[JS] onLoad event limiteren

Pagina: 1
Acties:

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met een een ASP.Net Web Application (thanx Microsoft voor zo'n mooie naam :*) ).

Omdat ASP.Net geen enkele ondersteuning heeft voor pop-ups moet ik terug vallen op Javascript.

Ik heb nu een pagina met een button met een onClick event die een pop-up opent.
In deze pop-up staat het volgende onLoad event:
code:
1
onload="window.document.Form1.txtTemplate.value = window.opener.Form1.txtReport.value;"

Ik wil eigenlijk dat deze code maar een keer wordt uitgevoerd. In de huidige situatie wordt de txtTemplate.value telkens bij een postback overschreven, wat niet de bedoeling is.

Ik heb al redelijk wat op Google gezocht maar niets kunnen vinden. Is er een Javascript equivalent van page.Ispostback?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

code:
1
2
if (window.document.Form1.txtTemplate.value != window.opener.Form1.txtReport.value)
  window.document.Form1.txtTemplate.value = window.opener.Form1.txtReport.value;

Download my music on SoundCloud

• PolarBear
  • Niet online
|:( dat had ik dus ook wel kunnen verzinnen ...

Dank!

/edit

Ik vraag me net af of dat wel gaat werken. Als ik een het de textbox update, gebeurd dat dan voor of na de onLoad event?

- Button wordt ingedrukt
- Postback naar de server
- Onload event of eerst textvak geupdated?

[ Voor 68% gewijzigd door PolarBear op 09-10-2004 21:45 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20

Rhapsody

In Metal We Trust

volgens mij treed het onload event pas op als alles ingeladen is.

🇪🇺 pro Europa!

Verwijderd

PolarBear schreef op 09 oktober 2004 @ 21:31:
|:( dat had ik dus ook wel kunnen verzinnen ...

Dank!

/edit

Ik vraag me net af of dat wel gaat werken. Als ik een het de textbox update, gebeurd dat dan voor of na de onLoad event?

- Button wordt ingedrukt
- Postback naar de server
- Onload event of eerst textvak geupdated?
Dat ligt er maar net aan hoe je het textvak bijwerkt. Ik snap je probleem niet helemaal. Het onload event vuurt gewoon nadat de pagina in z'n geheel ingeladen is.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Opletten met dit soort zaken in onload events. Je kunt nl. de text van zo'n invoer veld als gebruiker al bewerken, voordat de pagina helemaal geladen is (en de onload event dus afgaat). Als jij in onload de inhoud van het invoerveld wijzigt, kan het dus gebeuren dat de gebruiker "onder zijn neus" de waarde van het veld ziet veranderen.

Je kunt de javascript code dus ook tussen scripttags direct naar de </form> tag plaatsen. De code wordt dan een stuk eerder uitgevoerd.

• djluc
  • Laatst online: 21-05 14:56
mjax schreef op 10 oktober 2004 @ 12:06:
Opletten met dit soort zaken in onload events. Je kunt nl. de text van zo'n invoer veld als gebruiker al bewerken, voordat de pagina helemaal geladen is (en de onload event dus afgaat). Als jij in onload de inhoud van het invoerveld wijzigt, kan het dus gebeuren dat de gebruiker "onder zijn neus" de waarde van het veld ziet veranderen.

Je kunt de javascript code dus ook tussen scripttags direct naar de </form> tag plaatsen. De code wordt dan een stuk eerder uitgevoerd.
Gewoon het veld disablen en pas nadat de waarde er in staat het veld ontgrendelen.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
djluc schreef op 10 oktober 2004 @ 12:24:
[...]

Gewoon het veld disablen en pas nadat de waarde er in staat het veld ontgrendelen.
Das de gebruikersonvriendelijke manier inderdaad...

• PolarBear
  • Niet online
Mja, ik heb het al anders opgelost. Ranzig blijft het, maar het kan even niet anders. Ik heb gewoon wat session variablen gemaakt in het parent venster. Deze worden door de page.load van ASP.net weer in de pop up geladen. Het werkt iig.

• djluc
  • Laatst online: 21-05 14:56
mjax schreef op 10 oktober 2004 @ 13:09:[...]Das de gebruikersonvriendelijke manier inderdaad...
Verklaar je nader?
Pagina: 1