Vol goede moed ben ik laatst begonnen met het installeren van Suse 9.1 PE. ISO'tje gedowned en gebrand en vervolgens er van geboot.
De configuratie van m'n pc is zo :
Asus P4C800-E met ICH5R
Na de setup bleek dat de RAID0 partitie overschreven was met grub en dat alle data weg was. Ook was de data op de Maxtor 200 GB schijf "aangetast". Het meerendeel hiervan heb ik nog terug weten te krijgen met verschillende tooltjes.
Wat ik nu wil gaan doen is de 2 Raptors en de WD 80 GB schijf afkoppelen, zodat deze tijdens de setup niet overschreven kunnen worden. Alleen de Maxtor 200 GB schijf is zichtbaar voor Suse install.
Mijn vraag is de volgende :
-Is de data op de NTFS partities veilig als ik vtv de gereserveerde 20 GB vrijmaak met FDISK of de Disk manager in Windows 2000?
-Gaat de Suse setup goed om met schijven groter dan 128 GB (ivm 48 bit LBA) ?
Ik heb namelijk geen zin om weer alles te gaan recoveren, en backuppen is geen optie aangezien de 100 GB partitie erg vol staat met data die ik niet kwijt wil.
Ik wou de 20 GB lege ruimte als volgt indelen :
15 GB hoofdpartitie
4 GB temp
1 GB swap (ik heb 1 GB geheugen)
Is dit een goede indeling ?
Bij voorbaat dank voor jullie aanbevelingen !
De configuratie van m'n pc is zo :
Asus P4C800-E met ICH5R
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SATA 1&2 : 2 x Raptors in RAID0 - 68 GB NTFS partitie (dynamic, Windows 2000) Pri Master : WD 80 GB - 37 GB FAT32 partitie (multiboot WinXP en DOS) - 37 GB FAT32 partitie (DOS opslag) Pri Slave : Maxtor 200 GB - 20 GB -leeg- (gereserveerd voor Suse) - 100 GB NTFS partitie (opslag) - 70 GB NTFS partitie (opslag) Sec Master : Pioneer DVD Sec Slave : Iomega ZIP |
Na de setup bleek dat de RAID0 partitie overschreven was met grub en dat alle data weg was. Ook was de data op de Maxtor 200 GB schijf "aangetast". Het meerendeel hiervan heb ik nog terug weten te krijgen met verschillende tooltjes.
Wat ik nu wil gaan doen is de 2 Raptors en de WD 80 GB schijf afkoppelen, zodat deze tijdens de setup niet overschreven kunnen worden. Alleen de Maxtor 200 GB schijf is zichtbaar voor Suse install.
Mijn vraag is de volgende :
-Is de data op de NTFS partities veilig als ik vtv de gereserveerde 20 GB vrijmaak met FDISK of de Disk manager in Windows 2000?
-Gaat de Suse setup goed om met schijven groter dan 128 GB (ivm 48 bit LBA) ?
Ik heb namelijk geen zin om weer alles te gaan recoveren, en backuppen is geen optie aangezien de 100 GB partitie erg vol staat met data die ik niet kwijt wil.
Ik wou de 20 GB lege ruimte als volgt indelen :
15 GB hoofdpartitie
4 GB temp
1 GB swap (ik heb 1 GB geheugen)
Is dit een goede indeling ?
Bij voorbaat dank voor jullie aanbevelingen !
[ Voor 3% gewijzigd door FreeRider op 09-10-2004 16:51 ]
Concrete Loop Watercooling