Toon posts:

lease verloopt telkens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft mij gevraagd om langs te komen, want hun pc deed de gekste dingen. Hij ging vanzelf aan op de raarste tijdstippen (snachts!) terwijl wake on lan en al die andere dingen uit stonden. En ze konden het internet niet op.

Dus ik ben gisteren erheen gegaan en heb een beetje gekeken. Netwerk kaartje van repotec (1624W?) staat geinstalleerd, geen virussen, zichtbaar spyware in msconfig en registry (webrebates0/1?). Dus ik heb de spyware verwijderd in de registry. Toen wou ik de internet "fixen" maar dat ging niet goed. Ze hebben dezelfde provider als ik (Okem - kabel) maar hadden toch 5 modems geinstalleerd die niet eens verbonden waren. Die heb ik verwijderd en ben daarna in winipcfg gegaan. Alles staat goed aangesloten enzo maar toch veranderd deze situatie niet:

Lease vekregen 17:55 (tijd verschilt)
Lease verloopt 17:54 (tijd verschilt, maar is altijd eerder dan hij een lease krijgt)
8)7

Ik weet niet of het daar aan ligt, maar ik krijg nog steeds geen verbinding bij hun aan de gang. Toen heb ik de kabelmodem gereset en de pc opnieuw opgestart. Tada, de nic is weg. De kaart wordt niet meer gevonden via nieuwe hardware. Ik heb de kaart uit de pc gehaald en er terug in gedaan na een goede schoenmaak beurt. De pc vondt de kaart weer maar had drivers nodig. En ja hoor, ze hadden geen enkele cd met drivers (win98 cd, repotec cd, etc), dus moest ik dat thuis halen. Dus hier zit ik en ga om 2 uur vandaag weer langs om te kijken. Dus als iemand een snelle fix of tip heeft reply asap. :9~

Lijstje wat ik gedaan heb:
-winipcfg en in de dos prompt via ipconfig ip release en renew gedaan. Krijg een IP aangewezen via de DHPC maar de lease verloopt weer terug in de tijd :|

-gepinged maar geen enkele reactie van wie dan ook

-Kabelmodem gereset, geen effect

-Kabel zelf nagekeken, geen problemen mee.

-NIC eruit gehaald en er terug ingezet maar heb de drivers nodig

Hun config:
Win 98SE
Repotec RP-1624W 100BASE-TX Pci fast ethernet adapter

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Post ook even de volledige IP config.
1 minuut lease verschil ..volgens mij heb je gewoon een 169 ip.
Ik zie trouwens ook dat je nu geen drivers meer heb.. je kan kijken op driverguide.com maar daar kunnen wij je er verder ook niet mee helpen.

Edit: goh..dat was veel zoeken.. g o o g l e

http://members.driverguid...detail.php?driverid=44164

[ Voor 63% gewijzigd door Max|Burn op 10-10-2004 11:52 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
Goh, lezen scheelt ook veel denk:

En ja hoor, ze hadden geen enkele cd met drivers (win98 cd, repotec cd, etc), dus moest ik dat thuis halen.

En niet:

En ja hoor, ze hadden geen enkele cd met drivers (win98 cd, repotec cd, etc), dus moest ik dat thuis downloaden maar ik weet niet waar.

En de ip, ik heb natuurlijk nu geen toegang om te kijken wat het is, maar het was geen 169 (iets rond the 192)

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Best, dan help ik je niet, lees je eigen post, je laatste opmerking was, kan geen drivers vinden.
-NIC eruit gehaald en er terug ingezet maar heb de drivers nodig

[ Voor 31% gewijzigd door Max|Burn op 10-10-2004 12:12 ]

ma ma ma ma ma macron one

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Het kan een fout zijn in het TCP/IP gedeelte. Ik zou toch even kijken of je de drivers kan vinden of rij naar huis hoe vervelend het ook is.
Gooi alles van het netwerk weg (netwerkkaart, protocollen ed.) en start overnieuw, dit helpt meestal wel. Het kan zijn dat je ergens last van heb aangezien je zei dat er spyware opstond kan het zijn dat TCP/IP beschadigt is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

@ MaxBurn: Begrijpend lezen is een vak, jij zal er voor zakken.

Ik heb even gekeken op de site van Okem (als het goed is, okem.nl?). Na wat zoekwerk daar vind ik daar een link naar Aastra. Heb jij toevallig een HM200c of een HM201c kabelmodem? Heeft dit modem een ingeboude router zodat je een 192.168.x.x adres toegewezen krijgt, of geven ze vanaf Okem een 192.168.x.x adres?

