Nieuwe pc, leest CD-rom en Floppy niet

Pagina: 1
Acties:

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Ik ben een nieuwe pc voor iemand in elkaar aan het knutselen en ben een probleem tegengekomen. Floppydrive leest mijn startdisk niet en dus kan ik niet in ms-dos geraken om windows te installeren en ik heb het ook via cdrom geprobeert en wilt maar ook niet werken (bestanden van startdisk op een cd gekopieerd). Via de floppydrive krijg ik een foutmelding: disk i/o error, replace the disk, and press any key. En via de cdrom: disk boot failure, insert system disk and press enter.
Ik heb een andere floppy drive geprobeert maar wilt ook niet werken.

Systeemconfig:

Asus a7n8x-e deluxe rev. 1.01
Amd athlon xp 2400
Twinmos pc3200 512mb
Western digital 80 8mb cache
Club ati readon 9600XT

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen met het probleem. Want dit heb ik nog nooit meegemaakt en in me verleden heb ik aardig wat pc's gebouwd.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
.... wat voor een windows probeer je dan? Alle officiele windows CD's zijn toch wel vanaf CD te booten, als je de bestanden van de floppy op een CD gaat zetten werkt dat inderdaad niet. Verder lijkt me dit ook niet een NOS-probleem maar eerder iets voor WOS.

Een defecte floppy kan gebeuren, twee ook, probeer er nog eens eentje te maken :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 12:55
staat je boot sequence wel goed?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft niets met Windows te maken aangzien je Windows er niet eens op krijgt, het is eerder iets wat met I/O te maken heeft, tikje van Windows Operating Systems naar Opslagmedia & I/O Controllers dus ;)

Verwijderd

Je FDD is waarschijnlijk niet goed aangesloten, rode kant van de kabel wel aan beide kanten op pin 1?

En gewoon opstart bestanden op een CD-tje kwakken kom je inderdaad niet ver mee, er is een hele reeks standaarden voor, die meestal met een soort van image werken. Overigens snap ik niet wat je in DOS te zoeken hebt om windows te installeren, partitioneren e.d. gaat gewoon vanuit windows setup, die start vanaf CD.

Mocht je toch vanaf een CD in een dos willen komen: nero kan aan de hand van een FDD een bootable CD bakken.

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Bedankt mensen, was 1 ding nog vergeten te proberen om gewoon via windows xp cd het pc op te starten. En is gelukt nu via dat cd.

En startdisk bestanden op een cd kwakken lukt wel, alleen je moet dan via nero bootable cd van maken en die startdisk bestanden erinkwakken.

[ Voor 36% gewijzigd door JediUberknaft op 09-10-2004 22:38 ]

Pagina: 1