Toon posts:

[ping] niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

als ik de pingtest draai op www.speedtest.nl geeft hij aan niet te kunnen pingen. Aangezien ik online wil gamen zal ik deze functie toch aan moeten zetten. Weet iemand waar ik dat in kan schakelen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je hebt die functie niet nodig om te gamen. Waarschijnlijk wordt 't tegengehouden door je firewall.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

zit je achter een router??

dan is het vrij normaal dat je niet gepingd kunt worden..

misschien moet je zelf eens pingen naar een snelle server.. (bijv. tweakers.net)

dan weet je je ping tijd...

online gamen kun je doen door gewoon de juiste poorten open te zetten

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen firewal ingesteld in windows en zit ook niet achter een router. Pingen lukt overigens wel naar www.tweakers.net in 12ms. Neem aan dat de instellingen verder gewoon goed staan.

Maar als ik de test uitvoer geeft hij aan "ping niet mogelijk".

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Heb je wel een eigen ip-adres of krijg je die dynamisch toegewezen van je provider?

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Wat voor internetverbinding heb je?
Wat voor modem/router gebruik je?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
jelvank schreef op 09 oktober 2004 @ 18:19:
Wat voor internetverbinding heb je?
Wat voor modem/router gebruik je?
Inderdaad, eerst antwoorden. :)

Als je een (nieuwere) Speedtouch hebt, dan is het zeer waarschijnlijk dat je niet pingbaar bent.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Dat niet kunnen pingen is totaal niet belangrijk voor games, dus je hoeft je nergens druk over te maken.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Maar je kunt gewoon gamen? dan zie ik niet echt een probleem eigenlijk :)

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 22:38

WPN

maak je gebruik van een proxy? (eventueel van je provider?)
(N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 09 oktober 2004 @ 18:21:
[...]

Inderdaad, eerst antwoorden. :)

Als je een (nieuwere) Speedtouch hebt, dan is het zeer waarschijnlijk dat je niet pingbaar bent.
Dat klopt, ik heb die nieuwere speedtouch modem via speedlinq. Volgens mij krijg ik verder een dynamisch ip adres toegewezen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 17:14:
Hallo,

als ik de pingtest draai op www.speedtest.nl geeft hij aan niet te kunnen pingen. Aangezien ik online wil gamen zal ik deze functie toch aan moeten zetten. Weet iemand waar ik dat in kan schakelen?
Om je maar eens te helpen:
Je "ping request" word niet doorgelaten door je modemrouter. In "NAT" bij je modemrouter kun je instellen dat een ping request word doorgelaten naar je computer. Dit word poort 8 (dacht ik) mappen naar je computer.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Nieuwe speedtouches blocken standaard ICMP :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hebt een modem met ingebouwde router welke het ICMP verkeer (pings naar jouw toe) blokkeerd.
HEt niet pingbaar zijn heeft zo goed als geen enkele gevolgen voor normaal inet gebruik.

Volgende keer graag meteen de juiste info posten; een topic met 'help, ik kan niet gepingd worden' heeft natuurlijk weinig nut ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.