Probeer ook eens naar 127.0.0.1 (localhost, je eigen netwerkkaart, loopback) te pingen, werkt dit niet dan is waarschijnlijk je TCP/IP driver defect. Probeer dan je TCP/IP opnieuw te installeren, het kan zo zijn dat er in de TCP/IP stack een fout zit.

Voor de spyware, probeer het eens met Ad-Aware 6.0 van lavasoftusa.com.

offtopic:
we_are_borg, tssk, ik allemaal zoeken op de site van okem naar info, lekker op mn dooie gemak ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het kan een fout zijn in het TCP/IP gedeelte. Ik zou toch even kijken of je de drivers kan vinden of rij naar huis hoe vervelend het ook is.
Gooi alles van het netwerk weg (netwerkkaart, protocollen ed.) en start overnieuw, dit helpt meestal wel. Het kan zijn dat je ergens last van heb aangezien je zei dat er spyware opstond kan het zijn dat TCP/IP beschadigt is.
Ik ben al thuis (lezen!) maar ik zal het proberen, ff alles eraf gooien wat met netwerk/internet te maken heb en alles opnieuw installen.
Ik heb even gekeken op de site van Okem (als het goed is, okem.nl?). Na wat zoekwerk daar vind ik daar een link naar Aastra. Heb jij toevallig een HM200c of een HM201c kabelmodem? Heeft dit modem een ingeboude router zodat je een 192.168.x.x adres toegewezen krijgt, of geven ze vanaf Okem een 192.168.x.x adres?

Probeer ook eens naar 127.0.0.1 (localhost, je eigen netwerkkaart, loopback) te pingen, werkt dit niet dan is waarschijnlijk je TCP/IP driver defect. Probeer dan je TCP/IP opnieuw te installeren, het kan zo zijn dat er in de TCP/IP stack een fout zit.

Voor de spyware, probeer het eens met Ad-Aware 6.0 van lavasoftusa.com.
Vanaf Okem denk ik, ik zal proberen een ping te sturen. Oja, de ad-aware 6.0. Die gebruik ik zelf ook en wou ik ook installen op hun pc (maar dan heb je internet nodig :Y) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 12:50:
Vanaf Okem denk ik, ik zal proberen een ping te sturen. Oja, de ad-aware 6.0. Die gebruik ik zelf ook en wou ik ook installen op hun pc (maar dan heb je internet nodig :Y) )
Hint: Neem die mee op cd/usbstik en ook de update's van Ad-Ware, scant makkelijker :+

Krijg jij thuis van Okem ook een 192.168.x.x adres toegewezen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zekerz wel. Maar nu heb ik een ander probleem, kheb een win98SE cd nodig. Kweet zeker dat ik hem heb maar waar hij is gebleven!? (kheb alle andere versies gevonden, 95, me, 2000, xp home en xp pro...)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

installeer je win2000, draait veel stabieler en dan heb je geen netwerkdrivers nodig :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

windows-2000 schreef op 10 oktober 2004 @ 15:53:
installeer je win2000, draait veel stabieler en dan heb je geen netwerkdrivers nodig :)
Bij win2000 heb je ook netwerkdrivers nodig, alleen je heb grote kans dat win2000 deze standaard installeerd aangezien deze meer drivers in zich heeft als Win98

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Kben weer terug :z

Ik ging de netwerkomgeving venstertje in en rechter-klik op de connectie -> eigenschappen. Alles stond goed ingesteld en sluitte het venster.

"Windows 98se cd-rom nodig"
"bestand: secur32.dll"

terwijl dat bestand in de map van windows\system al bestond 8)7

Omdat hij het nog niet deed heb ik alle protocols, services en de rest uit de lijst van "onderdelen van verbindingen" gehaald. Ik heb daarna de kaart zelf ff verwijderd uit de hardware profiel en de pc opnieuw opgestart.

"Repotec gevonden, cd met drivers invoeren aub"

Heb ik de drivers geinstalleerd kreeg ik:

"Windows 98se cd-rom nodig"
"bestand: secur32.dll, ipconfig.exe, hele rij bestanden dat met netwerk enzo te maken heeft"

Dus zit ik vast :7 en was het "bestand overslaan" geblazen :Y)

Het is nu dus zoeken naar de win98SE cd. Vind het vreemd dat ze bij hun pc 98 niet bijgeleverd kregen. Tja |:(
Pagina: 1