Azureus > Fout : Bestand niet gevonden.

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 12:09
Ik heb mijn bestanden nu in categorieën verdeeld in plaats van één onoverzichtelijke map. Nu krijg ik alleen deze foutmeldingen in de upload view. Ik gloof dat het mogelijk is een nieuwe data map aan te wijzen maar het lukt me niet dit te doen. Wie weet hoe ik dat kan veranderen?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat heb je al geprobeerd dan? :?

View / Configuration / Files werkt bij mij prima?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42811/full.jpg

Alle files die je wilt sharen, moeten in 1 map staan. Azureus zoekt niet in directories die jij zelf hebt aangemaakt. Soms download je complete directories, die worden dan uiteraard wel geshared, maar als jij zelf categorieën gaat maken en daar vervolgens per programma eigen mapjes gaat aanmaken, dan kun je dat niet allemaal sharen.

Dividend for Starters

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

dat is volgens mij niet wat hij bedoelt. Hij was torrents aan het seeden en heeft daarna de files verplaatst met als gevolg dat azureus die niet meer kan vinden. Ook als je daarna in je config de "Save to default data directory" en/of "Move completed files" wijzigt zal Azureus nog steeds op de oude locatie kijken. Ik had laatst hetzelfde probleem.
Wat je kan doen is :

• de torrent verijderen (niet de bestanden!)
• de files naar de download dir verplaatsen.
• de torrent weer toevoegen. Je kan de originele weer downloaden en anders staan ze in %APPDATA%\Azureus\torrents\. Volgens mij zijn de .bak files de originele die je hebt gedownload.

Azureus zal nu de download checken en tot de conclusie komen dat ie al 100% is en 'm verplaatsen naar je download dir.

[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 10-10-2004 12:01 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• koekeeghan
Ik heb al ingesteld dat complete bestanden verplaatst moeten worden naar een andere map. Dat gebeurt ook. Maar die map raakt zo vol dat ik daar submappen heb aangemaakt met games, films etc. Nu heb ik de bestanden zo ingedeeld en de torrent bestanden in een andere map gedaan (buiten de complete bestanden map).

[ Voor 6% gewijzigd door koekeeghan op 10-10-2004 12:19 ]

• koekeeghan
Maar kan ik nou wel of niet de bestanden in submappen verdelen?
En moet ik wel of niet de torrent bestanden erbij laten?
Wat is trouwens het verschil tussen een .torrent en .bak bestand, of beter wat doet een .bak bestand?

• koekeeghan
Nu heb ik WEER last van dit pobleem. Ik ben er inmiddels achter dat dat als je een bestand verplaatst en je klikt met rechtermuis erop dan de optie "verander data map"verschijnt. Maar vreemd genoeg niet altijd.

Ik ben net een driveletter van een schijf veranderd. Uiteraard herkent Azureus niets meer want de paden naar de bestanden zijn niet meer geldig. Maar als iknu rechtermuis klik kan ik NIET een nieuwe map aangeven. Die optie ontbreekt geheel.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 18:41

Tim Schuhmacher

abasios

En als je de torrent stop, weghaalt en weer opent en dat die nieuwe locatie op geeft?

• koekeeghan
Dan begint ie weer opnieuw met downloaden.

Het is eigenlijk vooral met reeds afgeronde bestanden dat het een probleem is. Ik probeer het zo te doen dat mijn upload ratio 1 is O-). Maar ik kan niet verder gaan met uppen zo.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Azureus? Er is in 2.2.0.0 een aantal config-opties veranderd :) Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• koekeeghan
Ik heb idd 2.2.0.0. Wat valt er te proberen? Het moet gewoon rechtermuis op de upload zijn en dan 'verander data map'. Dat kan niet. In de configuratie kan ik het ook nergens per bestand instellen. Alleen de inkomende en afgeronde map kan ik aanpassen. Ik weet't niet meer. Ben bang dat het gewoon niet gaat.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb eens even zitten zoeken maar kom inderdaad die optie niet meer tegen....

Je zou de optie 'verplaats voltooide bestanden' kunnen gebruiken, echter zou je doel niet volledig bereiken. Alles zal naar de zelfde map verplaatst worden. Je zou met woorden uit de bestandsnamen (als je die weet, want ik vermoed dat het niet altijd de zelfde bestanden zijn die je downloadt O-) ) een script kunnen maken in bijvoorbeeld vbs om de bestanden automatisch te kopieren met wat variabelen....

Kijk eens op http://azureus.sourceforge.net. Misschien kan je daar meer info vinden. Wellicht dat deze is verplaatst naar een andere deel van het programma?

Azureus is een open source project. Je zou eventueel zelf de code aan kunnen passen en de optie weer beschikbaar kunnen maken. Misschien is er op de site wel een manier beschreven :)

Mijn spoorwegfotografie

• koekeeghan
Aha!

Ik zie nu ineens dat er verschillende foutmeldingen staan.
1: Fout: Bestand niet gevonden
2: Fout gegevens niet gevonden G:// not found

Bij de eerste kan ik niets doen maar bij 2 kan ik WEL rechtermuis > verander data map kiezen! Vreemd. Ik vermoed dat het met de .torrent en .bak bestanden te maken heeft.

Maar wat doet een .bak bestand nou?
Waar zou het aan kunnen liggen dat het ene bestand wel en het andere niet de 'verander data map' optie heeft?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
koekeeghan schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:54:
Aha!

Ik zie nu ineens dat er verschillende foutmeldingen staan.
1: Fout: Bestand niet gevonden
2: Fout gegevens niet gevonden G:// not found

Bij de eerste kan ik niets doen maar bij 2 kan ik WEL rechtermuis > verander data map kiezen! Vreemd. Ik vermoed dat het met de .torrent en .bak bestanden te maken heeft.

Maar wat doet een .bak bestand nou?
Waar zou het aan kunnen liggen dat het ene bestand wel en het andere niet de 'verander data map' optie heeft?
.bak is meestal een extentie die geplaatst wordt als je een bestand overschrijft.... een backup :)

Geen idee wat het gedrag van die optie is....Kan je daar nergens op de site iets over vinden?

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1