Toon posts:

Alle pc's zien deze wel, maar deze komt niet meer in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry voor een nieuw topic, maar ik kon het antwoord op mijn probleem niet meer vinden (had eerst wel een mogelijke oplossing gevonden)

Ok ik heb een netwerk (groep: thuis) met 5 pc's op een router. Alleen de hoofdpc kan plotseling niet meer op het netwerk komen (op thuis) , maar de rest kan nog wel bij de shares van deze pc.

Het probleem:

Als ik windows netwerk open (wat overigens te lang duurt) dan krijg ik de fout 'geen toegang tot thuis' Als ik de netbui service instaleer (windows bestanden delen, tcp ip etc. zijn geinstaleerd) dan komt die wel (nog steeds langzaam) in thuis maar ziet hij alleen zichzelf. Na heel lang wachten (wat duidt op heel lang zoeken naar pcs op alle mogelijke locaties (dat had ik al ergens gelezen) vindt die wel de overige pcs maar hij kan er niet opkomen (geen toegang tot...)

Ik heb geen id waarom het opeens niet meer werkt.

DNS en dergelijke staan voor zover ik weet goed ingesteld.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem, maar nog ietsjes erger. Bij mij is de hoofdpc... de server :) Dus portmappen, VNC,... lukt ook niet meer. DNS staat ook nog hetzelfde. Het vreemde is dat de clienten achter de server wel nog op internet kunnen (via die server), maar de server zelf niet!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja das helemaal vervelend. Bij mij is de server een oude laptop. Maar die fungeert alleen als ftp server en voor favorieten. Bestanden staan op de genoemde hoofdpc. (sneller en grotere HD)

Maar raar dat bij jouw vnc ook niet meer werkt. Dat betekent dus dat jij niet meer kan pingen naar die pc (of ip is veranderd??).

Bij mij kan dat dus nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het gaat niet lukken zo. Ik denk dat ik moet gaan kijken voor een andere filenetwerk systeem , want via windows gaat het me te traag.