Probleem met 8x AGP disabled op 9800pro en Asrock k7s8x mb

Pagina: 1
Acties:

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Dag mensen,

Ik heb een ontzettend irritant probleem. Als ik de laatste catalyst drivers (4.9) installeer, gaat alles in principe goed, behalve dan dat er bij smartgart staat dat de AGP is disabled.

Ik heb een Radeon 9800 pro en het ASROCK k7s8x moederbord. Volgens mij moet het daarmee gewoon kunnen.

Als ik eerst winxp installeer, vervolgens updates tot en met servicepack 2 installeer, daarna de sis AGP drivers, en daarna de CAT 4.9, krijg ik na het opstarten een blauw scherm met gele en witte strepen erdoor heen. Daarna reboot ie weer opnieuw.

Als ik de AGP drivers niet installeer dan werkt de boel wel, maar dan kan ik 8x AGP niet selecteren onder SMARTGART.

Ik snap er helemaal niks meer van, want ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, van installatie volgorde etcetera.

Heeft iemand een oplossing?

ps. Ik wil ook best een plaatje posten van het blauwe opstartscherm, maar ik weet niet hoe dat moet op dit forum.

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Je bent niet de enigste met problemen met een k7s8x icm een ati 9800.

Heb je je bios al geupdate
HIER is versie 2.4 van die bios, vanaf versie 2.3 zou dit probleem opgelost moeten zijn

• Westmania
Ik heb zelfs al bios 2.50, dus dat is het probleem niet...

• Westmania
Ik heb nog steeds geen oplossing, heeft iemand nog een idee?

Verwijderd

ik heb geen last van t blauwe scherm gehad, maar ook ik kon mn agp niet op 8 keer instellen totdat ik de drivers van mn chipset had geinstalleerd...en die zaten in de doos van mijn moederbord. (CD-tje)

Probeer dat eens.

Hoop dat t werkt

Ik krijg t idee dat je dat al hebt gedaan |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 19:14 ]

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

oudere AGP driver proberen ?

iets met foto's...

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik had zoiets ook met mijn pc en bleek dat ik mijn intel processor drivers(omdat ik een P4 heb) moest installeren dus nu zit ik te denken aan een Northbridge driver ofzo of VIA drivers (dacht niet dat er een VIA chip op zat, maar dat zul je zelf wel beter weten).

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

aXe schreef op 12 oktober 2004 @ 19:57:
Ik had zoiets ook met mijn pc en bleek dat ik mijn intel processor drivers(omdat ik een P4 heb) moest installeren dus nu zit ik te denken aan een Northbridge driver ofzo of VIA drivers (dacht niet dat er een VIA chip op zat, maar dat zul je zelf wel beter weten).
De K7S8X bevat een SIS746 northbridge.

Voor AGP 8x heb je een nieuwer BIOS nodig, maar die heb je al. Link :o
De drivers zijn ook belangrijk, Link :o
AGP 4x instellen in het BIOS werkt ook niet :? (Verschil tussen AGP 4x en/of 8x merk je met een Radeon 9800 Pro toch niet :) )

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

kan het in je aperture size in je bios liggen ?
had laatst es zoiets gelezen
je aperture size in je bios staat standaard op 64 MB.... die kan je op 128 of 256 zetten...
misschien ff proberen waard ?

iets met foto's...

• Westmania
Ik heb mijn agp aperture size in allerlei variaties geprobeerd.

Wat betreft de AGP drivers, die heb ik inderdaad geinstalleerd, maar ik weet niet zeker of het moment waarop heel belangrijk is. Voor of na servicepack 1 of 2, of alleen maar voor dat je de catalysts hebt geinstalleerd?

Ik heb ze geinstalleerd na installatie van sp1 én na sp2, vóór de CAT drivers.
In elke situatie crashte ie.

Drivers voor de Northbridge etctera, zitten die ook in die AGP drivers?
De K7S8X bevat een SIS746 northbridge. Dit klopt.

Heeft er niemand een asrock k7s8x, AMD, met (sapphire) radeon 9800 pro?

THANDOR SCHREEF:
"AGP 4x instellen in het BIOS werkt ook niet (Verschil tussen AGP 4x en/of 8x merk je met een Radeon 9800 Pro toch niet )"

Hij gaat dus ook niet op 4x agp. Hij staat op disabled. :(

Ik wil graag een plaatje posten van mijn beeldscherm, misschien dat iemand die crash dan herkent. Hoe moet dat?

Tot slot: stel dat ik er echt niet uitkom, weet iemand (fysieke) hulp in de omgeving Utrecht?

• Westmania
Na de crash, zoals helemaal boven beschreven, krijg ik na herstel in windows, deze boodschap:

Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

Misschien dat dit nog iets helpt?

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Drivers voor de Northbridge etctera, zitten die ook in die AGP drivers?
De K7S8X bevat een SIS746 northbridge. Dit klopt.
Ik zou je northbridge driver dan eens installeren want die is volgens mijn niet dezelfde als de AGP driver, maar kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik zou als ik jouw was al deze dingen installeren http://www.asrock.com/support/Download/dl_k8s8x.htm tenzij je geen SATA hebt ofzo ;)

• Westmania
Maar is dat niet voor een heel ander moederbord dan voor de K7S8X?

Ik heb trouwens alleen de AGP driver geinstalleerd van deze pagina:
http://www.asrock.com/support/Download/dl_k7s8x.htm
Moeten die andere dingen ook? USB driver, LAN driver en C Media? Nee toch?

Bovendien, wat is dan de driver voor die North Bridge?

