Toon posts:

[PHP Forum] Gemaakte back-up te groot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We zitten hier met een klein beetje groot probleem, laatst wouden we in ons PHPBB2 1.52 forum een chatbox inbouwen, dit is helemaal mis gegaan, maar gelukkig hadden wij van te voren een back up gemaakt van het forum. Wanneer we deze back-up willen terug zetten geeft hij gewoon weg aan dat de back up te groot is om terug te zetten. De back up is 8,69 mb. We hebben de volgende dingen geprobeerd ::

1. Internet rond gekeken (veel google)
2. www.phpbbhacks.com heeft ons ook niet kunnen helpen
3. Backup bestand kleiner gemaakt, maar ook dit is niet goed gegaan.

Heeft iemand een update voor het PHPBB2 1.52 forum zodat we de originele 8,6 mb back up wel kunnen terug zetten ? (of een andere mogelijke oplossing)

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien wel handig om te weten: waar heb je dat forum staan, bij welke host.

Veel hosts hebben, als ik het goed heb, een beperking qua kb's per upload naar hun database. Dat kon wel eens het probleem hier wezen.

Er zijn ook mysql managers die je kan gebruiken, dan kan je kleine stukjes per keer erin stoppen.

Bovenstaande gegevens zijn puur theoretisch, gezeien ik het nog nooit zelf heb uitgevoerd.

Verwijderd

Topicstarter
jevn schreef op 09 oktober 2004 @ 22:57:
Misschien wel handig om te weten: waar heb je dat forum staan, bij welke host.
We betalen momenteel voor Lycos, verder zijn we ook bezig geweest met die managers, echter het gedeelte van de "posts" is simpel weg gewoon te groot.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 23:01 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je geen PHPMyAdmin geinstalleerd staan op die host? Schrijf anders zelf even een eenvoudig script dat de file (die je het beste kunt FTP'en) importeerd in de database :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet dus wel dat phpbb zo'n beperking heeft. Met phpMyAdmin moet je het in principe wel kunnen doen. ff zoeken met google moet phpMyAdmin wel op kunnen leveren.

edit :+ spider.007 is net ietsje sneller :+

[ Voor 16% gewijzigd door jevn op 10-10-2004 00:04 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
phpMyAdmin vind het meestal niet leuk als hij 8,7 mb krijgt, vaak is PHP ingesteld op een max. upload van 2 MB, en krijg je dus een foutmelding.
Je kan het programma Mysql-front proberen, tenminste als je extern met je db kunt verbinden (m.a.w.: als je dbserver geen 'localhost' is).
Je kan natuurlijk ook naar Lycos mailen met de vraag of ze je SQL willen importeren, bij mij doen ze dat meteen. (Ik heb geen Lycos)

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 10-10-2004 00:25 ]

We are shaping the future

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Het is idd allen mogelijk met MySQL-Front of een ander programma dat niet via web met de database kan connecten.
Als er echt niks anders meer kan moet je gewoon hun support afdeling mailen.
Hiervoor maken ze meestal wel tijd.

Een andere manier is om de database te vullen in gedeeltes van 500kb ;)

McFraGG de gekste !!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Dat kan natuurlijk ook ja, gewoon in partjes hakken.
Het is in ieder geval een afrader om de hele 8.69 mb naar je phpmyadmin te kopiëren en te plakken, IE flipte bij mij op 30 mb, ik denk dat hij op 8 mb dan ook wel zal flippen.

We are shaping the future

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

RaR schreef op 10 oktober 2004 @ 00:35:
Het is idd allen mogelijk met MySQL-Front of een ander programma dat niet via web met de database kan connecten.
Ik verwacht niet van Lycos dat ze toegang geven van onbekende hosts om verbinding te maken met hun MySQL servers. De oplossingen die over blijven lijken mij dan: zelf een scriptje maken die het rustig in een database gooit, de dump opdelen in kleine sukken.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:11
Ik kan dan wel het script bigdump aanraden. Het script doet eigenlijk niks anders dan de sql file in stukjes hakken en deze aan php / mysql voeren. Zo is het mij gelukt om een database van dik 50 mb succesvol in te voeren wat normaal via phpmyadmin NIET kan.

link

offtopic:
er staat dan wel dat je eigenlijk alleen maar phpmyadmin generated sql files kunt importeren maar mijn custom sql files ( geoptimized met de --opt ) doet ie ook zonder enig probleem

[ Voor 24% gewijzigd door Webgnome op 10-10-2004 03:32 ]

Strava | AP | IP | AW | SM

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel, het probleem is opgelost.

We hebben de "posts" er in delen opgegooid.
Pagina: 1