Omdat ik verhuisd ben, en kabels trekken geen optie was, heb ik wireless internet moeten nemen.
volgende spulletjes aangeschaft:
- Asus WL-500g (als AP)
- 2x E-Tech 54Mbps netwerkkaartje
situatie: speedtouch home (tweaked) -> Asus WL-500g -> wireless
Dit heb ik op mijn computer geconfigureerd (op zolder) signaal is slecht, maar heb uitstekenede verbinding.
Op de pc van mijn vader (etage lager) heb ik uitstekend signaal, maar geen verbinding, precies andersom dus.
Hij wil soms wel connectie krijgen met de router, maar zodra ik ga pingen, internetten, etc. gebeurt er niets, krijg ik time-outs of valt opeens de verbinding weg.
Alletwee draaien ze op de zelfde windows, zelfde netwerk instellingen
Verschillende opties geprobeerd:
- encryptie aan/uit, MAC adres filter aan/uit, helpt niet.
- netwerk kaartjes omgedraaid, maakt niet uit, op mijn pc werkt het, op mijn vaders niet.
- ander pci slot, helpt niet.
Het lijkt er dus erg op dat die pc niet met wireless overweg kan ofzo. Het is wel zo'n aldi pc
maar dat zou opzich toch niet uit moeten maken, het moet gewoon werken.
volgende spulletjes aangeschaft:
- Asus WL-500g (als AP)
- 2x E-Tech 54Mbps netwerkkaartje
situatie: speedtouch home (tweaked) -> Asus WL-500g -> wireless
Dit heb ik op mijn computer geconfigureerd (op zolder) signaal is slecht, maar heb uitstekenede verbinding.
Op de pc van mijn vader (etage lager) heb ik uitstekend signaal, maar geen verbinding, precies andersom dus.
Hij wil soms wel connectie krijgen met de router, maar zodra ik ga pingen, internetten, etc. gebeurt er niets, krijg ik time-outs of valt opeens de verbinding weg.
Alletwee draaien ze op de zelfde windows, zelfde netwerk instellingen
Verschillende opties geprobeerd:
- encryptie aan/uit, MAC adres filter aan/uit, helpt niet.
- netwerk kaartjes omgedraaid, maakt niet uit, op mijn pc werkt het, op mijn vaders niet.
- ander pci slot, helpt niet.
Het lijkt er dus erg op dat die pc niet met wireless overweg kan ofzo. Het is wel zo'n aldi pc