[Windows XP Setup]Geen toegang tot schijf

Pagina: 1
Acties:

• Rouser
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2020
Dag beste Tweakers

Op een van de pc's die hier staan heb ik het volgende probleem. Nu heb ik de search een beetje doorgespit en kwam op een soortgelijk probleem maar dit was het toch niet helemaal. Dit stond in onderstaand topicje.
[rml][ XP] Setup heeft geen toegang tot hd[/rml]

Het probleem is dus sinds een paar dagen heeft deze pc wat kuren. Deze start bijvoorbeeld niet meer op. Dus kom ik in het keuze menu (veilige modus, laatst bekende configuratie enz). Geen van deze opties werken. Bij laatst bekende configuratie blijft deze hangen, Gewoon opstarten hetzelfde en bij veilige modus (alle 3 de opties) gaat deze gewoon niet verder.

Aangezien ik toch al een format wilde doen op deze pc heb ik allle data via een andere pc overgestuurd.

Setup start normaal en dan wil ik installeren doen. Nadat deze is gaan denken kan ik bij de schijf (welke partitie) niets selecteren. Wat ik dan ook doe (deze partitie,partitie verwijderen) hij geeft het blauwe scherm (XP blue screen) met de foutmeldig: Geen toegang tot de schijf

Heef iemand een idee wat ik kan doen?

Specs:

Windows XP Pro
Pentium IV
1.8 Ghz.
256 mb
IBM Deskstar 80 GB

Als er meer info nodig is zal ik het als ik bij die pc ben opzoeken.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Probeer je partitietabel eens te fixen met PartitionMagic, het kan zijn dat je partities f**ked up zijn door een fout uitgevoerde resize o.i.d.
Je kan bijvoorbeeld al je partities trashen en met setup een partitie aanmaken, om na de install met computerbeheer de rest te partitioneren.

We are shaping the future

• Lady_Morgana
  • Laatst online: 06-01-2022

Lady_Morgana

The only true Lady here :o))

Wat ik zou doen is een BIOS-reset ff batterij , geheugenreepies enz (dus alles wat los zit/kan) lostrekken en opnieuw erin doen.
En dan nog eens proberen

No i have NOT lost my mind, I have it backed up on tape somewhere :P

• Lady_Morgana

Lady_Morgana

Een knoppix-cd proberen om te kijken of je je harde schijf kan benaderen.
Als dat gewoon werkt ligt het aan windows en dan zou je een harde/grove format moeten doen maar daar weet ik het fijne niet van.
Waarschijnlijk ligt het aan je master boot record is die corrupt.

• Alex)
Als dat het geval is dan kan je opstarten met een flop/cd met daarop fdisk.exe, en dan kan je met fdisk /mbr je master boot record herstellen. Op die manier ben ik ooit van Linux afgekomen :)

• Rouser
  • Laatst online: 23-07-2020
Ik heb fdisk /mbr gedaan en dat was de truc. Hij start nu weer gewoon op. Dus dat formatteren kan nu ook gewoon.

Allemaal heel erg bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Lady_Morgana

Lady_Morgana

Blij dat het gelukt is en veel plezier met formatten

• Alex)
Gelukkig is het met die MBR opgelost :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Belangrijker is te weten waarom je MBR kapot is. Niet zelden is het een indicatie dat je HD minder wordt, kijk eens wat de S.M.A.R.T te melden heeft (aflezen hiervan kan met bijvoorbeeld SiSoft Sandra, je bios vaak en SpeedFan om maar een paar te noemen :))

/me mompelt iets over de 8GB serie van IBM... ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1