Websurvey? Popup op GoT?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 10:20

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Ik zat net in een topique in SG en toen floepte er een websurvey popup te voorschijn...

Of ik mee wilde werken aan een onderzoek van de website die ik net bezoek.
Ik heb alleen maar Outlook en GoT/SG open staan, verder helemaal niets, dus van iets anders kan 't niet komen...

Ik dacht dat er op GoT geen popups zouden komen?

Toen ik in de URL keek van de pagina die geopend werd kwam ik wel gathering.tweakers.net tegen...
de URL van opionbar
lange url

[ Voor 2% gewijzigd door curry684 op 09-10-2004 15:23 . Reden: layout fix0red :) ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
die had ik afgelopen donderdag ook ja, maar toen van een ander domein dacht ik. Alleen toen niet gepost omdat ik het screenshot nergens kwijt kon.

Ik ben dus neit de enige die hem gehad heeft... (MS IE op school)
thuis krijg ik geen popups omdat opera die automatisch blockt

[ Voor 8% gewijzigd door Fludizz op 09-10-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 16:02
Waarschijnlijk had je ook de FP open staan in een ander venster: die refreshed om de X minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik net GoT als popup safe ingevoerd.. krijg ik dit =/ maar ben blij dak nu zeker weet dat 't van GoT komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 13:22:
Heb ik net GoT als popup safe ingevoerd.. krijg ik dit =/ maar ben blij dak nu zeker weet dat 't van GoT komt...
Waarschijnlijk van een adverteerder op GOT.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
djluc schreef op 09 oktober 2004 @ 13:21:
Waarschijnlijk had je ook de FP open staan in een ander venster: die refreshed om de X minuten.
Ik had alleen GoT open toen ik de popup kreeg. ik weet 100% zeker dat die popup van GoT af kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
kijk eens goed naar 't adres van die popup in mijn post, daaruit blijkt vrij duidelijk dat ie van GoT afkomt of niet?

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers voert een survey uit dan, niets mis mee toch? Als je niet wilt meedoen klik je hem weg en krijg je hem ook niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 13:54:
Tweakers voert een survey uit dan, niets mis mee toch? Als je niet wilt meedoen klik je hem weg en krijg je hem ook niet meer. :)
Neuh, dit is niet een survey van Tweakers.net of GoT. Het is een onderzoek dat WebAds uitvoert onder alle sites waar dat bedrijf banners levert. Dat is gewoon een routineonderzoek en is niets vreemds AFAIK :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Harm schreef op 09 oktober 2004 @ 13:55:
[...]

Neuh, dit is niet een survey van Tweakers.net of GoT. Het is een onderzoek dat WebAds uitvoert onder alle sites waar dat bedrijf banners levert. Dat is gewoon een routineonderzoek en is niets vreemds AFAIK :) .
maar was 't niet de policy dat GoT géén popups zou bevatten...?

of 't zou van te voren gezegt worden

[ Voor 8% gewijzigd door zwahiel op 09-10-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
zwahiel schreef op 09 oktober 2004 @ 14:34:
[...]

het gaat hier ook niet om GoT maar om Tweakers.net :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
zwahiel schreef op 09 oktober 2004 @ 14:34:
[...]

Onze policy over advertenties staat hier: Advertentiebeleid op Tweakers.net. Daar staat een lijstje met zaken die we niet willen hebben:
  • Adult content
  • Commerciële Popups (onderzoekspopups zijn wel mogelijk)
Zoals je ziet zijn onderzoekspopups, waar dit er een van is ;) , wel toegestaan. Dus IMHO is er niet zo heel veel speciaals aan de hand :P .

[ Voor 5% gewijzigd door Harm op 09-10-2004 14:37 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Harm schreef op 09 oktober 2004 @ 14:36:
[...]

Onze policy over advertenties staat hier: Advertentiebeleid op Tweakers.net. Daar staat een lijstje met zaken die we niet willen hebben:
  • Adult content
Zoals je ziet zijn onderzoekspopups, waar dit er een van is ;) , wel toegestaan. Dus IMHO is er niet zo heel veel speciaals aan de hand :P .
ok vooruit dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 14:08
Ik kreeg heb van de week ook al, maar heb hem gewoon weggeklikt zoals ik automatisch altijd bij elke popup blindelings doe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb hem gewoon ingevuld..
Had toch niks te doen, bij de evt volgende keer sla ik hem gewoon weg :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Even een vraag: ik browse met Opera, popup wordt genlokt. Ben ik dan advertenties aan het blocken of niet :? (lees: ben ik dan illegaal :) )

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een onderzoekssurvey is geen reclame ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kan dat ding niet weer uit? Ik heb 'm nu letterlijk 6x achtereen gekregen bij elke page reload. Als dat ding eens per 3 maanden meekomt heb ik daar geen probleem mee, maar dit is overdreven... Ik druk toch niet voor jan lul op nee?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

CyBeR schreef op 18 oktober 2004 @ 14:57:
Kan dat ding niet weer uit? Ik heb 'm nu letterlijk 6x achtereen gekregen bij elke page reload. Als dat ding eens per 3 maanden meekomt heb ik daar geen probleem mee, maar dit is overdreven... Ik druk toch niet voor jan lul op nee?
:D

Maar jij hebt toch geen IE? Of IE voor de MAC ofzo :?

