Toon posts:

Promise S150 SX4 en A7N8X-E boot niet van floppy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een weekje bezig deze (aan de vele topics te zien) beruchte combinatie werkend te krijgen. De controller neemt het zoals het moet over als boot device, dus hij wordt gewoon na de BIOS herkend. Hij detecteert niets, en aan de andere tpoics te zien moet ik nu gaan experimenteren met RAM en firmware. Nu moet ik van de floppy drive zien te booten om de RAM in de controller (ik heb 128 en 2X 256 geprobeerd) te testen. Het probleem is: de controller begint met booten, en blijft hangen na het detecteren van de schijven: geen overzicht van schijven of geheugen, hij blijft hangen. Nu gaat hij dus niet eens verder om de floppy te lezen, en ben ik machteloos om te testen, laat staan de BIOS te updaten. In de BIOS van de A7N8X heb ik [Floppy] als enige boot device staan, en toch neemt de SX4 altijd over voordat ook maar iets anders werkt. Iemand nog suggesties? Hier nog de volledige specs:

A7N8X-E Deluxe
Promise FastTrak S150 SX4
3X 160GB Maxtors (voor RAID 5)
2X512MB CL2 Corsair
De geheugen sticks die ik voor de controller heb zijn allemaal PC133 niet ECC, staan niet op de compatibiliteitslijst, maar aangezien hij niet naar de floppy boot, kan ik ook niet kijken of het daar aan ligt. Geen error messages, in ieder geval.

De rest lijkt me niet relevant.

Bij voorbaat dank!