Ik heb een bluetooth-dongle en wil die verbinden met mijn SonyEricsson t68i om via tsemgr mijn telefoondingen te beheren. Als root krijg ik alles perfect aan de praat, maar als gewone gebruiker werkt het niet:
Als ik als root
Als ik dat als gewone gebruiker probeer komt de melding
Het device wordt wel aangemaakt volgens syslog, en bestaat dan twee seconden, waarna het weer verwijderd wordt:
Ik heb nog geprobeerd de gebruiker aan de groep root toe te voegen maar dat hielp ook niet. Wat kan hier nou aan de hand zijn?
Als ik als root
code:
doe om mijn computer met mijn telefoon te verbinden, verbindt-ie netjes 1
| rfcomm connect 0 00:0a:d9:fd:c6:80 4 |
code:
1
2
| Connected /dev/rfcomm0 to 00:0a:d9:fd:c6:80 on channel 4. Press CTRL-C to hang up. |
Als ik dat als gewone gebruiker probeer komt de melding
code:
1
| Can't open RFCOMM device: No such file or directory |
Het device wordt wel aangemaakt volgens syslog, en bestaat dan twee seconden, waarna het weer verwijderd wordt:
code:
1
2
3
| Oct 10 01:08:40 purr hcid[2871]: link_key_request (sba=00:10:60:A3:4E:C9, dba=00:0A:D9:FD:C6:80) Oct 10 01:08:41 purr udev[4679]: creating device node '/dev/rfcomm0' Oct 10 01:08:43 purr udev[4687]: removing device node '/dev/rfcomm0' |
Ik heb nog geprobeerd de gebruiker aan de groep root toe te voegen maar dat hielp ook niet. Wat kan hier nou aan de hand zijn?