Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG] Newlines in posts worden niet vervangen door <BR>

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22
Ik kwam er net bij het plaatsen van dit bericht achter dat mijn newlines niet vervangen werden door <BR> (of <BR/>) tags. Dat is lastig, omdat ze daardoor onzichtbaar zijn in een HTML browser.

Ik zit momenteel achter een PC met Konqueror 3.2.1 onder SuSE Linux 9.1. Ik vermoed dat het misgaat omdat Konqueror UNIX-newlines (\n) verstuurt, terwijl andere browsers altijd DOS/network-newlines (\r\n) sturen, maar ik heb nog geen moeite gedaan om dit te verifieren.

Ik wil even benadrukken dat het dus niet om een renderprobleem gaat; de <BR>-tags staan gewoon niet in de source (maar de newline characters wel). Misschien is het een nieuw probleem, want ik heb regelmatig met Konqueror gewerkt (maar dan onder FreeBSD of Gentoo Linux) en het was me nog niet eerder opgevallen.

(Merk op dat het ook in dit topic mis gaat; dit zijn eigenlijk 4 alinea's, maar dat is niet te zien!)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

crisp heeft een nieuwe rml_config geplaatst en \r?\n naar \n vervangen geloof ik.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Soultaker
Even testen...

...hmz, het lijkt te werken. Bedankt!

Toch vreemd dat die oorspronkelijke expressie niet werkte...

[ Voor 255% gewijzigd door Soultaker op 10-10-2004 15:40 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Een browser, ongeacht op welk platform, dient newlines in een textarea altijd als \r\n te versturen...

Lijkt me dus een bug in konqueror

anyway, ik zal de newline check wel weer terugbouwen naar \r?\n

[ Voor 37% gewijzigd door crisp op 10-10-2004 15:49 ]

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Met konqueror 3.2.3 gaat het gewoon goed trouwens...

Intentionally left blank

• Soultaker
Het zit trouwens iets anders; als ik in het quick-reply een verhaal type en dan op 'bekijk' of 'verzend' druk, dan kloppen de newlines wel. Als ik echter een keer 'bekijk' of 'edit' doe en dan het bericht verzend, dan is het mis.

M.a.w: newlines die ik zelf type worden correct afgehandeld, maar als de inhoud van een textarea in de HTML code wordt gespecificeerd (zoals met een edit of een preview) dan maakt Konqueror daar dus enkel \n van. (Overigens kan ik het dan niet oplossen door de newlines zelf opnieuw te typen.)

Hoe dan ook, het is inderdaad een rare bug in Konqueror (al weet ik niet precies waar gespecificeerd staat dat uitsluitend \r\n-strings als newlines geinterpreteerd dienen te worden) die waarschijnlijk met een upgrade wel te verhelpen is.

offtopic:
Maar waarom werkt regels splitsen op de expressie \r?\n dan niet, en \n wel?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Soultaker schreef op 10 oktober 2004 @ 17:32:
[...]
Hoe dan ook, het is inderdaad een rare bug in Konqueror (al weet ik niet precies waar gespecificeerd staat dat uitsluitend \r\n-strings als newlines geinterpreteerd dienen te worden) die waarschijnlijk met een upgrade wel te verhelpen is.
Ik heb dat een tijdje terug ergens op w3 gelezen meen ik, en een aantal testen van mezelf wezen uit dat in principe bijna elke browser zich daar ook wel aan houd.
offtopic:
Maar waarom werkt regels splitsen op de expressie \r?\n dan niet, en \n wel?
omdat ik juist in de rml-config ipv \r?\n \r\n had gespecificeerd...

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

anyway, lokaal fixed dus :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.