Route toevoegen aan een Sweex router (via telnet?)

Pagina: 1
Acties:

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoals velen van jullie vast wel weten werkt onderling contact maken met andere chello abbonees binnen hetzelfde subnet niet. Nu wordt heel leuk de oplossing geboden om "route -p add..." commando (en equivalenten) aangeboden, maar met een simpel routertje aan beide kanten heb je daar niet zo veel aan. Dan moet je de route toevoegen in de router zélf. Nu wil het dat ik een el-cheapo routertje heb van Sweex waar je dat niet kunt instellen via de configuratie-paginas (lees: ik heb daar geen optie over gevonden).

Hoe kan ik nu tóch routes toevoegen aan de router? Is er misschien een manier om toegang te krijgen via telnet?

Ik heb al geprobeert om verbinding te leggen met router via telnet:
C:\Documents and Settings\Bouke>telnet 10.0.0.1
Bezig met verbinding maken met 10.0.0.1...Kan geen verbinding met de host maken,
op poort 23: De verbinding is mislukt
Ik heb ook geprobeerd "Remote Management" aan te zetten, maar ook dan mislukt het:
C:\Documents and Settings\Bouke>telnet 10.0.0.1 1122
Bezig met verbinding maken met 10.0.0.1...Kan geen verbinding met de host maken,
op poort 1122: De verbinding is mislukt
Ik weet sowieso niet of de router een telnet mogelijkheid heeft, dus als iemand een andere oplossing voor mij heeft sta ik daar zeker voor open!

Alle linkjes binnen mijn configuratie-paginas:
System
- Time Zone
- Password Settings
- Remote Management
WAN
- Dynamic IP
- Static IP
- PPPoE
- PPTP
- L2TP
- Telstra Big Pond
- DNS
- DDNS
LAN
NAT
- Port Forwarding
- Virtual Server
- Special Applications
- UPnP Settings
- ALG Settings
Firewall
Mijn huidige DHCP gegevens verstrekt door Chello:
Attain IP Protocol : Dynamic IP connect
IP Address : 62.194.181.---
Subnet Mask : 255.255.254.0
Default Gateway : 62.194.180.1

• b19a
  • Niet online
*schopje
edit:
typo

[ Voor 59% gewijzigd door b19a op 11-10-2004 12:52 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:55

Sa1

ik heb ook een sweex routertje bij m'n ouders neergeplant, maar ik denk dat je het rustig kunt vergeten hor.. apparaat doet (vaak) wat hij moet doen, daar houdt het gewoon bij op.. moet je een alcatel ofzo kopen.. daar kan je via telnet erg veel doen..

• b19a
  • Niet online
Is er ook geen mogelijkheid om het ding te hacken?

• b19a
  • Niet online
*kickje

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Euh, als het er niet in zit, en het is zoals je zegt zo'n sweex routertje van 39 euro, dan geef ik je heel erg weinig kans van slagen. Zeker omdat zo'n ding nogal gesloten is, omdat ie daar niet voor bedoeld is (m.a.w. het zit er 'by design' niet in).

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1