Toon posts:

Maximum voltage amd3200+

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik zit de laatste tijd mijn amd3200+ over te clocken maar ik weet niet wat de maximum voltage is wat mijn processor aankan, is het schadelijk als ik mijn voltage in de bios hoger zet? en wordt hij er beter van?

Specs:
Amd athlon 64bit 3200+
K8V Deluxe moederbord
ATI Radeon 9800pro
Intern geheugen weet ik niet zo uit m'n hoofd

Alvast bedankt

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 08:05:
Hoi mensen,

Ik zit de laatste tijd mijn amd3200+ over te clocken maar ik weet niet wat de maximum voltage is wat mijn processor aankan, is het schadelijk als ik mijn voltage in de bios hoger zet? en wordt hij er beter van?

Specs:
Amd athlon 64bit 3200+
K8V Deluxe moederbord
ATI Radeon 9800pro
Intern geheugen weet ik niet zo uit m'n hoofd

Alvast bedankt
2,1 volt met goede koeling is gehaald.
Zelf ga ik niet veel verder dan 1,9 volt.
en 1,85 volt op lucht.

Verwijderd

Welkom op Gathering op Tweakers :)

De ene CPU is de andere niet, overklokken is een kwestie van geluk of pech hebben :)

Voor een overzicht van diverse praktijkresultaten, zie: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 6[/rml]

Voor een uitleg van de noodzaak van een hogere corespanning en algemene overklok tips, zie: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Verhogen van de corespanning maakt een CPU niet beter, alleen stabieler. Helaas worden CPU's daardoor ook warmer, slijten meer of gaan zelfs kapot (indien te hoog). Let er dus op dat je de corespanning niet te hoog zet. Kleine stapjes, zoals ook met FSB/Frequence en multipliers, is het devies.

Kortom, lees je even wat meer in in de materie. Op die manier krijg je een beter inzicht in wat nu precies overklokken inhoudt en voorkomt dat je blind op aanwijzing van anderen aan de gang gaat. ;)

Dit topic is gesloten.