Toon posts:

Geen netwerkverbinding/internet

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet meer... ik heb naar eigen zeggen alles geprobeerd..

Het begon een paar dagen geleden dat de netwerk verbinding weg was nadat we opgestart hadden, geen idee wat er mis was dus hebben we een systemrestore (systeemherstel) gedaan.. klaar, toen deed ie het weer. De dag erna, wij starten weer op: weer geen netwerkverbinding, alleen nu kon ik niet restoren/herstellen want alle restore punten waren weg.. dus dan ga je windows opnieuw installeren: werkt niet, nog steeds geen netwerk verbinding (en dus ook geen internet op die pc). Dan maar formatteren en alles opnieuw installeren: werkt ook niet.

De netwerkkaart is nog goed, de kabels en de switch ook.. ik heb alle mogelijke wizards al geprobeerd maar niets.. maar dan ook niets hielp. Ik heb net de switch ertussen weggehaald en een crosslink verbinding gemaakt, maar dat mocht ook niet baten.

Ik zou heel graag wat tips willen of iets dergelijks zodat ik het netwerk weer lopende kan krijgen.
(beide pc's zitten in dezelfde werkgroep, maar ze zien elkaar gewoon niet)

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Misschien word je blij gemaakt met XP SP2 en een mooie firewall?

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 18:19
Welk OS draai? Wat verbindt jou met het internet? Hoe is jullie netwerk thuis?

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie84 schreef op 09 oktober 2004 @ 13:31:
Welk OS draai? Wat verbindt jou met het internet? Hoe is jullie netwerk thuis?
XP Pro, ADSL USB Modem..

PC1 -> PC2 -> I-net

PC1 moet dus verbinding met PC2 krijgen om op I-net te kunnen.

• Vinnie84
De verbinding is wel gedeeld?
Kijk is of je een ip krijgt toegewezen. run->cmd->ipconfig

Verwijderd

Topicstarter
ja, de verbinding is gedeeld.

De host heeft het ip: 192.168.0.1/255.255.255.0
De client heet het ip: 192.168.0.12/255.255.255.0

Er zit een netwerkbrug bij, die het ip 192.168.0.11/255.255.255.0 heeft.. geen idee wat die brug daar doet want die heeft er nooit gezeten.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:15

d0s

sssst

verwijder die brug eens :)

Verwijderd

Topicstarter
net gedaan, geen verandering

ik weet echt niet meer wat ik nu moet proberen :/

Verwijderd

Host en client hebben een submask van 255.255.255.0 en dan gaat het volgens mij met de ip nr.s. 192.168.0.1 en 192.168.1.12 niet goed.
Moeten beide pc's niet in de 192.168.1.X of 192.168.0.X range zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 14:11:
Host en client hebben een submask van 255.255.255.0 en dan gaat het volgens mij met de ip nr.s. 192.168.0.1 en 192.168.1.12 niet goed.
Moeten beide pc's niet in de 192.168.1.X of 192.168.0.X range zitten?
Sorry, het is 192.168.0.12

Verwijderd

Hallo

ik herken je probleem wel omdat ik dit zelf ook eens gehad heb.
voor de duidelijkheid heb ik op computer 1 Window's 2000 die op het internet zit via een LAN verbinding
Ik moet mijn Internet Protocol (TCP/IP) instellen op
Ip - 10 . 10 . 10 . 99 en
Subnet op - 255.255.255.0

de ander computer is een window's home XP en is dus afhankelijk van computer 1.
Bij deze computer staat de IP adressen op automatisch.

Wat mischien kan helpen is dat je eerst even de andere computer opzoekt op naam in je netwerk omgeving en kijkt of hij hem vinden kan.

Succes er mee en ik weet uit ervaring dat het je tot wanhoop kan drijven.
Maar bij mij moet het zo staan anders doet hij het gewoon weg niet. OOk niet als ik er andere getallen invul.

