Toon posts:

PC krijgt geen IP adres van de router

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een draadloze verbinding gelegd met mijn laptop naar de router (een sitecom WL-114), ik heb hier al menig probleempjes mee ondervonden en een beetje hulp gehad van draadje (Opzetten van een netwerk).

Router is goed ingesteld, ik heb vliegensvlug internet op deze laptop...Het enige probleem is nu dat ik geen internet toegang krijg op mijn PC...op de een of andere manier geeft de router geen IP adres aan mijn pc..

Ik heb al een programma laten draaien dat WinSock hersteld of zo, maar zonder resultaat...

waardoor kan het aanliggen dat de router geen IP geeft aan de computer?

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Heb je in de router firmware wel "multiple user" gekozen? Router geeft geen 2 of meer IP adressen weg als er al een pc is "aangemeld" en hij op "single user" staat. Check ook nog even welke "range" je hebt ingesteld bij het toewijzen van IP's. Hiertussen moeten natuurlijk wel minimaal 2 waarden verschil zitten: (bijv. 192.168.1.1 tot 192.168.1.4)
Anders weet ik het ook niet. :?

[ Voor 10% gewijzigd door shootguy2 op 09-10-2004 20:19 ]

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
het kan ook zo zijn dat de auto-negate niet goed werkt. probeer het eens handmatig in te stellen op bijvoorbeeld 11Mbit/sec.

Verwijderd

Topicstarter
BlackLion87 schreef op 09 oktober 2004 @ 20:34:
het kan ook zo zijn dat de auto-negate niet goed werkt. probeer het eens handmatig in te stellen op bijvoorbeeld 11Mbit/sec.
hoe doe je dit?

volgens mij ligt het aan de bekabeling, maar ik krijg met de gebruikte kabels wel weer gewoon toegang tot het internet als ik die direct om de modem aansluit...via router lukt dit niet...

Verwijderd

Topicstarter
of het ligt gewoon aan mijn pc of zo...

ik heb in eerste instantie ook geprobeerd de router in te stellen vanaf deze desktop pc...maar ik kwam hiermee al helemaal niet op de webserver van het apparaatje...

ik kan 't apparaatje ook niet pingen vanaf deze pc...

dit is nu al dag drie dat ik er mee in de weer ben, word er een beetje moe van!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 06:22

tozzke

aka tozzert

is de kabel wel goed tussen router en PC?
brandt het ledje op zowel de router als de netwerkkaart van de pc?

[ Voor 46% gewijzigd door tozzke op 09-10-2004 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
op de router brandt het lampje bij de Lanuitgang...bij de netwerk kaart heb ik niet gekeken. Is dat vanaf de buitenkant te zien, of moet ik de systeemkast daarvoor uit elkaar draaien?

• tozzke

tozzke

aka tozzert

er zitten ledjes naast de aansluiting op de buitenkant

probeer anders eens een andere LAN poort, ik heb ook ooit een sitecom switch gehad waarvan 2 poorten kapot waren

Verwijderd

Topicstarter
andere poorten heb ik al geprobeerd...geen resultaat..

ik zal morgen wel eens kijken of die ledjes op mijn netwerk kaart branden...

als deze niet branden, wat is er dan aan de hand?

• tozzke

tozzke

aka tozzert

dan is de link van de router naar de pc niet goed; dus de kabel is brak

misschien kun je om te testen even de router naast je pc zetten en met een ander kabeltje de router aan de pc hangen. Als je dan met de pc wel op de routerinterface kunt, ligt het aan de kabel

Verwijderd

Crosscable gebruikt op een niet auto sensing router?

Probeer het even met een andere (geteste) kabel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even gekeken naar de kabels en dan nu in specifiek naar het ledlampje op de ethernet kaart.

in de normale situatie (dus zonder router) is deze groen, echter met de pc gekoppeld aan de router is deze oranje!

heeft dit enige betekenis?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook even gekeken naar de bekabeling, dit zijn de 8 kleuren die ik er op aantref:

Groen, wit, wit, wit, oranje, zwart, wit, blauw

ik heb eens een schema van cross en straight er bij gepakt, maar die lijken er helemaal niet op :S

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37

job

kijk maar eens goed naar die witte aders, die aders hebben 2 kleuren..
Soms moeilijk te zien, maar kijk goed :)

Wat wel een probleem kan zijn is de volgorde?
wat is de exacte volgorde van de aders?

[ Voor 29% gewijzigd door job op 10-10-2004 11:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik het probleem al heb opgelost...

ik heb mijn pc eens aan de router gehangen (router nog niet aan het internet gekoppeld) en nu eens de kabel gebruikt die ik bij de router heb geleverd...

zat binnen no-time op de webserver van de router 8) dus 3 dagen voorniets liggen plaren thanks to een verkeerde bekabeling 8)7 8)7

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik weet niet of je zelf RJ45 connectors aan kunt knijpen, maar de goede volgorde staat in de NT FAQ

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/nt_straight.gif
Pagina: 1