Toon posts:

Welk geheugen heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even een paar vraagjes.

Door de komende games Half Life 2 etc. Wil ik mijn computer wat meer geheugen geven. (en misschien een nieuwe video kaart) Het systeem dat ik nu heb is:
Intel P4 2800
512 MB Ddr-ram 2x 256mb
VIDEO: Radeon 9600 pro 128mb 8x agp

Ik heb wat gezocht op mycom en hier op price watch. maar ik weet niet precies welk geheugen ik moet kopen. Ik zie vele verschillen. Ik heb voor mijn vorige pc wel geheugen erbij gekocht maar dat ging niet goed. Naar een winkel gebracht en die wisten ook niet precies welk geheugen ik nodig had. Dus nu een nieuwe en wil niet weer dezelfde fout maken. had toen 2 verschillende geheugenkaarten gekocht die het niet deden :( dus weggegooid geld :(

Nu hoop ik dat jullie mij willen helpen zodat ik niet nog meer geld weggooi. Ik denk dat jullie wel iets meer informatie moeten hebben dus hier komt het.

Moederbord:

Motherboard Info
Supported Slot Types ISA, PCI, AGP
Manufacturer Gigabyte Technology Co., Ltd.
Model 8IG1000MK
BIOS Vendor Award Software International, Inc.
BIOS Version GBT - 42302e31
BIOS Release Date 03/10/03
BIOS Properties Plug and Play, Flash, AGP
AGP
Revision 3.0
Rate 4x, 8x (4x enabled)
Available Rate 0x0000000c
Selected Rate 0x00000004
Aperture Size 128 MB
Sideband Addressing supported (enabled)
Fast Write supported (enabled)

Geheugen info:

Memory Array 1/1
Max Module Capacity 0 B
Supported Speeds
Supported Types
Supported Voltages

Memory Slot 1/4
Installed Enabled Size 256 MB
Form Factor DIMM
Frequency 400.0 MHz
Slot A0
Manufacturer <unknown>
Type Details
Enabled Size 256 MB
Total Bit Width 64 b
Data Bit Width 0 b

Memory Slot 2/4
Installed Enabled Size 256 MB
Form Factor DIMM
Frequency 400.0 MHz
Slot A2
Manufacturer <unknown>
Type Details
Enabled Size 256 MB
Total Bit Width 64 b
Data Bit Width 0 b

Memory Slot 3/4
Installed Enabled Size 0 B
Frequency 0.0 Hz
Type Details
Enabled Size 0 B
Total Bit Width 0 b
Data Bit Width 0 b

Memory Slot 4/4
Installed Enabled Size 0 B
Frequency 0.0 Hz
Type Details
Enabled Size 0 B
Total Bit Width 0 b
Data Bit Width 0 b

Oja al deze informatie heb ik van 3dmark05 systeminfo. Hopelijk hebben jullie hier genoeg aan.

Ik heb mijn computer nog niet open gehad maar zoals ik hier boven kan zien (denk ik) heb ik nog 2 slots over?? Dus ik zou nog 2 geheugenkaarten te kopen. Is het dat slim om 2x 512. of 2x 256. en wat zou dan de slimste keus zijn?

Had ik nog een vraagje als ik een nieuwe 3d kaart wil kan dat? Bijvoorbeeld de ASUS AX800 XT/TVD, 256 MB of moet ik daar een ander moederbord voor hebben? Of moet ik dit bij Videoplanken & Beeldkanonnen posten?

Ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven en niets tegen de regels in post.

Alvast bedankt voor de reacties. _/-\o_ _/-\o_
Skinpy

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 22:50

Xypriz

Ik zou gaan voor 1 reepje van 512 MB; dan houd je altijd nog 1 slot vrij voor toekomstig gebruik...

Zoals ik het hier zie heb je DDR-geheugen nodig en wel PC3200, aangezien je een 400 MHz. bus hebt.

Wat betreft die videokaart; geen prob. zolang het maar AGP is.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

volgens die gegevens van jou staat je agp op 4x, terwijl je kaart+moederbord 8x ondersteunt. Als ik jou was zou ik dit aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zou ik komen op de DDR SDRAM geheugen / 512MB PC3200 DDR (Kingston)
(pricewatch: 512MB PC3200 DDR (Kingston))

Niet echt bekend maar Kingston klingt bekend. Beetje een goed merk?

En ik zou deze dus ook kunnen nemen Asus Radeon X800 XT 256MB (AGP, DVI), AX800 XT/TVD
(Niet dat ik dat al ga doen want w8 eerst wel tot ie wat in de prijs daalt)

Verwijderd

Topicstarter
MrDrako schreef op 09 oktober 2004 @ 15:03:
volgens die gegevens van jou staat je agp op 4x, terwijl je kaart+moederbord 8x ondersteunt. Als ik jou was zou ik dit aanpassen.
Ja dat klopt. Maar dat heb ik expres gedaan. Anders geeft ie een conflict met spellen zoals bv. COD en met andere heb ik er ook last van als ik hem op 8x zet.
Als ik hem op 4x heb staan nergens last van dus...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Hier de specs van je mobo: http://www.giga-byte.com/...cts_Spec_GA-8IG1000MK.htm Daar past dus PC3200/2700/2100 in. Jij hebt er PC3200 in, dus twee dezelfde (i.v.m. dualchannel) PC3200 DIMM's nemen.

Je kunt ook gewoon je kast openmaken, dan zie je dat je twee sockets vrij hebt en wat je er nu aan geheugen in hebt zitten (staat vast wel een sticker o.i.d. op) :)

Hoeveelheid is een kwestie van zelf bepalen. Kijk in hoeverre je geheugengebruik nu toeneemt wanneer je 'm maximaal belast. Aan de hand daarvan moet je wel kunnen beslissen of het twee maal 256 of twee maal 512MB wordt.

Voor grafische kaarten zit je hier verkeerd maar alle AGP kaarten passen in dat bord, simpel. Dus ook die ASUS AX800 XT/TVD. Beetje je manual doornemen en de specs van die Asus kaart bekijken en je wist het antwoord ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even los van het inhoudelijke:

Het is NIET de bedoeling om massa's output van een of ander progje als startpost te gebruiken. Haal zelf de relevante informatie eruit, dat hoort bij het opstellen van een fatsoenlijke topicstart.

In dit geval had je kunnen volstaan met:
Manufacturer Gigabyte Technology Co., Ltd.
Model 8IG1000MK
En was het mooi geweest als je er zelf bij gezet zou hebben dat het een i865G chipset had...

En wat betreft welk geheugen, de fabrikanten zetten niet voor niets een lijstje met goed geteste geheugen bij hun producten, kijk eens op de Gigabyte site of in je manual...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.