Toon posts:

Muziek op de achtergrond van je website.

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het kijken om geluid onder een website te krijgen. Het gaat om muziek die nu nog op een CD staat. De bedoeling is dat deze muziek bij het openen van de website op de achtergrond automatisch mee gaat spelen en dat het niet veel invloed mag hebben op de snelheid van de site.

Wat kan ik het beste doen?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Ten eerste, je mag niet zomaar geluid op je website hebben, je moet er rechten over betalen...

Ten tweede, je moet je CD rippen naar MP3, en een "flash" spelertje maken. Zorg wel dat de muziek uit kan, en dat hij niet vanzelf start, er zijn ook nog mensen met een 56k modem.

Verwijderd

eerst rippen van de cd m.b.v. een mp3 ripper. dwz. kopieren en conterteren naar mp3-formaat. Hoe het verder moet kun je best van een andere site afkijken.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 23:30 . Reden: typfoutje ]

Verwijderd

Topicstarter
De muziek waar het om gaat is van een kerkorgel die in de kerkstaat waar de site over gaat. Dus met die rechten zit het wel snor.

Dat Flashspelertje zie ik wel zitten. Iemand voorbeelden van?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
proller schreef op 09 oktober 2004 @ 23:29:
Ten eerste, je mag niet zomaar geluid op je website hebben, je moet er rechten over betalen...

Ten tweede, je moet je CD rippen naar MP3, en een "flash" spelertje maken. Zorg wel dat de muziek uit kan, en dat hij niet vanzelf start, er zijn ook nog mensen met een 56k modem.
en ten derde:

muziek op een website wordt algemeen niet echt gewaardeerd. Ik zelf vind het ook erg irritant.
Als je dan toch per se muziek wil, neem dan een mooie midi of zo. Is klein en laadt dus snel.
Edit: Ik zie nu dat het om een kerkorgel gaat, dat moet toch zeker wel in midi te componeren zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door MaximusTG op 09-10-2004 23:33 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Er zijn diverse formaten waarnaar je een audiobestand kan converteren.

Maar mag ik je het zeer sterk afraden! Herrie die over je boxen komt bij het laden van een webpage wordt veelal niet gewaardeerd!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

Als je het goed wil doen dan maak je het in een flash dingetje zodat mensen het uit kunnen zetten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 23:31:
Dat Flashspelertje zie ik wel zitten. Iemand voorbeelden van?
http://www.norahjones.com/home.htm rechtsbovenin

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 23:34 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 15:37

Korakal

Up up up!

Vragen over webdesign horen uiteraard niet in Internet & Telefonie maar in Webdesign & Graphics

Echter dit is behoorlijk basic werk en ik zie ook weinig eigen initiatief van de topicstarter dat ik het een actieve move naar W&G waardig vind.

Lees ajb Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en [rml][ W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid[/rml] :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.