Zoals velen van jullie vast wel weten werkt onderling contact maken met andere chello abbonees binnen hetzelfde subnet niet. Nu wordt heel leuk de oplossing geboden om "route -p add..." commando (en equivalenten) aangeboden, maar met een simpel routertje aan beide kanten heb je daar niet zo veel aan. Dan moet je de route toevoegen in de router zélf. Nu wil het dat ik een el-cheapo routertje heb van Sweex waar je dat niet kunt instellen via de configuratie-paginas (lees: ik heb daar geen optie over gevonden).
Hoe kan ik nu tóch routes toevoegen aan de router? Is er misschien een manier om toegang te krijgen via telnet?
Ik heb al geprobeert om verbinding te leggen met router via telnet:
Alle linkjes binnen mijn configuratie-paginas:
Hoe kan ik nu tóch routes toevoegen aan de router? Is er misschien een manier om toegang te krijgen via telnet?
Ik heb al geprobeert om verbinding te leggen met router via telnet:
Ik heb ook geprobeerd "Remote Management" aan te zetten, maar ook dan mislukt het:C:\Documents and Settings\Bouke>telnet 10.0.0.1
Bezig met verbinding maken met 10.0.0.1...Kan geen verbinding met de host maken,
op poort 23: De verbinding is mislukt
Ik weet sowieso niet of de router een telnet mogelijkheid heeft, dus als iemand een andere oplossing voor mij heeft sta ik daar zeker voor open!C:\Documents and Settings\Bouke>telnet 10.0.0.1 1122
Bezig met verbinding maken met 10.0.0.1...Kan geen verbinding met de host maken,
op poort 1122: De verbinding is mislukt
Alle linkjes binnen mijn configuratie-paginas:
Mijn huidige DHCP gegevens verstrekt door Chello:System
- Time Zone
- Password Settings
- Remote Management
WAN
- Dynamic IP
- Static IP
- PPPoE
- PPTP
- L2TP