Bernard

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dat ip in gebruik (in XP, want ik heb geen windows2000), en de andere pc op automatisch, maar nog steeds geen verandering.. heb net een nieuwe netwerkkaart gekocht, maar je kan het al raden: geen verandering.

[edit]
Als ik die andere pc op automatisch zet, dan word het ip 169.254.170.32 toegewezen op het subnetmask 255.255.0.0

Is er nou echt geen truukje om het netwerk het weer te laten doen? :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de netwerktadapters in de hardware lijst weg gooi, en ik zoek weer voor nieuwe hardware, dan krijg ik 3 netwerk "dingen":

1394-netwerkkaart (??????)
Realterk RTL8139 etc (<- de "echte" netwerkkaart)
SiS 900-Based PCI Fast Ethernet adapter (onboard?)

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:15

d0s

sssst

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 15:36:
Als ik de netwerktadapters in de hardware lijst weg gooi, en ik zoek weer voor nieuwe hardware, dan krijg ik 3 netwerk "dingen":

1394-netwerkkaart (??????)
Realterk RTL8139 etc (<- de "echte" netwerkkaart)
SiS 900-Based PCI Fast Ethernet adapter (onboard?)
1394 is je firewire kaart, die blijft dus buiten schot.

Ik vermoed dat de realtek de geintegreerde is en de pci fast ethernet de nieuw gekochte ?

Verwijderd

Topicstarter
d0s schreef op 09 oktober 2004 @ 15:48:
[...]Ik vermoed dat de realtek de geintegreerde is en de pci fast ethernet de nieuw gekochte ?
Nou, er staat Realtek op de netwerkkaart die ik al had, en die ik nieuw gekocht hebt... ik vraag me alleen af wat die 1394 en die SiS in het lijstje doen.. dat heb ik hier op de host niet.

Verwijderd

Topicstarter
Onboard LAN heb ik uitgeschakeld -> de SiS kaart staat niet meer in het lijstje.. nu alleen die 1394 kaart nog (ik heb geen firewire kaart)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 13:33:
[...]

XP Pro, ADSL USB Modem..

PC1 -> PC2 -> I-net

PC1 moet dus verbinding met PC2 krijgen om op I-net te kunnen.
Hoe wil je dat realiseren als je host maar 1 netwerkkaart heeft?

Laat maar... zie nu dat je usb modem hebt..... sorry :z

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 16:02:
Hoe wil je dat realiseren als je host maar 1 netwerkkaart heeft?
USB modem :)

[edit]

lol k ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 16:03 ]

• jelvank
Maar, die PC waar het IP adres op automatisch staat... Hoe komt die dan aan z'n IP?

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik ook niet.. daar ben ik niet zo'n expert mee... maar het heeft het altijd gedaan, tot een paar dagen geleden, en ik heb niets aan de hardware configuratie veranderd of dingen geinstalleerd etc.. in 1 keer was het *poef* en het deed het niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb net een 2de pc gereed voor gebruik gemaakt.. en ja hoor: dezelfde kuren.. dan ligt het dus toch aan de host :/

Maar hoe kom ik er nou achter wat er mis is.. de i-net verbinding is geshared, de netwerkkaart doet het ook nog.
Het vreemde is wel, dat bij activiteit van het netwerk er 1.807 pakketten zijn verzonden en 38 ontvangen, hoe kan dat ooit? :S

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een andere netwerkkaart in een ander pci slot gedaan van de host, nog steeds nix :'(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37

job

En als je nou gewoon eens op beide pc's opnieuw de internet wizard doorloopt.
helpt dat?

