Raar geluid bij spelen online Call of Duty: United Offensive

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:26

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Dit is heel raar wat ik nu meemaak...

Uit mijn PC komt een raar geluid, een soort zachte versie van het geluid wat een CD-ROM drive maakt wanneer een CD gelezen wordt... (lastig te omschrijven, maar ik hoop dat dit een idee geeft van het soort geluid)

Het rare is, dit geluid treedt enkel op als ik "Call of Duty: United Offensive" als multiplayer speel. In singleplayer, niets aan de hand. Originele Call of Duty, niets aan de hand.

De ventilator van de videokaart is het niet, die heb ik even stilgehouden en het geluid was er nog steeds. Vervolgens de ventilator van de CPU even stilgehouden, geluid was er nog steeds. De 120mm outtake-fan stilgehouden, probleem is er nog steeds. De top outtake-fan stilgehouden, probleem is er nog steeds. Het geluid komt ook echt uit de omgeving van de CPU.

Ik heb diverse andere zware grafische dingen geprobeerd, zoals UT2004 met alle grafische opties op maximaal en 3DMark 2005. Geen raar geluidje te horen.

Erg raar probleem dus....

Iemand dan ook maar enig idee wat het zou kunnen zijn?

(mobo Soltek SL-75FRN2-L, Athlon XP 2500+ (Barton) @ 3000+ (200FSB))

-- Edit: het geluidje start ook precies op het moment dat de grafische interface in beeld komt en het is meteen weg als ik het spel weer verlaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 09-10-2004 17:14 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Het zou kunnen dat je de spoelen van je spanningsregelcircuit hoort vibreren:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42809/full.jpg

Alleen snap ik dan niet waarom dat alleen optreed bij ONLINE spelen van CoD:UO 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 07:34 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 07:33:
Het zou kunnen dat je de spoelen van je spanningsregelcircuit hoort vibreren:

[afbeelding]

Alleen snap ik dan niet waarom dat alleen optreed bij ONLINE spelen van CoD:UO 8)7
Je bedoelt die ronde groene dingen met koperdraad er omheen, links in beeld? Die zitten daar idd een paar.

Als het idd dat is, kan het kwaad?

En het gebeurt idd enkel bij CoD:UO multiplayer. Erg weird ja. Ik heb iig nog geen ander programma ontdekt waar het ook bij gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 10-10-2004 15:18 ]

Verwijderd

Wildfire schreef op 10 oktober 2004 @ 15:17:
Je bedoelt die ronde groene dingen met koperdraad er omheen, links in beeld? Die zitten daar idd een paar.
Ja, dat is bijv. bij sommige Shuttle barebones ook een probleem.
Als het idd dat is, kan het kwaad?
Voor de werking van je PC niet, hoogstens voor jouw concentratie in het spel :)
En het gebeurt idd enkel bij CoD:UO multiplayer. Erg weird ja. Ik heb iig nog geen ander programma ontdekt waar het ook bij gebeurt.
Check in ieder geval waar nu precies het geluid vandaan komt. Gebruik eventueel een (geisoleerd!) stokje om te voelen waar de vibratie vandaan komt (sommige fans zijn ook nogal notoir).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 19:53:

[...]

Voor de werking van je PC niet, hoogstens voor jouw concentratie in het spel :)
Een pak van m'n hart... :)
Check in ieder geval waar nu precies het geluid vandaan komt. Gebruik eventueel een (geisoleerd!) stokje om te voelen waar de vibratie vandaan komt (sommige fans zijn ook nogal notoir).
Nee, 'n fan kan het echt niet zijn. Alleen al omdat het enkel met dat ene spel gebeurt èn omdat m'n fans niet temperatuurgestuurd zijn... het is iets uit de omgeving van de CPU socket dus het moet wel zijn wat jij zegt.

Ik hou het iig in de gaten.