Toon posts:

Router configureert ip's niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik had hier al een hele tekst getypt, die door downtime op GoT (aaaargh) verdwenen is als sneeuw voor de zon...vandaar dat deze misschien iets beknopter is:
De situatie is als volgt: Overburen krijgen kabel internet, laten @home installateur router installeren, krijgen geen doosjes/boekjes/whatever maar alles werkt. 1 pc gaat kapot, er komt een andere voor in de plaats. Op deze installeren wij dezelfde @home installatiesoftware, klikken hem in de router die automatisch ip moet geven, en wat krijgen we; een ip-conflict. Na wat rond-gekeken te hebben kom ik erachter dat het ip niet 192.168.x.xx is, maar 82.xx.xxx.xxx. Dat klopt dus neit helemaal :? Na een aantal maal ipconfig /release /renew gedaan te hebben krijgen we nog steeds geen goed ip-adres. Ook handmatig iets instellen werkt niet. Kortom, probleem. Na even op de router gekeken te hebben komen we erachter dat het merk Edimax is. Na op www.edimax.com gekeken te hebben blijkt dat de enige overgebleven optie het resetten van de router is, erg leuk, ware het niet dat er geen reset knop op de router zit.

De situatie is als volgt:
Modem @home -> Edimax Router -> Pc's

Pc's zijn goed aangesloten, allebij hebben zonder router gewoon internet, maar met router een ip-conflict waarbij de pc die als eerste word aangesloten verbinding houdt. Op www.edimax.com valt gewoon niks aan info te vinden, omdat ik ook niet weet welk model router het is, dat staat ook niet op de router zelf. Heeft iemand misschien enig idee wat ik zou kunnen doen om dit probleem op te lossen? Ik heb hier nu een aantal uren tijd in gestoken maar kom er gewoon niet uit, en mijn overburen zijn ook niet echt blij met niet werkend internet, en eigenlijk zien ze mij toch wel als 'computer-nerd' die het ff op zou moeten kunnen lossen (iets wat ik dus absoluut niet kan, want ik houdt van de pc hardware, niet software, maar dat terzijde). Ik heb mijn basic kennis geprobreert, alles via hun 'generale' instructies uitgevoerd, maar niks werkt gewoon, en een reset knop zit er niet op |:( 8)7 :?
Iemand, verlos mij uit mijn leiden en help me dit probleem te overwinnen! _/-\o_

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 00:00:
Overburen laten router installeren. 1 pc gaat kapot, er komt een andere voor in de plaats. Op deze installeren wij dezelfde @home installatiesoftware, klikken hem in de router die automatisch ip moet geven

Pc's zijn goed aangesloten, allebij hebben zonder router gewoon internet, maar met router een ip-conflict waarbij de pc die als eerste word aangesloten verbinding houdt.
verlos mij uit mijn leiijden
weird...
waarom wil je @home installatiesoftware installeren op een pc die achter een router komt te hangen? De router communiceert met @home, die computer communiceert met de router.

euhhh. en by the way volgens mij werkt NAT niet meer op de router.
stel eens handmatig het ip in op 192.168.0(?).2 en kijk eens of op http://192.168.0.1 de configpagina van de router rondzwerft.

maar makkelijker is imho inderdaad een reset.
met een beetje google-werk zou je imho de resetbutton wel moeten kunnen vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door bigfoot1942 op 10-10-2004 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kheb overal gekeken, er zit er gewoon geen op. Nergens niet, misschien als je hem openschroeft, maar dat lijkt mij erg vergezocht... :?
Verder heb ik het al handmatig geprobeert, en je kan ook niet de router inkomen tot je ip goed zit...en dat zit hij niet...iets anders misschien?

/edit:
Net via google achtergekomen dat het dit type betreft:
Edimax Switch ES-3105P 5 port

tenzij er dus nog meer zijn die precies op deze lijken... :o :D

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
*Bump!*

Weet echt niemand iets? Op de site van Edimax kan ik niks over het model vinden, behalve een paar onzin verhaaltjes, en ik zit echt aan het einde van mijn latijn... :?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Je kunt je modem wel resetten door de stekker er even uit te halen.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