• jelvank
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 16:10:
dat weet ik ook niet.. daar ben ik niet zo'n expert mee... maar het heeft het altijd gedaan, tot een paar dagen geleden, en ik heb niets aan de hardware configuratie veranderd of dingen geinstalleerd etc.. in 1 keer was het *poef* en het deed het niet meer.
Check even of die uberhaupt wel een IP heeft uit de range 192.168.0.* en of de gateway staat ingesteld op 192.168.0.1

p.s. wij kunnen ook niet ruiken waarom jou pc's 'opeens' raar doen. Het enige dat er de afgelopen weken is gebeurd is dat veel mensen service pack 2 hebben gekregen met als belangrijke en erg irritante 'feature' de ingebouwde firewall.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

probeer eens aan een windows 2000 cd'tje te komen en dan windows 2000 op de host te installeren...

en wat heb je allemaal draaien aan antivirus/firewall software??
want de windwos firewall moet sowieso uit staan en een andere firewall moet je netwerkverkeer doorlaten

en dat die andere pc zijn ip krijgt, dat is een standaard windows ip.... (als er geen ip komt en die kaart toch om een ip blijft zeuren krijgt hij er 1 van windows)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Het is mischien een hele rare gedachte gang maar ik heb het ook al een keer gehad dat de verbindig tussen de twee computers niet goed meer was door een breuk in de stekkertjes of dat deze er niet goed in zat.
Even wrikken helpt dan.
Met andere woorden heb je niet een nieuer of ander draad om die tussen de 1e en de 2e computer te zetten.
Ik neem hierbij aan dat de de eerste computer wel internet heegft en dus die verbinding goed is.
Mocht je geen tester hebben dan kan je altijd nog de draad tussen compie 1 en je modem zetten en te kijken of de draad goed is.

Bernard

• jelvank
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 18:09:
Mocht je geen tester hebben dan kan je altijd nog de draad tussen compie 1 en je modem zetten en te kijken of de draad goed is.
't is een usb modem

Verwijderd

Topicstarter
En als je nou gewoon eens op beide pc's opnieuw de internet wizard doorloopt.
helpt dat?
Onderhand al 1000 keer gedaan, helpt niet :)
Check even of die uberhaupt wel een IP heeft uit de range 192.168.0.* en of de gateway staat ingesteld op 192.168.0.1

p.s. wij kunnen ook niet ruiken waarom jou pc's 'opeens' raar doen. Het enige dat er de afgelopen weken is gebeurd is dat veel mensen service pack 2 hebben gekregen met als belangrijke en erg irritante 'feature' de ingebouwde firewall.
Dat snap ik. Maar SP2 heb ik niet geinstalleerd.
Ze hebben nu allebij een ip uit de 192.168.0.* range, gateway staat nu ook opgesteld op 192.168.0.1, geen resultaat.
probeer eens aan een windows 2000 cd'tje te komen en dan windows 2000 op de host te installeren...

en wat heb je allemaal draaien aan antivirus/firewall software??
Windows2000 is nog een optie, maar het zou toch met XP ook wel moeten werken.. :/

Ik heb momenteel alleen de firewall draaien die in XP zit, en een PC-Cillin 2002 (AV met soort van ingebouwde firewall, met de netwerkkaart op "safe", dus netwerkverkeer mogelijk)

De host heb ik net geformatteerd en opnieuw geinstalleer, geen resultaat.. ik ga zo de switch weer even door een hub vervangen, de switch heb ik een paar weken geleden gekocht, misschien dat dat het is.

• Vinnie84
Heb je het al geprobeerd met ALLE firewalls off??? kijk is of het dan werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dus ff de hub geprobeerd, maar geen verandering..
Ik heb nu 3 pc's aan de switch:

I-net
|
|
Host
|
SWITCH
| |
PC1 PC2

Tussen PC1 en PC2 heb ik een connectie, maar geen van beiden kan een connectie naar de host maken en andersom (van de host naar PC1 en/of PC2).. ik denk dat dus de kabel niet meer goed is. Hoe het kan geen idee.. maar ik zal volgende week eens een patch kabeltje kopen om het zeker te weten.

Verwijderd

Ok dit klinkt bekend ....had ik gisteren nog ....

Ok die bridge is nu weg neem ik aan ?!

disable alle lan gerelateerde connecties behalve die naar het modem en naar de switch.

dan zet ICS (Internet Connection Sharing) uit, hierna opnieuw opstarten ICS weer aanzetten, en controleer dan even of je weer connectie hebt.

