Ik krijg heeeel af en toe (eens in de 2 weken ofzo?) een BSOD met STOP-code 0x00000050 op win32k.sys. Volgens mij is dat de kernel, dus het klinkt ernstig. Ik heb goed geheugen, harde schijven zijn ook in orde en ik heb van al mijn hardware de nieuwste drivers. Het is dus sterk dat die drivers het kernlgeheugen overhoop gooiden (dan zou het ook veel vaker moeten gebeuren).
Ik was niets bijzonders aan het doen ten tijde van de crash. CPU stond voluit te blazen, maar dat doet ie wel vaker. Niks 3D ofzo verder.
Als ik met WinDbg verder ga kijken, mag ik tot de conclusie komen dat WinDbg ook vindt dat win32k.sys de schuldige is. De fout leek te onstaan bij een call naar win32k!GreCreateRectRgnIndirect. Een functie waarvan ik weet dat ie helemaal niets speciaals doet, laat staan iets met hardware.
Kan ik ergens zo'n rapportje van WinDbg naar MS sturen? Of moet ik dan error reporting weer aanzetten en wachten tot ie weer crasht?
Of misschien weet iemand hier wel een oplossing?
Output van WinDbg kan ik evt nog posten, maar alleen indien gewenst
Ik was niets bijzonders aan het doen ten tijde van de crash. CPU stond voluit te blazen, maar dat doet ie wel vaker. Niks 3D ofzo verder.
Als ik met WinDbg verder ga kijken, mag ik tot de conclusie komen dat WinDbg ook vindt dat win32k.sys de schuldige is. De fout leek te onstaan bij een call naar win32k!GreCreateRectRgnIndirect. Een functie waarvan ik weet dat ie helemaal niets speciaals doet, laat staan iets met hardware.
Kan ik ergens zo'n rapportje van WinDbg naar MS sturen? Of moet ik dan error reporting weer aanzetten en wachten tot ie weer crasht?
Of misschien weet iemand hier wel een oplossing?
Output van WinDbg kan ik evt nog posten, maar alleen indien gewenst
日本!🎌