hallo, het type edimax wat jij hier aangeeft is een switch en volgens mij dus geen router met ingebouwde switch. het is logisch dat hij maar 1 ip aangeeft dat is dus je 82... external ip dat je via @home krijgt toegewezen. dus een van de pc's krijgt dat ip van @home. in jou config zoals ik het begrijp kabelmodem>switch >pc zul je dus met internet connection sharing moeten werken . dus 1 pc uitrusten met 2 netwerkkaarten.als je het via een router wil met ingebouwde switch zoals de draytek vigor 2200 E kun je in de router via webbrowser dhcp enablen die de pc dus van een ip voorziet. dat je een 82 adres krijgt is logisch want die krijg je via de dhcp van @home en die switch heeft helemaal geen ingebouwde dhcp dus hoe zou dan ip 's moeten toewijzen. de fout die je maakt is dat je denkt in de veronderstelling te zijn van een router/switch ,maar dit is alleen een switch. als je op google had gekeken naar de specs van de switch , zie je dat hij helemaal geen router functionaliteit heeft zoals ingebouwde http webserver,dhcp etc. als je het dus goed wil doen schaf je een goedkope sitecom router/switch aan dc 202 . ik heb er nog eentje liggen ,dus als je interesse hebt mail maar even naar andy@zoeyjoey.com

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt beffer (wat een naam trouwens ;)), ik was idd in de veronderstelling dat het een router was, ik had niet door dat het een switch betrof, vraag me ook af wat het nut van een switch is, want als je het moet delen via een netwerk kaart is die switch totaal onnodig, of zie ik dat nou verkeert? Zo deden wij het vroeger ook, tot 1 netwerk kaart kapot ging, en we er geen software voor hadden/konden vinden, toen maar een sweex router gekocht, en probleem opgelost :)

Maar iig graag nog antwoord op mijn vraag O-)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 16:38:
Bedankt beffer (wat een naam trouwens ;)), ik was idd in de veronderstelling dat het een router was, ik had niet door dat het een switch betrof, vraag me ook af wat het nut van een switch is, want als je het moet delen via een netwerk kaart is die switch totaal onnodig, of zie ik dat nou verkeert? Zo deden wij het vroeger ook, tot 1 netwerk kaart kapot ging, en we er geen software voor hadden/konden vinden, toen maar een sweex router gekocht, en probleem opgelost :)

Maar iig graag nog antwoord op mijn vraag O-)
Welke vraag wil je nou dan nog een antwoord op hebben :? Zou je misschien wat alinea's in je posts willen gebruiken, en een duidelijkere opbouw, het is lastig je uitleg te begrijpen...

Switch plak je iig achter whattever router je hebt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Was het niet gewoon zo dat er meerdere ip`s door @home werden uitgedeeld die gekoppeld waren aan de mac-adressen van de pc`s, als je dan een pc vervangt (en dus ook een netwerkkaart) dan klopt het wel dat je geen goed ip krijgt. Wat je dus kan proberen is de netwerkkaart uit de oude pc halen en in de nieuwe plaatsen(moet het natuurlijk geen onboard zijn), of @home bellen en zeggen dat je pc is vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 10 oktober 2004 @ 17:21:
[...]

Welke vraag wil je nou dan nog een antwoord op hebben :? Zou je misschien wat alinea's in je posts willen gebruiken, en een duidelijkere opbouw, het is lastig je uitleg te begrijpen...

Switch plak je iig achter whattever router je hebt.
Ik zal het even herformuleren:
Waar dient een switch in godsnaam voor, zeker als hij maar 1 ip doorgeeft, en toch 5 uitgangen heeft, en de enige oplossing voor nu is dus in principe gewoon via 2 netwerkkaartjes verbinding met elkaar maken?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 06:22

tozzke

aka tozzert

een switch is een heel ander apparaat als een router (anders hadden ze het wel hetzelfde genoemd)
een switch is geen kastje om internet te delen over meerdere pc's, maar puur en alleen een kastje om meerdere pc's aan elkaar te hangen en zo te kunnen communiceren met elkaar

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt nog voor die info :) Ga er dalijk even naartoe, en laat het ze weten :)

Verwijderd

@home had voor de routers bij hen legaal werden meerdere computernamen voor iedereen beschikbaar.

Dus achter je computernaam ipv een A een B )(CCxxxxxx-B)gebruiken en het probleem is opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 19:34:
@home had voor de routers bij hen legaal werden meerdere computernamen voor iedereen beschikbaar.

Dus achter je computernaam ipv een A een B )(CCxxxxxx-B)gebruiken en het probleem is opgelost.
Dit was de winnende tip _/-\o_
Dank u zeer veel voor deze infomatie!
Pagina: 1