[WLAN]Geen verbinding op één pc

Pagina: 1
Acties:

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Omdat ik verhuisd ben, en kabels trekken geen optie was, heb ik wireless internet moeten nemen.
volgende spulletjes aangeschaft:

- Asus WL-500g (als AP)
- 2x E-Tech 54Mbps netwerkkaartje

situatie: speedtouch home (tweaked) -> Asus WL-500g -> wireless

Dit heb ik op mijn computer geconfigureerd (op zolder) signaal is slecht, maar heb uitstekenede verbinding.

Op de pc van mijn vader (etage lager) heb ik uitstekend signaal, maar geen verbinding, precies andersom dus.
Hij wil soms wel connectie krijgen met de router, maar zodra ik ga pingen, internetten, etc. gebeurt er niets, krijg ik time-outs of valt opeens de verbinding weg.
Alletwee draaien ze op de zelfde windows, zelfde netwerk instellingen

Verschillende opties geprobeerd:
- encryptie aan/uit, MAC adres filter aan/uit, helpt niet.
- netwerk kaartjes omgedraaid, maakt niet uit, op mijn pc werkt het, op mijn vaders niet.
- ander pci slot, helpt niet.

Het lijkt er dus erg op dat die pc niet met wireless overweg kan ofzo. Het is wel zo'n aldi pc :X maar dat zou opzich toch niet uit moeten maken, het moet gewoon werken.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

En als je de pc van je pa nu eens ook boven zet?

Waarom? Omdat het kan!!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Die staat nu ook naast me, zelfde verhaal, zelfs als ik hem naar beneden haal en naast de WL-500g zet heb ik dit probleem.

• santaklos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb hetzelfde probleem met de volgende setup:

- TopCom SkyRacer WBR 244 Wireless router
- No Wires Needed 802.11b WLAN PCMCIA PC Card

In alle gevallen met slecht of goed signaal (laptop staat op een meter afstand van de router) vaak wel connectie kunnen krijgen (WEP-key validated), maar een IP-adres uitgedeeld krijgen ho maar...

Ik heb gedacht dat het wellicht aan de driver versie voor de PCMCIA card zou kunnen liggen. Het probleem is dat die vrijwel niet te vinden zijn.

Heeft iemand enig idee?

Verwijderd

Goh, ik heb hetzelfde probleem tegenwoordeig met m'n asus WL500G
Het lijkt er bij mij op dat het signaal gestoord wordt door naburige draadloze netwerken.Je kunt wel het radiosignaal van de asus WL500G verstrerken.
Bij mij is het probleem dat het lijkt dat er wel verbinding is maar toch niet.