
Misschien weer een geval van SP2? De Windows firewall?
Windows firewall staat uit, dus daar ligt het niet aan.
Tux schreef op 10 oktober 2004 @ 17:54:
Of misschien eens proberen de speedtouch te resetten naar fabrieks defaults en de config ini file opnieuw uploaden.
Heb ik al gedaan, hard reset en soft reset. Zelfs met config tool alles opnieuw ingevoerd.
WuSSiE schreef op 10 oktober 2004 @ 18:03:
poort 80 misschien naar 'n interne pc geforward?
Nee, soms kan ik erop komen voor korte tijd en dan zie ik geen entry staan bij NAPT, dus geen enkele port is geforward.
Moffin schreef op 10 oktober 2004 @ 18:05:
Moet je de cd die je bij je modem kreeg van kpn eens op nieuwe installeren op je modem, dan is het allemaal weer in orde.
Maak gelijk voortaan een backup van je gemapte poorten zodat je die dan niet kwijt bent
Ik heb geen cd van KPN gekregen, ik heb deze modem van een maatje gekocht en die had hem weer via via. Maar ik heb alles gereset en de config tool gedraait, is dat niet hetzelfde?
Alphega schreef op 10 oktober 2004 @ 18:06:
Bij mij is deze webadmin extreem traag geworden (maar werkt nog wel). Of ik nu aan het downloaden ben of niet, het duurt letterlijk vele minuten voordat ik ook maar een frame van de webadmin binnen heb.
Ik denk dat wij hetzelfde probleem hebben.
JvS schreef op 10 oktober 2004 @ 18:10:
het modem zelf start wel goed op? Blijft niet 3 minuten op "rood" hangen voor-ie verder gaat? Wordt extreem heet (ze worden normaal gesproken best warm), en piept ie? Als-ie een van deze kenmerken vertoont, heb je een redelijke kans dat het modem zelf fysiek niet zo lekker meer is
Het modem start inderdaad goed op, geen lange wachttijd, zelfs niet met de config tool. werkt naar behoren.

Ik begin inderdaad te twijfelen of het niet aan Service Pack 2 ligt van winxp, iets met UPnP of Firewall. Firewall staat uit dus ik denk UPnP

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als het aan windows zou liggen, zo redeneer ik dan, zou het niet eventjes opgelost zijn als je de modem reset. Want daar voelt windows afaik niets van toch?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• goodfella
JvS schreef op 10 oktober 2004 @ 18:43:
Als het aan windows zou liggen, zo redeneer ik dan, zou het niet eventjes opgelost zijn als je de modem reset. Want daar voelt windows afaik niets van toch?
Heb ik al een paar keer gedaan... maar helaas.

Wat ik wel kan proberen is om met een andere laptop te testen dat geen service pack 2 update heeft gehad. Dat ga ik van de week doen omdat nu geen een tot mijn beschikking heb.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Goodfella schreef op 10 oktober 2004 @ 18:41:

[...]

Ik heb geen cd van KPN gekregen, ik heb deze modem van een maatje gekocht en die had hem weer via via. Maar ik heb alles gereset en de config tool gedraait, is dat niet hetzelfde?
Nee dat is volgens mij niet hetzelfde

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ben nu ok uitgebreid aan het testen met service pack 2. Tot nu toe 2x niet meer de mogelijkheid gehad te webadminen:

in beide gevallen stond de waarschuwing " TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts." in m'n eventlog ondanks dat ik die limit omhoog geschoeft heb tot 50 met de patch."

Maar telnet duurde daarna ook een 10tal seconden dat hij connecte, en ik had ook net een bittorrent gestart

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Dat van die torrent had je wat eerder moeten zeggen...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 21:18:
Dat van die torrent had je wat eerder moeten zeggen...
Ik ben niet de Topic starter. 8)

Ik be allen ervaringe uit aan het wisselen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• goodfella
UHmm... volgens mij heb ik het opgelost... ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar alles doet het weer.

Afin. Toen ik destijds een service pack 2 update had gedaan, heb ik ook norton antivirus 2005 erop gezet. Deze heeft ook een built-in firewall. Maar omdat het nogal veel system resources vrat had ik deze weer verwijdert. Zonet norton antivirus geinstalleerd en nu werkt het weer. Waarschijnlijk had ie nog wat instellingen achtergelaten.. .. ofzo

OF

wat ik ook net had gedaan is bij control panel>windows firewall
krijg je een venster met 3 tabbladen te zien, bij het eerste tabblad "general" staat de firewall op OFF maar toen ging ik naar "Advanced" en stond er "Windows firewall is enabled for the connections selected below...." en toen stonden nog al mijn netwerkkaarten vrolijk aangevinkt??? |:( Je zou toch zeggen dat hij het automatisch moet doen als ik bij het eerste tabblad al of OFF had staan? Zou het misschien komen door Norton antivirus? dat die nog 'kloot' met die firewall instellingen van windows?
Pagina: 1