Ik weet dat je voor HAVING eerst altijd GROUP BY moest gebruiken om het te gebruiken (nu niet meer word automatisch ook al gedaan)
en ik heb hier een query waar je zogiezo een GROUP BY voor nodig hebt omdat ik met AVG enzo werk..
Ik heb het proberen op te zoeken op de mysql-pagina en hier op GoT, maar kon er niet uitkomen waarom de query met WHERE (deze)
wel werkt ..
Er zijn 2 tabellen een heet koppel en de andere heet gehaktest.. er kunnen meerdere gehakttesten worden gemaakt per koppel en er kunnen meerdere koppels worden geslacht op 1 dag. Ze zijn dus gekoppeld met
Ik wil nu per houderijvorm zien welke gemiddelde resultaten er worden gegeven.
Ik heb hier formulieren voor gemaakt die deze queries (er zijn nog veel meer queries) makkelijk kunnen verwerken en waar je op kunt filteren/ sorteren.
Het probleem is dat ik tot nu toe altijd zo veel mogelijk met HAVING werkte en dat eigenlijk zo wil aanhouden
met having heb ik de volgende formule ..
en daar komen dus geen resultaten uit en ook geen error
Dus het probleem zal wel liggen dat having alleen betrekking heeft op de GROUP koppel.Houderijvorm, maar kan iemand me nou precies uitleggen wat het probleem is?
en ik heb hier een query waar je zogiezo een GROUP BY voor nodig hebt omdat ik met AVG enzo werk..
Ik heb het proberen op te zoeken op de mysql-pagina en hier op GoT, maar kon er niet uitkomen waarom de query met WHERE (deze)
code:
1
2
3
4
5
| SELECT koppel.slachtdatum, koppel.Houderijvorm, Round(Avg(gehakttest.Kiemgetal)) AS GemVanKiemgetal, Round(Avg(gehakttest.Entero)) AS GemVanEntero, Round(Avg(gehakttest.Ecoli)) AS GemVanEcoli FROM koppel INNER JOIN gehakttest ON koppel.KOPPELID = gehakttest.KOPPELID WHERE koppel.slachtdatum LIKE '%2004-07-%' GROUP BY koppel.Houderijvorm |
wel werkt ..
Er zijn 2 tabellen een heet koppel en de andere heet gehaktest.. er kunnen meerdere gehakttesten worden gemaakt per koppel en er kunnen meerdere koppels worden geslacht op 1 dag. Ze zijn dus gekoppeld met
code:
1
| INNER JOIN gehakttest ON koppel.KOPPELID = gehakttest.KOPPELID |
Ik wil nu per houderijvorm zien welke gemiddelde resultaten er worden gegeven.
Ik heb hier formulieren voor gemaakt die deze queries (er zijn nog veel meer queries) makkelijk kunnen verwerken en waar je op kunt filteren/ sorteren.
Het probleem is dat ik tot nu toe altijd zo veel mogelijk met HAVING werkte en dat eigenlijk zo wil aanhouden
met having heb ik de volgende formule ..
code:
1
2
3
4
| SELECT koppel.slachtdatum, koppel.Houderijvorm, Round(Avg(gehakttest.Kiemgetal)) AS GemVanKiemgetal, Round(Avg(gehakttest.Entero)) AS GemVanEntero, Round(Avg(gehakttest.Ecoli)) AS GemVanEcoli FROM koppel INNER JOIN gehakttest ON koppel.KOPPELID = gehakttest.KOPPELID GROUP BY koppel.Houderijvorm HAVING 1 AND slachtdatum LIKE '%2004-07-%' ORDER BY slachtdatum DESC |
en daar komen dus geen resultaten uit en ook geen error
Dus het probleem zal wel liggen dat having alleen betrekking heeft op de GROUP koppel.Houderijvorm, maar kan iemand me nou precies uitleggen wat het probleem is?