Toon posts:

[XP] NTFS Partitie groter maken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen

Kan je met computerbeheer/schijfbeheer ook een partitie vergoten of te wel aanpassen? Of moet je dit via de Windows XP pro. cd doen met gevolg dat je de data die op deze schijf(lees partitie) staat eventueel kwijt bent en dan alsnog alles opnieuw moet installeren.(heb een ntfs partitie die ik wil vergroten).
Thanks rolf

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Partition Magic 8.0 is your friend :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 14:22

ThaHandy

Discovery Channel

idd :Y)

je kan alleen een partitie vergroten als je niet alle schijfruimte hebt bebruikt, anders een NOGO :)

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 09-10-2004 15:44 ]

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Idd, in linux gaat dat wat makkelijker.... maarja dan praten we ook ergens anders over :9 Kon MS dat maar zonder xtra tools :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op 09 oktober 2004 @ 15:42:
idd :Y)

je kan alleen een partitie vergroten als je niet alle schijfruimte hebt bebruikt, anders een NOGO :)
ok, heb nog ruimte over op deze partitie.maar dacht dat je via deze weg de partitie kon vergroten. kan dit eventueel via de cd van windows zonder dat ik data verlies? (Partition Magic 8.0 ben ik niet zo'n voorstander van dus zal dit als laatste optie gebruiken :Y) )

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Disk management kan alleen dynamic spanned disks on the fly resizen (en dan nog alleen groter maken ook) met behoud van data.

Voor dat wat jij wil ben je aangewezen op 3rd party tools zoals PM.
Er zijn echter meer tools; Acronis Partition Expert 9 is zelfs een stuk beter dan Partition Magic.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

fellow,

Welkom op GoT :)
Ik ga even je topic titel aanpassen zodat het kort en bondig je vraag omschrijft - probeer dat voortaan zelf te doen - ook ga ik de Windows versie er in zetten zoals we in de Windows Operating Systems policy beschreven hebben :)

Daarnaast wil ik je vragen om te vertellen wat je zelf al geprobeerd hebt - waar heb je bijvoorbeeld al eens op gezocht, en wat heb je gevonden? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 09 oktober 2004 @ 17:11:
fellow,

Welkom op GoT :)
Ik ga even je topic titel aanpassen zodat het kort en bondig je vraag omschrijft - probeer dat voortaan zelf te doen - ook ga ik de Windows versie er in zetten zoals we in de Windows Operating Systems policy beschreven hebben :)

Daarnaast wil ik je vragen om te vertellen wat je zelf al geprobeerd hebt - waar heb je bijvoorbeeld al eens op gezocht, en wat heb je gevonden? :)
bedankt voor de aanpassingen .wat ik zelf al eens gebruikt had is Partition Magic 8.0,maar vroeg me af of dit ook via schijfbeheer van windows kon. is makkelijker lijkt me. zal dus naar een ander tooltje moeten zoeken

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-04 03:28
Wat ging er mis met PM 8.0?
Want dat progje is perfect en werkt altijd.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ik heb ook ooit eens gehoord van het freeware tooltje FIPS

daar heb ik een keer een 2 partitie gemaakt op een merk pc (zo een met een herstel cd en partitie), met behoud van data op de c:\ partitie en op de herstelpartitie...

misschien moet je daar eens naar kijken,...
http://www.google.nl/sear...PS&btnG=Google+zoeken&lr=

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Artz schreef op 09 oktober 2004 @ 17:39:
Wat ging er mis met PM 8.0?
Want dat progje is perfect en werkt altijd.
ehhh bij mij niet dus! heb al verschillende keren gehad dat als ik pm 8.0 gebruikte dat het helemaal verkeerd ging.en heb het toch echt volgens de PM regels gedaan.zonde het ziet er leuk uit maar werkt niet bij iedereen goed :|

Verwijderd

Topicstarter
windows-2000 schreef op 09 oktober 2004 @ 17:39:
ik heb ook ooit eens gehoord van het freeware tooltje FIPS

daar heb ik een keer een 2 partitie gemaakt op een merk pc (zo een met een herstel cd en partitie), met behoud van data op de c:\ partitie en op de herstelpartitie...

misschien moet je daar eens naar kijken,...
http://www.google.nl/sear...PS&btnG=Google+zoeken&lr=
thanks.. zal het even opzoeken.
Pagina: 1