Headset met grote plug gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek een headsetje, voor wat gaming en films (ook voip). echter wel met van die grote pluggen (weet niet hoe ze officieel heten, maar zitten op elektrische gitaren en ook op mijn audigy breakoutbox (daarom wil ik ze)).

Ik heb al bij Sennheiser en Philips gekeken, maar kan daar niks vinden.

Weet iemand een kwalitatief goed setje met van die mooie pluggen (ik geloof dat de input sowieso gescheiden gaat van de output, maar als het ook over 1 plug kan: liever niet). Draadloos is leuk, maar hoeft echt niet

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 09-10-2004 23:24 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bedoel je een 6.3mm plug? Die krijg je er meestal bij als verlengstukje van 3,5mm naar die 6,3mm dus.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ben geen fan van die verlengstukjes, ik heb ze gezien van echt kuttige kwaliteit. Maar als er geen andere optie is: ok.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

BoudewijnLinux schreef op 09 oktober 2004 @ 23:30:
Ben geen fan van die verlengstukjes, ik heb ze gezien van echt kuttige kwaliteit. Maar als er geen andere optie is: ok.
Dan koop je een iets wat duurdere.

Heb ooit een koptelefoon gehad daar zat ook zo'n plug bij, was prima kwaliteit hoor, verguld.

En dan kost zo'n plug misschien 10 euro, blijft goekoper dan een kompleet nieuwe headset aanschaffen :)

Ey!! Macarena \o/

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ok,

en wat raad je me dan aan, een Sennheiser? (vind de pc130 wel aardig :-) )

Verwijderd

gebruik ffies de search staan veel hoofdset dingen in....

ik prefereer de 5.1 theater headset van zalman, is wel 6 kanaals

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik hoor dat die het geluid zwaar vervormt, klopt dat?

Ik wil als het kan stereo , en geen meuk die van windows drivers afhankelijk is (zie nickname ;-) )

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-08 00:14
Headsets zijn net speakers, je kan toch het beste bij een betere audiozaak gaan luisteren wat je mooi vind, en misschien nog meer belangrijk lekker vindt zitten.
Sennheiser zit meestal perfect, en geeft ook goed geluid, Technics heeft ook een paar goede modellen in de lijn.
Wat is je budget je kan van 10 tot 200 euro gaan met die dingen. Met een gouden plug heb je echt geen kwaliteits verlies en klinkt het verder prima.

Verwijderd

beyerdynamic/sennheiser/AKG als je goed geluid met een grote plug wilt.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ok,

dank jullie wel ; ik ga naar de audio boer en ga eens lekker relaxed luisteren :Y) effe kijken wat het beste klinkt

Verwijderd

He dit heb ik je toch al eens eerder vertelt :P
Kom nu gewoon eens hier heen en test verschillende Sennheiser/Sony/Pioneer/Stanton en Technics headsets, heb er aardig wat liggen hier...

Nou dan nog eenmaal voor iedereen:
Een koptelefoon is heel persoonlijk.
Ten eerste moet een koptelefoon goed passen, niet elke koptelefoon zit even confortabel!
Bij mij bijv. zitten koptelefoons met ovale oorschelpen totaal onprettig en prefereer ik ronde oorschelpen.
Dan moet de klankkleur bevallen van de koptelefoon, ook dit is persoonsgebonden, maar de meeste mensen hebben in verhouding maar een slecht gehoor en zullen daar niet veel aandacht aan besteden.
Echter, als je enigzins een getraint oor hebt dan merk je veel verschil, en zie je dat er heel veel modellen way-overprised zijn (Sennheisser vind ik persoonlijk) en er modellen bij zijn die erg goedkoop zijn voor wat ze bieden (Stanton DJ Pro 2000/3000 bijv, ook voor de audiofiel en niet alleen voor de DJ!)
Zo zijn er ook modellen die ik je kan afraden bijv de Sony MDR-V700 die een bekend ophangingsprobleem heeft en onherroepelijk kapot gaat aan de ophanging en niet gerepareerd wordt door Sony.
Dan zijn er modellen die een ander soort gebrek hebben, en dan een heel beroemd voorval veel merken last van hebben: De "Highend" modellen van Sennheiser bijv hebben vergulde pluggen en stekkers, maar binnenin zijn die gewoon met tin vastgesoldeeerd, en laten vaak ook nog eens erg vaak los... niet alleen is dat vervelend als dan de stekker los zit maar ook heb je kwaliteitsverlies.
Dat probleem wordt echter wel door Sennheiser vaak opgelost maar het is een kwaal dat bij de hele serie aan modellen vaak terugkeert bij veelvoudig gebruik.

Dus in het kort, een koptelefoon is heel persoonsgebonden, ga er wat vergelijken, en kijk dan eerst of ie confortabel zit, is dat niet het geval? Niet nemen! Dat kan buitengewoon pijnlijk zijn zelfs bij langdurig gebruik.
Als je er wat gevonden hebt en die zitten zowel goed als die voor jouw ook nog goed klinken maak dan gerust een topic, en vraag dan wat de beste keus is.
Nog een tweetal tips: Staar je niet blind op specs, die zeggen vaak helemaal niets.
Ten tweede verkijk je ook niet op de prijs, ik ken gevallen van koptelefoons van 60E die net zo goed zijn als modellen van een 200E
Mocht je toch nog uitkomen bij een 3,5mm jackplug model koop dan een goede adapter naar 6.3mm jackplug van 10E ofzo, en geen goedkope flut.
Dit is alles wat je moet weten en hiermee kun je makkelijk een heel eind komen naar een geschikte koptelefoon die volledig aan jouw wensen voldoet, het is gewoon eenmaal niet iets wat iemand anders je blind kan aanbevelen.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 02:33 ]

Pagina: 1