Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Jabber adres in profile

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Topicstarter
Het is al eerder gevraagd ([rml][ FEAT] Jabber in profile[/rml]), maar aangezien dat al meer dan twee jaar geleden is wil ik een nieuwe poging wagen.

Verzoek om ook je jabber-adres in je profile te kunnen invullen.
Met de opkomende populariteit van dit universele IM-protocol zou het mooi staan bij de contactgegevens waar nu al e-mail, homepage, icq uin en msn-id beschikbaar zijn.
(vreemd, e-mail staat weer lager.)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:08
Mee eens; ik denk dat Jabber wel eens meer gebruikt zou kunnen worden dan ICQ tegenwoordig.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

GoT kan de user-table zelf uitbreiden incl. checks, maw - ACM of Kees kan dit oppikken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Is het wellicht niet een mogelijkheid/oplossing om een universeel IM veld te maken met een keuze tot welke client/protocol? Tenslotte zijn er een behoorlijk aantal protocols (ICQ, MSN, AIM, Jabber, Yahoo, Zephyr, Gadu-Gadu, Tien etc) en ik kan mij voorstellen dat het aardig verwarrend gaat worden anders :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 18:37 ]

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 19:54

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 18:36:
Is het wellicht niet een mogelijkheid/oplossing om een universeel IM veld te maken met een keuze tot welke client/protocol? Tenslotte zijn er een behoorlijk aantal protocols (ICQ, MSN, AIM, Jabber, Yahoo, Zephyr, Gadu-Gadu, Tien etc) en ik kan mij voorstellen dat het aardig verwarrend gaat worden anders :)
Mja, ik (en anderen) hebben bijv. trillian (icq, msn, yahoo, aim), en dus meerdere im-adressen...
Ik begrijp niet hoe je dat nu overzichtelijk weer kan geven, of ik begrijp je verkeerd :P
icq:123456789,msn:blaat@hotmail.com,aim:blaat,etc vind ik erg onoverzichtelijk :P ?

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:33
universeel IM veld
Bedoel je dan dat je ook meerdere adressen in kan voeren of wil je gewoon eigenlijk 2 velden maken:
im-adres en im-type

Verwijderd

Ik ben voorstander! :)

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:06

decramy

root@birdie:~#

opzich kan dat wel met een bepaald formaat zoals hierboven aangegeven. Scheelt weer een paar colommen;
code:
1
MSN:decramy[at]gmx[dot]net;yahoo:heb[at]ik[dot]niet;

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 21:26
* bartvb stemt voor een extra Jabber veldje. Er zijn idd nog andere protocollen maar de userbase van die systemen is (iig in NL) te verwaarlozen. Zo'n alles in 1 veld gaat volgensmij vooral een hele hoop verwarring geven.

Verwijderd

bartvb schreef op 20 oktober 2004 @ 11:56:
* bartvb stemt voor een extra Jabber veldje. Er zijn idd nog andere protocollen maar de userbase van die systemen is (iig in NL) te verwaarlozen. Zo'n alles in 1 veld gaat volgensmij vooral een hele hoop verwarring geven.
Met alle respect, maar jij weet natuurlijk best dat de userbase van Jabber evenzeer te verwaarlozen valt...

Echter, als iemand gewoon géén Yahoo/ICQ/etc.-naam invult, dan zal die ook niet zichtbaar zijn. Verder kan een beetje PHP-script/stylesheet die waarden wel deconstrueren naar afzonderlijke velden, die dan ook netjes weergegeven zullen worden.

Voor ieder IM-protocol een ander veld is domweg te zwaar, zeker als je je beseft dat slechts een klein deel van de users dat veld daadwerkelijk in gaat vullen. Ook al maak je slechts een beperkte keus van IM-protocols.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 14:11:
[...]

Voor ieder IM-protocol een ander veld is domweg te zwaar, zeker als je je beseft dat slechts een klein deel van de users dat veld daadwerkelijk in gaat vullen. Ook al maak je slechts een beperkte keus van IM-protocols.
Met alle respect, maar zullen we die overwegingen aan de devvers overlaten?

Verwijderd

chem schreef op 20 oktober 2004 @ 14:41:
[...]

Met alle respect, maar zullen we die overwegingen aan de devvers overlaten?
Wat sluit dan uit dat de devvers die overwegingen maken? :?
Dit is een featurerequest vanuit de gebruikersgroep, geen interne vergadering ofzo. :|

Waarom reageer je niet op de post van bartvb met de opmerking "zullen we die overweging aan de devvers overlaten?"? :?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 14:49:
[...]

Dit is een featurerequest vanuit de gebruikersgroep, geen interne vergadering ofzo. :|

Waarom reageer je niet op de post van bartvb met de opmerking "zullen we die overweging aan de devvers overlaten?"? :?
Misschien omdat chem (en de overige parse devvers uiteraard) beter kunnen inschatten wat een feature aan load gaat kosten. Zij hebben het systeem gemaakt en weten hoe het _precies_ werkt, jij en ik niet :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is het niet mogelijk om het als invulveld één veld te laten (en dan met bijv msn:blaat;jabber:w00t in te vullen) waarna er in MyReact wél meerdere plaatjes onderaan komen met het protocol ervoor? Één zo'n veldje in je myreact vind ik wel erg lastig denk ik..

Verwijderd

We Are Borg schreef op 20 oktober 2004 @ 14:54:
[...]

Misschien omdat chem (en de overige parse devvers uiteraard) beter kunnen inschatten wat een feature aan load gaat kosten. Zij hebben het systeem gemaakt en weten hoe het _precies_ werkt, jij en ik niet :)
Dat klopt helemaal, en dus kan chem dáár beter uitspraken over doen, dan normale users zomaar afbekken (dat is tenminste hoe ik het opvat)... :|

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 14:49:
[...]