Ik heb het idee dat ik voor AGP 8x support, echt die AGHP driver moet installeren, maar zodra ik dat doe, crashed ie... ARGH

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Ow sorry, verkeerde mobo genomen :X

Maar test eens, als dat mogelijk is, met een andere videokaart. Dan weet je al wat he probleem is. Het beste zou zijn een GeForce om te zien of ForceWare dezelfde probs geeft.

[ Voor 72% gewijzigd door Skyline GT-R op 13-10-2004 14:00 ]

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

op een k7s8xE werkt hij wel gewoon goed.
maar das volgens mij een andere chipsep, 748 ipv 746.

systeem specs

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Club3D radeon 9800Pro en mijn Moederbord Epox 8HDA3+ Via K8T800

Ik heb ongeveer 2 weken geleden mn harde schijf geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd. Catalyst 4.9 en krijg mn 8x AGP ook niet meer ingesteld bij Smartgart. Hij staat nu standaard uit.

Voorheen kon ik dit wel en had toen ook al ff catalyst 4.9 geinstalleerd.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

• Westmania
Beetje domme vraag misschien, maar: hoe belangrijk is 8x AGP eigenlijk? Wanneer merk je dat je dit nodig hebt?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
Als ik de AGP drivers niet installeer dan werkt de boel wel, maar dan kan ik 8x AGP niet selecteren onder SMARTGART.
Even over ATI SmartGart. Bij installatie van de driver of een wijziging in de configuratie voert de ATI driver set een aantal tests uit die de stabiliteit van je moederbord testen.

Aan de hand van die tests worden BIOS settings wel of niet door de driver genegeerd. Als een bepaalde BIOS settins bijdraagt aan instabiliteit wordt die functie door de driver genegeerd.

Dat negeren of gebruiken is wat SmartGart [b] enkel zichtbaar maakt [\b]. Je kunt dus niets instellen met SmartGart.

Je kunt de AGP alleen instellen in de BIOS. ALs SmartGart de AGP als uit laat zien heb je idd hoogstwaaarschijnlijk niet je AGP drivers geinstalleerd of er is iets met de AGP drivers aan de hand.

• Westmania
EricJH schreef op 13 oktober 2004 @ 16:45:
[...]

Je kunt de AGP alleen instellen in de BIOS. ALs SmartGart de AGP als uit laat zien heb je idd hoogstwaaarschijnlijk niet je AGP drivers geinstalleerd of er is iets met de AGP drivers aan de hand.
Nou precies, dat idee heb ik dus ook. Maar als ik ze wèl installeer, dan krijg ik dus een crash bij het opstarten. Heeft er nou werkelijk niemand een asrock k7s8x in combi met een 9800 pro?

• EricJH
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:32:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Club3D radeon 9800Pro en mijn Moederbord Epox 8HDA3+ Via K8T800

Ik heb ongeveer 2 weken geleden mn harde schijf geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd. Catalyst 4.9 en krijg mn 8x AGP ook niet meer ingesteld bij Smartgart. Hij staat nu standaard uit.

Voorheen kon ik dit wel en had toen ook al ff catalyst 4.9 geinstalleerd.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?
Even over ATI SmartGart. Bij installatie van de driver of een wijziging in de configuratie voert de ATI driver set een aantal tests uit die de stabiliteit van je moederbord testen.

Aan de hand van die tests worden BIOS settings wel of niet door de driver genegeerd. Als een bepaalde BIOS settins bijdraagt aan instabiliteit wordt die functie door de driver genegeerd.

Dat negeren of gebruiken is wat SmartGart [b] enkel zichtbaar maakt [\b]. Je kunt dus niets instellen met SmartGart.

Heb je de VIA chipset drivers geinstalleerd vanaf de moederbord CD? De drivers die XP levert zijn te oud om de KT 800 te kunnen herkennen. Je kunt ook de laatste chipset drivers (versie 4.53) hier downloaden: http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2

Ik was de chipset drivers laatst ook vergeten te installeren en had dus ook geen AGP ondersteuning. Pas na twee uur forums aflopen bedacht ik me dat pas. |:(

• EricJH
Westmania schreef op 13 oktober 2004 @ 13:02:
Na de crash, zoals helemaal boven beschreven, krijg ik na herstel in windows, deze boodschap:

Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

Misschien dat dit nog iets helpt?
Check de FAQ van PMG alhier even. Zie deze link bijvoorbeeld: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;293078

Er is een issue met Symantec PC ANYwhere en tevens staat er een workaround op de pagina.

Misschien is het van nut voor je.

Verwijderd

Woops 8)7 8)7 Had er helemaal niet meer aangedacht dat ik die cd bij mn moederbord had gehad.

Heb deze geinstalleerd en alles draait nu weer als een zonnetje _/-\o_ _/-\o_

Bedankt

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Westmania schreef op 13 oktober 2004 @ 16:49:
[...]

Nou precies, dat idee heb ik dus ook. Maar als ik ze wèl installeer, dan krijg ik dus een crash bij het opstarten. Heeft er nou werkelijk niemand een asrock k7s8x in combi met een 9800 pro?
Ja, ik heb een ASROCK K7S8X revision 3.0 draaiend met een RADEON 9800 PRO, heb nog nooit probs ermee gehad hoor :).
heb nieuwste bios & nieuwste moederbord-drivers gedownload van www.asrock.com mss kan dat wel helpen ;)

• EricJH
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 22:04:
Woops 8)7 8)7 Had er helemaal niet meer aangedacht dat ik die cd bij mn moederbord had gehad.

Heb deze geinstalleerd en alles draait nu weer als een zonnetje _/-\o_ _/-\o_

Bedankt
Had bij het begin van reageren niet verwacht bij dit type oplossing uit te komen. Zo is er trouwens ook een wazige nog immer niet onopgelost issue tussen Norton 2004 en een Audigy 2 audiokaart.
Pagina: 1