[Ontwerp] Grondslagen van een veilingsite

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik kan een opdracht krijgen voor het bouwen van een veilingsite, maar weet weinig tot niets van de principes van zo'n applicatie. Bijvoorbeeld: hoe implementeer je reserved prices, (automatic) bidding increments, etc.

Ik heb ervaring met het bouwen van winkel applicaties, dus de algemene principes van een ecommerce omgeving bouwen is het probleem niet. Het gaat mij bijvoorbeeld om:

• welke soorten veilingen bestaan er
• wat zijn de verschillende opties
• wat zijn de rekenregels voor het vaststellen van de prijs en bidding increment
• etc.

In het meest ideale geval vind ik een open source veilingsite, waar ik kan kijken hoe dit alles op de achtergrond werkt. Ik heb alleen phpauction.org gevonden, en hun software is verre van wat ik zoek. Zoeken via Google levert vooralsnog ook niets op. Vandaar mijn vraag of iemand een goed artikel weet over de principes van een veilingsite?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:54
Iedere veilingssite is toch weer anders? Net zoals iedere veiling weer anders is: de bidding increment bijvoorbeeld is bij het bieden op een huis heel anders dan op een appel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik zie hier niet direct een programmeerdiscussie in. Je hebt een opdracht gekregen om een bepaald ontwerp te maken, maar je hebt zelf geen idee waar je moet beginnen. Nu zet je hier het probleem neer, maar ik zie nergens je eigen gedachtengang terug.

Net als bij een CMS is er niet 1 uniform ontwerp te vinden. Begin eens met het opstellen van de specificaties, ga eens kijken wat voor opties andere veilingsites hebben. Bepaal vervolgens welke features je ook zelf wilt hebben en hoe deze te implementeren zouden zijn.

Een kant en klaar veilingsysteem, uniform bruikbaar, is er niet. Wil je een complete applicatie laten ontwerpen, dan kan dat, maar ga dan eens kijken bij een softwareontwikkelaar of koop die kennis in.

[ Voor 13% gewijzigd door gorgi_19 op 09-10-2004 13:24 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.