Omdat bartvb enkel 'stemt' op een featurerequest en een ondersteuning geeft hierbij.

Verwijderd

Osiris schreef op 20 oktober 2004 @ 14:54:
Is het niet mogelijk om het als invulveld één veld te laten (en dan met bijv msn:blaat;jabber:w00t in te vullen) waarna er in MyReact wél meerdere plaatjes onderaan komen met het protocol ervoor? Één zo'n veldje in je myreact vind ik wel erg lastig denk ik..
LOL, zoiets merkte ik net op. ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 14:55:
[...]

Dat klopt helemaal, en dus kan chem dáár beter uitspraken over doen, dan normale users zomaar afbekken (dat is tenminste hoe ik het opvat)... :|
Zullen we anders gewoon lekker ontopic gaan over IM-protocollen? chem heeft ongetwijfeld een ICQ-adres :)

Verwijderd

chem schreef op 20 oktober 2004 @ 14:56:
[...]

Omdat bartvb enkel 'stemt' op een featurerequest en een ondersteuning geeft hierbij.
Ik niet dan ofzo? :?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Gedeeltelijk wel, maar je laatste stuk betreffende je statement (alsof je er kennis van hebt, nofi) "dat het te zwaar is" is geen discussie die niet-devvers hoeven te voeren.

Niet alleen is dit makkelijker voor de devvers; ook voor de gebruikers is het geen criterium of we 1, 2 of 100 IM-velden zouden gaan ondersteunen.

De vraag is: 1 erbij, beperkt aantal erbij - of oneindige veel erbij.

Verwijderd

chem schreef op 20 oktober 2004 @ 15:07:
[...]

Gedeeltelijk wel, maar je laatste stuk betreffende je statement (alsof je er kennis van hebt, nofi) "dat het te zwaar is" is geen discussie die niet-devvers hoeven te voeren.

Niet alleen is dit makkelijker voor de devvers; ook voor de gebruikers is het geen criterium of we 1, 2 of 100 IM-velden zouden gaan ondersteunen.

De vraag is: 1 erbij, beperkt aantal erbij - of oneindige veel erbij.
Okay, je hebt heus wel een punt, toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je een wat ál te geprikkelde reactie postte. ;)

No hard feelings voor de rest, ik ga verder ontopic. :)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
Misschien is het handig dat er maar één IM wordt toegestaan per gebruiker, maar wel één waarbij je elk protocol kunt invullen.

Meerdere per persoon maakt het denk ik een beetje onduidelijk terwijl het geen enkel nut heeft, aangezien je altijd te bereiken bent met één van de veries

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:33
h.edink schreef op 09 november 2004 @ 19:30:
Misschien is het handig dat er maar één IM wordt toegestaan per gebruiker, maar wel één waarbij je elk protocol kunt invullen.

Meerdere per persoon maakt het denk ik een beetje onduidelijk terwijl het geen enkel nut heeft, aangezien je altijd te bereiken bent met één van de veries
* djluc gaat voor een onbeperkt aantal IM's met een sorteervolgorde waardoor je de prioriteit aangeeft. Layout-technisch zou je de eerste dan vet kunnen maken o.i.d. waardoor duidelijk wordt wat de geprefereerde methode is. Alternatieven kunnen daar gewoon onder staan.

• JHS
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

h.edink schreef op 09 november 2004 @ 19:30:
(...) Meerdere per persoon maakt het denk ik een beetje onduidelijk terwijl het geen enkel nut heeft, aangezien je altijd te bereiken bent met één van de veries
Maar een andere user kan wel eens een voorkeur hebben voor een bepaald medium :) .

DM!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

van mij mag er rechts-boven de post wel een knopje/icon komen met popup blokje, waar dan alle door die gebruiker opgegeven IM opties komen
misschien dat er in dat icon/knopje een % van online IM kan worden gezet
dus als er MSN, ICQ en ICQ (2de ID) IDs zijn opgegeven,
waarvan MSN (niet uitleesbaar), ICQ (Online) en ICQ (offline) dat het icoontje dan 33% groen, 33% rood en 33% grijs is ofzo...

. . . . . Youp.net . . . . .

• JHS
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Dat lijkt me eerlijkgezegd een beetje overdone :) . Zo als het nu is dan wel een veld lijkt me ruim voldoende :) .

DM!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

h.edink schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 19:30:

Uhm ja, en ik heb reeds ICQ enkel en alleen omdat ik T.net crew ben, en een speciaal MSN account voor T.net. Dus van jou moet ik nu ook maar Jabber, Yahoo en AIM accounts en clients gaan regelen om met iedereen te kunnen babbelen? :? Not to mention dat alle forumbezoekers dat dan zouden moeten doen :X

Daarnaast vind ik dit een erg academische discussie, het zou me extreem verbazen als Jabber 5% van de userbase bezit van een ICQ of MSN, maar daar hebben we het verder niet over 8)7

Professionele website nodig?

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 19:54

krvabo

MATERIALISE!

h.edink schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 19:30:

Hm, en users met trillian/miranda/gaim dan?
MSN, ICQ, AIM,Y!, en met een plugin: jabber?
Daarmee kan ik met elk IM protocol online zijn, met verschillende accounts?
Dus dat 'een van de versies' klopt niet

Misschien iets (als het mogelijk is)
<textarea>
msn bla@domain.tld
icq 123456789
etc, en dan parsen op \r\n ofzo.

Al denk ik dat dat nogal zwaar is....

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

crisp

Devver

Pixelated

nee, vooralsnog breiden we die mogelijkheden niet verder uit...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.