[OSX] help alle bestanden weg

Pagina: 1
Acties:

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 22:14
oen ik vanochtend mn iBook g4 aanzette, kwam ik tot de verschrikkelijke ontdekking dat al mn bestanden weg waren. Documenten, Films, Muziek, instellingen van programmas, etc, is allemaal weg. Aangezien ik er heel veel werk voor mijn studie op had staan is het echt aardig klote  
Het vreemde is dat ik nog steeds evenveel vrije ruimte heb dan voordat alles weg was, dus het moet nog ergens staan. Een search draaide op niks uit  

Het vage vind ik dat ik niks heb gedaan waardoor alles weg kan zijn. Het enige wat ik heb gedaan is een film die op HD stond gerenamed, maar lijkt me niet dat dat het probleem kan zijn.

heeft iemand een oplossing ? heb filepermissions al gedraaid, maar deed niks.

Wat hulp zou heel fijn zijn

tnx !

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Had je FileVault draaien?

zoek eens naar bestanden die op (of rond) het tijdstip verandert/gemaakt zijn, misshcien dat je daar iets aan hebt.

[ Voor 71% gewijzigd door paella op 09-10-2004 19:09 ]

No production networks were harmed during this posting

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 22:14
nee, had geen filefault draaien, search levert niks op, ben nu diskwarrior 3 aant regelen.

Verwijderd

er was een vervelend scripte op de markt, ik weet niet of het ene HOAX was of niet.
maar dat flikkerde dus je hele home map weg en gooide de prullebak leeg :X
ik weet niet of je toen de nieuwste patches hebt gedraait...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

sorry, ik kan je niet helpen, maar je kunt het beste even een backup terug zetten.

Verwijderd

Q schreef op 09 oktober 2004 @ 22:21:
sorry, ik kan je niet helpen, maar je kunt het beste even een backup terug zetten.
:? ik denk dat hij dan geen topic had geopent als die een backup had gehad.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 00:55:
[...]

:? ik denk dat hij dan geen topic had geopent als die een backup had gehad.
Ik was even in een vileine bui }) Ik heb zo'n vermoeden dat de topicstarter nu snel een externe hd zal kopen en/of zijn of haar bestanden via het netwerk op een andere machine zal plaatsen (rsync?) en/of cdtjes gaat branden. Overigens heb ik op soortgelijke wijze het belang van backups geleerd.... :( ;)

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Kun je in de terminal je bestanden nog wel zien ?

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
scan schreef op 10 oktober 2004 @ 13:24:
Kun je in de terminal je bestanden nog wel zien ?
Ja, idd, geef 'ns een "ls -a" in de terminal?

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Ik heb ook eens zoiets gehad op mijn powerbook bleek inneens ook een hele map leeg te zijn. Het was toen echter een fout in de finder, na een herstart stond alles er weer. Dus probeer inderdaad even een 'ls' in de console.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 14:07 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:26
Mocht je nog de naam van een van je bestanden weten, doe dan het volgende in de Terminal.

sudo find / -name $naam

Waar je $naam vervangt met de bestandsnaam. Dit gaat een hele tijd duren, maar zal je bestand (als het er nog is) vinden en zeggen waar het staat.

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Zou er even: 'sudo find / -iname \*\$naam\*' van maken.
Met 'iname' is ie Case-Insensitive.
Het is namelijk nogal gebruikelijk hoofd en kleine letters in bestanden op te nemen.

En met die twee asterisken kan er zowel voor als achter de $naam nog iets anders staan.

Vind dat persoonlijk erg handig. Het is me meer dan eens gebeurd dat ik de bestandsnaam niet meer letterlijk wist. (of een extensie).

Good luck, en laat even horen of het gelukt is?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dan zou ik persoonlijk ook nog twee single-quotes om *$naam* doen, anders expand de shell het en ben je nog verder van huis :P

Verwijderd

Hoi Frim,

Kun je dat nader verklaren? Snap niet wat je bedoelt met 'expand de shell het'
Wat houdt dat in? / Wat bedoel je daarmee?

Thanx.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 15:27 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:26
Die quotes hoeven niet, omdat je de sterretjes al escaped met behulp van die slashes...

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Ik had die quotes alleen maar gebruikt om aan te geven dat hij alles wat er tussenstond letterlijk over kon nemen. (dus niet de quotes zelf).
Pagina: 1