Zo ja dan moet ICS weer uitzetten alle gedisablde LAN connectie weer enablen en opzetten zoals je wilt.

Opnieuw opstarten DAN pas ICS weer aanzetten als het goed is vraagt ie je dan hoe je het wil hebben en op welke interface(er kan maar 1 interface gedeeld zijn !!!(natuurlijk kan je alle connecties samen bridgen en dan de bridge kiezen ;)))

Zo zou het moeten werken , hier wel in iedergeval zo niet is er toch iets niet in orde met PC1

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

is het een hardware connectie die het niet doet??

dus er gaat geen lampje branden?
of is het een software connectie die niet wil (je kunt vanaf andere pc's geen verbinding maken)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit klinkt bekend ....had ik gisteren nog ....

Ok die bridge is nu weg neem ik aan ?!

disable alle lan gerelateerde connecties behalve die naar het modem en naar de switch.

dan zet ICS (Internet Connection Sharing) uit, hierna opnieuw opstarten ICS weer aanzetten, en controleer dan even of je weer connectie hebt.

Zo ja dan moet ICS weer uitzetten alle gedisablde LAN connectie weer enablen en opzetten zoals je wilt.

Opnieuw opstarten DAN pas ICS weer aanzetten als het goed is vraagt ie je dan hoe je het wil hebben en op welke interface(er kan maar 1 interface gedeeld zijn !!!(natuurlijk kan je alle connecties samen bridgen en dan de bridge kiezen ))

Zo zou het moeten werken , hier wel in iedergeval zo niet is er toch iets niet in orde met PC1
Ik zou het kunnen proberen, maar ik denk dat je hier alleen doelt op het internet delen.. ik kan dus vanaf pc1 geen connectie maken (dus ik kan niet de shares openen).
dus er gaat geen lampje branden?
of is het een software connectie die niet wil (je kunt vanaf andere pc's geen verbinding maken)
Yep, alle lampjes op de netwerkkaart gaan branden, ik denk dus dat het een software connectie is die niet mee werkt.. geen verbinding kunnen maken.

Zoals ik zei in een aantal posts omhoog, ik zou een andere netwerkkabel kopen.. nou, ik heb de kabel tussen pc1 en pc2 er nu tussen, maar dat hielp ook niet, dus de kabel is goed.

[edit]
Ik maak vooruitgang :) Ik keek net even op pc1, en daar stond (alweer) een netwerkbrug.. hoe die daar komt weet ik niet, maar hij staat er :/ Die heb ik het ip 192.168.0.2 gegeven, en als gateway adres 192.168.0.1 (de host) genomen.. en nu heb ik een netwerk verbinding tussen de host en pc1 :P ze zien elkaar!
Het enige probleem wat nu nog overblijft is het internet op pc1 (en pc2), in mn netwerkomgeving zie ik wel de "Speed Touch op Bossen" (Bossen is de host), maar internetten lukt niet (er staat wel verbonden achter). Ik kan nu nog even de wizard proberen, en kijken of hij het dan doet, ik heb er weinig vertrouwen in maar goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 08:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja! Ik heb als DNS-Server 192.168.0.1 genomen (dus geen wizard gedaan).. en hij doet het! Niet te geloven. Goed, ik ga nu proberen snel een image te maken, zodat ik dit gezeur niet weer heb :)

Mocht er toch nog iets niet goed gaan ofzo, dan plaats ik dat hier of daar wel ergens. Iedereen bedankt voor de reacties! :)

• Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-04 17:46
zo iets had ik laats ook:
modem -> router -> pa's pc / hub-> mij pc de server(die zit op adsl).
een poosje geleden viel de verbinding tussen mij pc's ook uit(die van mij en de server) zelfs de adsl verbinding wilde niet(gateway stond ook niet in netwerk verbindingen) hoe ik het opgelost heb weet ik niet maar nu draaid alles weer perfect. server zit in het netwerk en op adsl(als de modem uit gaat schakelt die over naar kabel:D)
Pagina: 1