Repeater functie met 1 linksys wrt54g en twee wap54g's

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:00
Vraag,

Ik heb eerst een linksys wrt54g samen met een linksys wap54g gekocht, de wap54g staat in repeater functie voor de wrt54g, dus het signaal van de wrt54g wordt draadloos versterkt met de wap54g, nu heb ik nog een wap54g erbij aangeschaft en wil dus deze ook weer als repeater gebruiken voor de eerste wap54g maar dit krijg ik niet voorelkaar, wie is hier ook al eens mee aan het stoeien geweest

alvast bedankt :O :)

Oke voor degene die hier nog niet mee gewerkt heeft, om een repeater functie te doen bij een linksys wap54g geef je het mac adres op van de van de vorige zender, dus bij het eerste het mac adres van de wrt54g , nu wil ik het signaal van de eerste wap54g versterken door een tweede wap54g, hier wordt dus het mac adres van de eerste wap ingegeven. Het werkt dus wel met de combinatie wrt54g en 1 wap54g maar niet met 1 wrt54g en 2 maal een wap54g

[ Voor 35% gewijzigd door snooze7555 op 10-10-2004 11:12 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Verwijderd

"Krijg niet voor elkaar"; daar kunnen we natuurlijk helemaal niks mee. Wat heb je precies waar ingesteld, wat gebeurt er precies wel/niet en wat zegt Linksys zelf over het meerdere malen repeaten?

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 23:04

vanwegen

-:|:-

Ik kan alvast wel vertellen dat als je het aan de praat hebt je er alsnog niet gelukkig van wordt :)

Repeater functie van de linksys :r

In het kort komt het er op neer dat je eerst beide apparaten identiek instelt. SSID, Kanaal, WEP Key.
Als beide functioneren, dwz als je met een client naar beide kan connecten zonder de instellingen te veranderen dan verander je op een van de ap's de instelling naar repeater.

Daarnaa even de spanning bij bijde apparaten eraf en dan zou het moeten werken.

Wij hadden veel packetloss en instabiele verbindingen. We zijn overgestapt op Senao, dat is duurder, maar werkt WEL goed

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Je kunt die dingen (WAP54G) niet gebruiken om je signaal te repeaten op weg naar een computer met een wireless kaartje. Het kan wel om te bridgen of andere rommel te doen maar als je signaal zwak is kan je er niet halverwege een WAP54G tussen zetten in repeater mode. Dat is in ieder geval wat ik overal lees.
[/quote]
Note: When set to "AP Client" and "Wireless Bridge" mode, this device
will only communicate with another Linksys Access Point (WAP54G). When
set to "Wireless Repeater" mode, this device will only communicate with
another Linksys Access Point (WAP54G) and Linksys Wireless-G Router
(WRT54G).
[quote]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Note: When set to "AP Client" and "Wireless Bridge" mode, this device
will only communicate with another Linksys Access Point (WAP54G). When
set to "Wireless Repeater" mode, this device will only communicate with
another Linksys Access Point (WAP54G) and Linksys Wireless-G Router
(WRT54G).
En dit klopt ook al weer helemaal niet want ik heb een bridge met de wrt54g i.c.m. wap54g.
Maar heb je al eens alternatieve firmware geprobeerd ?
Effe zoeken op google, is wel een behoorlijk uitzoekwerkje maar er is een heleboel mogelijk met de firmware's.

En heb je in het 2de ap wel het juiste mac-adress staan van de eerste ap.
En vergis je niet in de wifi-mac en lan-mac!

[ Voor 14% gewijzigd door TRAXION op 02-12-2004 08:31 ]