[Samba 3 als PDC] kan niet inloggen met XP client

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:27
Nu zal je denken, "dit topic moet dicht, want dit is al 10000x aan bod geweest". Echter loop ik ergens op stuk.

ik heb [rml]Samba3 PDC HOWTO SuSE [ office][/rml] gevolgt, alles aangepast naar mijn instellingen (qua het IP en locaties van bijv userdel). Opzicht gaat het goed, ik kan m'n bak aanmelden bij het domain, gaat goed, hij zegt ook "Welkom bij domein".

Wanneer ik nu wil gaan inloggen, geeft Windows de melding dat of de PDC down is, of er geen computeraccount is.

Down is ie iig niet, als ik gewoon op m'n Windows bak inlog, kan ik keurig naar \\server\ en zie daar m'n shares staan.

Dan zou het over het computeraccount gaan. Dit klopt ook niet, daar zou namelijk het volgende regeltje voor moeten zorgen uit m'n smb.conf:

code:
1
2
add machine script = /usr/sbin/useradd -r -c "machineaccount" -$
                -d /home/machines/%u

Maar goed, het blijft toch een computer, dus zelf even proberen toe te voegen,
code:
1
2
3
 useradd zeepje$ -g machines -d /home/machines/zeepje -s /bin/false
passwd -l zeepje$
smbpasswd -a -m zeepje

lijkt allemaal goed te gaan, melding blijft echter nog steeds terug komen. Wanneer ik ga kijken in /etc/passwd, staat daar keurig zeepje$. In /etc/smbpasswd staat niets, dat klopt aangezien daar dat SAM gebeuren voor in de plaats is. Wanneer ik pdbedit -a -m zeepje doe, krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
Unable to modify passwd TDB! Error: Record exists occured while storing the main record (USER_zeepje$)
Unable to add machine! (does it already exist?)

dus hij bestaat waarschijnlijk al. NOG steeds krijg ik de melding dat ik niet mag inloggen, waar kan dit aan liggen???

Op verzoek wil ik wel m'n smb.conf plakken, echter is hij precies 't zelfde als uit de howto.

Het gaat overigens over Samba 3, icm debian 3 op kernel 2.4.27

[ Voor 5% gewijzigd door Sa1 op 09-10-2004 22:13 ]

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01

Sjonny

Fratser

ik dacht dat je dit bij samba 3 niet meer nodig had en windows xp, maar het valt te proberen:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\netlogon\parameters]
"RequireSignOrSeal"=dword:00000000

of anders via Control Panel -> Administrative Tools -> Local Security Policies
en dan in Local Policies -> Security Options, "Secure channel: Digitally encrypt or sign secure channel (always)" op disabled zetten.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Sa1
Sjonny schreef op 09 oktober 2004 @ 23:13:
ik dacht dat je dit bij samba 3 niet meer nodig had en windows xp, maar het valt te proberen:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\netlogon\parameters]
"RequireSignOrSeal"=dword:00000000

of anders via Control Panel -> Administrative Tools -> Local Security Policies
en dan in Local Policies -> Security Options, "Secure channel: Digitally encrypt or sign secure channel (always)" op disabled zetten.
als het goed is heb je die inderdaad niet meer nodig, weet het ook niet 100% zeker, maar had hem voor de zekerheid maar ingevoerd. Blijft niet werken, voor de zekerheid vanmorgen nog even getest "ja, je weet maar nooit", maar k kom er echt niet in..

• Sa1
^^ kickerdekick ^^ iemand enig idee in welke richting ik moet gaan zoeken dan?

goh, zal ik hem dan nog maar een x kicken? heeft nu echt niemand een idee?

[ Voor 34% gewijzigd door Sa1 op 15-10-2004 19:56 ]