Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Ik heb vandaag in nijmegen bij Mycom een creative muvo 1,5GB aangeschaft. Eenmaal thuis ik blij dta ding volgooien met bestanden...blijft ie hangen :|

Mja sta ik mooi te kijken. Hij word wel meteen herkend als externe/removable hdd, maar gedurende continuous file transfer blijft ie hangen. D'r word nix meer naar toe of vanaf gekopieerd het schijfje staat still of maakt iig geen geluid meer en het veilig verwijderen van hardware...naja dat hang ook.

Ik gebruik atm winxp zonder service packs, dus usb 1.0/1.1. Zou dit een probleem kunnen zijn? ik ga wel zsm de service pakcs installeren maar ik mag aannemen dan een usb2.0 device backward compatible is....

ook vraag ik me af waarom dat ding maar langdurige file transfer gewoon stil valt :-S (ja de adapter zit er wel in en de batt is ook opgeladen ;) )

Iemand enig idee wat er mis is met mijn muvootje? :'(

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Dat is dus een DOA'tje...Dead On Arrival.
Meteen omruilen dus, ding moet altijd op werken (USB1/2 en elke recente windows versie).

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 23:58
Dat wat Gman zegt is de de grootste bullshit. Hoe kan het ding DOA zijn als hij het wel doet, kan kopieren en al maar onder een transfer hangt...

Om ontopic te doen, usb 1.0 / 1.1 kan gewoon, 2.0 zonder SP1 kan ook maar dan moet je ff de QFE van de windows site trekken (ik heb em van de nforce2 cd.. maar zal vast online staan).

Heb je de firmware al geupgrade?

Verwijderd

Tja ik vind zelf dan altijd de makkelijkste oplossing gewoon verdeel en heers, pomp niet alles tegelijk.

Probeer idd eens een firmware upgrade in principe moet windows xp elke ext. opslag media herkennen en kunnen benaderen. Dus Windows zal het probleem niet zijn.

(Dit probleem komt mij trouwens wel bekend voor van mijn ext. hd, kleine bestandjes lukt wel, films niet, bleek aan de drivers van mijn usb kaartje te liggen)

• m33p
Aan de TS;

Ik heb even de QFE voor USB2.0 support zonder service pack 1 / 2 online gegooid. Wat je moet doen, je download de QFE in de QFE map van de link die hieronder staat, en let op dat je de goede taal pakt. Dan installeer je die, en kies je voor niet rebooten (anders heb je als het tegenzit geen USB support meer en met een USB tobo / muis kun je dan niks meer). Daarna installeer je je USB drivers weer, reboot en klaar is kees.

http://www.3d-gamers.nl/downloads/got/

Hier heb ik het even voor je geupload. Succes

edit:
ik zeg trouwens niet dat dit je probleem oplost, maar het is iig sneller dan SP1 of SP2 instaleren

[ Voor 11% gewijzigd door m33p op 09-10-2004 22:03 ]

• Rey Nemaattori
Ok. Kleine update.

Vadaag weer aan het rommelen geweest. UBS 2.0 controller d'r in(zat in de doos van m'n mobo maar nooit aangesloten) drivers installeren van VIA & ge-enabled in de bios(eigenlijk anders om) nu krijg ik zolang de muvo aangesloten is random blue screens, en slaat het ding vast(de pc half & mp3 player helemaal)

Ik ga dus nu eerst ff service pack 2 installeren anders word het helemaal nix :-S

• m33p
Probeer em eens aan een andere computer als dat kan? Dan weet je wel ongeveer waar je moet zoeken lijkt mij. Hij hoort gewoon geen BSOD´s te geven, ook niet met oude firmware...

• Rey Nemaattori
Op school werkt hij als een zonnetje, geen blauwe schermen etc etc.

Thuis ff op een ander hdd winxp & sp2 geinstaleerd, de andere hdd zat tjokvol met bad clusters en zal spoedig rma gaan. De bsods begonnen a een tijdje ook zonder mp3 speler te komen, dus ik d8 d'r zit meer acher...

punt blijft dat, zelf met nieuwe hdd thuis nog wel eens wil hangen. Het ding reageert niet meer gedurende datatransfer(vaak na een 100 mb) em loskoppelen pc rebooten en scandisk draaien is dan de enige oplossing. Het ding dan weer aan koppelen geeft ook hel...

Windows blifjt doorzeuren over een snel usb-apparaat aan een trage usb-hub, terwijl ik um echt wel aan de usb 2.0 controller heb gehangen die bij me mobo in de doos zat. Ben nu VIA drivers aan het dllen voor me chipset, misschien dat dat wle helpt

edit:
Ik heb me pc ook enigszins terug geklokt, ding loopt nu als een XP 2000+ met 133 fsb terug naar 1800+ gaf voor zo ver ik merken kon toch geen verbetering...)

Ook heb ik een firmware upgrade gedaan, maart de versie die erin zat was gelijk an die op de creative site, dus veel nut zal het niet hebben gehad though...

De QFE bracht ook geen heil,. de SP2 driver blijken nieuwer te zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door Rey Nemaattori op 11-10-2004 22:07 ]

Pagina: 1