[XP] programma's blijven maar automatisch installeren*

Pagina: 1
Acties:

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 00:50
goedenavond,

ik heb een probleem waar ik dus echt niet uit kom.

als ik bv. mijn pc opnieuw opstart gaat windows automatisch norton installeren, nu kan ik dus wel cancel doen. (stuk of 10 keer)

nu is het dan toevallig norton, gebeurd ook vaker dat het andere programma's zijn.

nu heb ik dus ook als ik norton systemworks wil opstarten komt ie dus weer met de windows installer voor norton.

heb msconfig al na gelopen maar zie daar geen rare dingen staan, virusscan gedaan, spyware, regcleaner noem het allemaal maar op.

heeft iemand van jullie dit wel eens mee gemaakt of de gouden tip voor mij, want het begint op den duur toch echt wel irritant te worden.

nu kan ik natuurlijk wel voor de gemakkelijkste optie kiezen door windows XP Home opnieuw te installeren, maar dat vind ik iets te gemakkelijk.

Grtz harryvos

Verwijderd

Neem eens een kijkje in je startup instellingen: http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Startuplist (ook geïntegreerd in HijackThis) geeft ook info over wat er zoal wordt opgestart. Zie spywareinfo

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Kijk eens in regedit.exe > HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion
kijk daar naar de mappen run, runonce, en runonceex.
Het kan zijn dat in runonce(ex) alle programma's staan, en dat die na de installatie niet uit de lijst worden gehaald.
Ik neem niet aan dat je, wanneer je je pc afsluit, sysprep draait? Daarmee zet je namelijk alles terug naar fabrieksinstellingen :p

We are shaping the future

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk is er iets met met de norton installatie en gaat de Windows installer bij elk Norton product wat je opstart proberen die installatie te voltooien.
Heb je al eens geprobeerd om die installer gewoon te laten doen in plaats van hem af te breken? :)

Verder - ik pas je topic titel even aan zodat het OS er in staat - probeer hier zelf ook even te letten, ok? :)

• harryvos
ja sorry zal er voortaan op letten.

ik heb hem trouwens al een keer gewoon laten doen en dan installeerd ie gewoon norton weer maar het probleem gaat er niet van weg.

nu ben ik wel alweer zo ver dat hij het niet meer doet tijdens het opstarten maar nog wel als ik programma wil activeren. en als ik dan kijk worden deze 2 files geladen

nl. MSIEXEC.EXE en CLI.EXE als ik deze 2 nu kan deactiveren ben ik volgens mij een heel end maar deze staan natuurlijk nergens in msconfig of in startupCPL.

nu kan ik deze files natuurlijk wel verwijderen maar dat lijkt menou niet zo slim idee.

wat nu te doen.

iemand nog een idee??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eens hier naar kunnen kijken: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;290301 :)

[ Voor 6% gewijzigd door leon1e op 09-10-2004 20:21 . Reden: >:) url ]

• harryvos
elevator _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

opgelost bedankt man
Pagina: 1