Toon posts:

memory error met trust camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vanmidag wat fotos en filmpjes gemaakt met mn oude trust camera
probeer ik de fotos te bekijken zegt tie: memory error :(
als ik de camera op de computer aansluit vraagt ie of ik hem nu wil formateren ja/nee
ik heb het weleens eerder gahad, als je de camera formateert doet ie het weer
maar ik zou graag de fotos willen
de fotos staan op de 16mb intern geheugen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hoe oud is die Trust Camera?
Het kan best zijn dat dat lieve interne geheugen gewoon naar z'n grootje is...

En aangezien het intern is en wslk ook niet met een cardreader uit te lezen, vrees ik het ergste voor je. Wat je kúnt doen, als je camera als harde schijf wordt gezien, is bewust formatteren en daarna met een recoverytool gaan spitten naar de verdwenen foto's.

Hierbij heb je de kans dat je foto's met rafels krijgt, of filmpjes die niet lopen, maar dan heb je iig nog iets. Of je stuurt hem op naar Trust...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
trust eh.. ;)

Verwijderd

jah uh... trust...
maar als je zelf weet dat als je hem format, dat hij het weer doet, en niet anders.
Dan zit er weinig op denk ik :)
Misschien heb je nog iets van garantie extra afgesloten?
Mijn eerste camera was ook een trust op digitaal gebiedt, en doe het ook nooit meer. Wat was mijn sony p72 toen een verbetering, en nu de S5500 :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties
ik heb de camera al geformateerd, hij doet het nu weer
maar tog zonde voor de fotos :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 11:04 ]

Verwijderd

Ik heb eens een probleem gehad op een feestje. Persoon in hilarische toestand op foto gezet, en persoon haalt vervolgens sneeaky de foto er weer af. Toen heb ik een programma gebruikt, iets van photo recovery oid, en daarmee de foto terug kunnen halen. De meesten waren goed, alleen een enkele was deels overschreven en dus onbruikbaar geworden.

Foto's die overschreven worden kun je natuurlijk niet terug halen, en ik weet niet of het na een format ook werkt. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Het was een programma speciaal bedoelt voor externe media, fotocamera's, geheugenkaartjes ed. Veel andere programma's kunnen niet met deze media overweg.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 15:35 ]

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Ik had in het verleden al geleerd: Do not "trust"
Heel veel slechte ervaringen met dat merk....

Carpe Diem

Pagina: 1