Hoi mensen,
Vandaag heb ik counterstrike SOURCE gespeeld en kreeg steeds een foutmelding, could not read "iets" from the memory, en counterstrike vloog er dus uit. Ik dacht van, laat ik is mijn pc terugklokken naar de "normale" specs. En ja hoor, counterstrike deed het weer gewoon.
Maar ik vond de FPS toch een beetje te laag dus wou ik weer overklokken. Ik deed dus mijn AMD BARTON 2500+ naar 3200+ . En mijn geheugen TWiNMOS pc3200 dual channel kitje van 512x2 ook naar 200mhz. Dit zou gewoon moeten werken. Maar kreeg weer foutmelding. Dus ging ik prime95 runnen. En het antwoord luidde:
Nouja, nu ben ik dus niet blij, omdat mijn cpu al veel harder heeft gelopen dan 3200+ en mijn geheugen niet buiten specs loopt.
Iemand een idee wat ik ermee moet doen? Wat ik eraan kan doen?
Specs:
Voeding: Chieftec 360 watt
Mobo: Abit nf7-s rev 2.0
geheugen: dual channel kitje van twinmos pc3200 @ 200mhz 2.8v (standaard 2.6)
proc: amd barton 2500+ @ 3200+ (1.7v)
Veder hangt aan mijn voeding:
radeon 9700pro
maxtor 60 gig
cd fikker
Vandaag heb ik counterstrike SOURCE gespeeld en kreeg steeds een foutmelding, could not read "iets" from the memory, en counterstrike vloog er dus uit. Ik dacht van, laat ik is mijn pc terugklokken naar de "normale" specs. En ja hoor, counterstrike deed het weer gewoon.
Maar ik vond de FPS toch een beetje te laag dus wou ik weer overklokken. Ik deed dus mijn AMD BARTON 2500+ naar 3200+ . En mijn geheugen TWiNMOS pc3200 dual channel kitje van 512x2 ook naar 200mhz. Dit zou gewoon moeten werken. Maar kreeg weer foutmelding. Dus ging ik prime95 runnen. En het antwoord luidde:
code:
1
2
| FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4 Hardware failure detected, consult stress.txt file. |
Nouja, nu ben ik dus niet blij, omdat mijn cpu al veel harder heeft gelopen dan 3200+ en mijn geheugen niet buiten specs loopt.
Iemand een idee wat ik ermee moet doen? Wat ik eraan kan doen?
Specs:
Voeding: Chieftec 360 watt
Mobo: Abit nf7-s rev 2.0
geheugen: dual channel kitje van twinmos pc3200 @ 200mhz 2.8v (standaard 2.6)
proc: amd barton 2500+ @ 3200+ (1.7v)
Veder hangt aan mijn voeding:
radeon 9700pro
maxtor 60 gig
cd fikker