[XP] BSOD op win32k.sys

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik krijg heeeel af en toe (eens in de 2 weken ofzo?) een BSOD met STOP-code 0x00000050 op win32k.sys. Volgens mij is dat de kernel, dus het klinkt ernstig. Ik heb goed geheugen, harde schijven zijn ook in orde en ik heb van al mijn hardware de nieuwste drivers. Het is dus sterk dat die drivers het kernlgeheugen overhoop gooiden (dan zou het ook veel vaker moeten gebeuren).

Ik was niets bijzonders aan het doen ten tijde van de crash. CPU stond voluit te blazen, maar dat doet ie wel vaker. Niks 3D ofzo verder.

Als ik met WinDbg verder ga kijken, mag ik tot de conclusie komen dat WinDbg ook vindt dat win32k.sys de schuldige is. De fout leek te onstaan bij een call naar win32k!GreCreateRectRgnIndirect. Een functie waarvan ik weet dat ie helemaal niets speciaals doet, laat staan iets met hardware.

Kan ik ergens zo'n rapportje van WinDbg naar MS sturen? Of moet ik dan error reporting weer aanzetten en wachten tot ie weer crasht?

Of misschien weet iemand hier wel een oplossing? :)

Output van WinDbg kan ik evt nog posten, maar alleen indien gewenst ;)

日本!🎌

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Win32K is dacht ik enkel het GDI gedeelte van het Win32 subsystem dat in de kernel gebracht is - normaal gesproken zou je het dus in de richting van je videodriver e.d. moeten gaan zoeken :)

Voor je echte vraag - kijk hier eens: http://oca.microsoft.com/en/Welcome.asp ;)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Volgens mij kan ik een error reportje alleen daarheen sturen als de BSOD voorkomt, toch? Het is nu alweer een paar dagen geleden, en ik kan geen upload-knopje vinden (laat staan het bestand met het rapport).

btw, ik heb Omega Catalyst 2.5.76, misschien dat iemand iets kan bevestigen...

[ Voor 17% gewijzigd door _Thanatos_ op 10-10-2004 15:12 ]

日本!🎌

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je toevallig ook een iets oudere versie van StyleXp draaien, die gaf mij dezelfde problemen

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nope, geen StyleXP. Zelfs helemaal geen themes. Trouwens lijkt het me sterk dat StyleXP dit soort problemen kan veroorzaken, tenzij het in kernel-mode draait ;)

[ Voor 56% gewijzigd door _Thanatos_ op 10-10-2004 16:03 ]

日本!🎌