Meteen een vraag... ik browse _altijd_ met FireFox. Deze popup wordt dus automatisch tegen gehouden. Banners e.d. laat ik wel gewoon door. Is dit nu alsnog fout?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
DeMoN schreef op 18 oktober 2004 @ 15:01:
[...]
Meteen een vraag... ik browse _altijd_ met FireFox. Deze popup wordt dus automatisch tegen gehouden. Banners e.d. laat ik wel gewoon door. Is dit nu alsnog fout?
Ik browse ook met firefox alleen tweakers.net staat op mijn safe list dus word hij niet tegen gehouden.
CyBeR schreef op 18 oktober 2004 @ 14:57:
Ook ik krijg nu bij _elke_ pagina de survey popup. Best wel irritant :(

/kleine edit

Na 7 keer heeft de popup het volgens mij voor gezien gehouden :P

[ Voor 6% gewijzigd door Breaker op 18-10-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:08

Cyphax

Moderator LNX
DeMoN schreef op 18 oktober 2004 @ 15:01:
[...]

:D

Maar jij hebt toch geen IE? Of IE voor de MAC ofzo :?

euss zegt dat het geen reclame is, en er staat niet in de voorwaarden dat je geen surveys mag blocken :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 23:01
Ding wordt toch irri?

Krijg hier een popup, klik op Ja (meewerken aan een survey vind ik geen probleem, een keertje), vervolgens gebeurd er niets, en krijg ik deze popup nu al 10x achter elkaar weer terug ? :{

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Wat XanderH zegt ja... :{

edit:

Mozzilla 1.7
WinXP Home SP 2
Geen adblockers oid, behalve de popupblocker in mozilla, die ze netjes voor GoT en T.net doorlaat...

[ Voor 75% gewijzigd door JHS op 18-10-2004 15:19 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JHS schreef op 18 oktober 2004 @ 15:16:
edit:

Mozzilla 1.7
WinXP Home SP 2
Geen adblockers oid, behalve de popupblocker in mozilla, die ze netjes voor GoT en T.net doorlaat...
Hier ook Mozilla, FireFox 0.9.4 @ windows 2003. GoT en T.net staan stonden hier idd ook in allowlist... Nu ff weggehaald, ik krijg die popup anders echt op alle pagina's ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Da's een foutje. Ik had 'm hier net ook 3x, maar het lijkt me dat de code van webads dan niet helemaal klopt. Vermoedelijk zal webads hiervan op de hoogte gesteld worden en zal dat aangepast worden. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 14:33:
Een onderzoekssurvey is geen reclame ;)
Dus vangt tweakers er ook geen geld voor. Dus blokken die hap.....

Bovendien wekken ze de suggestie een survey voor tweakers uit te voeren, maar ze voeren dus een survey uit voor banner bakkers?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zag dat mijn Firefox vorige week een popup blokkeerde van Gathering of Tweakers, opinionbar. Verder niks meer gezien. :o :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
jah hij bleef terugkomen.. ik dacht dat als je m 1 keer zou doen dat hij dan weg zou blijven..
dat was wel irritant.. verder geen problemen met een survey hoor..!

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
leuk_he schreef op 18 oktober 2004 @ 15:25:
Dus vangt tweakers er ook geen geld voor. Dus blokken die hap.....
Het komt niet bij je op dat er misschien een foutje in de code staat en dat je 'm niet vaker dan 1x hoort te zien? Zulke stemmingmakende opmerkingen zijn echt niet nodig. ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-09 13:02

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als het goed is gaat de popup binnen afzienbare tijd gekilled worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
hij is al weg.. bij mij dan

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb m ook een paar keer gehad, stuk of 5 / 6 keer maar allemaal gewoon geblocked. Moet geen popup's. Normale reclame oke, maar geen popups :)
(I6 met SP2 btw)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Renegade schreef op 18 oktober 2004 @ 15:27:
[...]

Het komt niet bij je op dat er misschien een foutje in de code staat .....
[samenzwering mode... 8) ]
Foutje? Het is zondermeer al eigenaardig dat er een popup door mijn firefox PR1.0 heenkomt (2x, meer niet hoor) . Ze hebben dus al eigenaardige "verdachte" code gebruikt. En het is geen reclame (reclame is ok want betaald ). Dus in dat opzicht is het wel een heel gemene popup.
[/samenzwering mode... 8) ]

Maar goed. De FP mensen bezweren dat het in orde komt dus geloof ik dat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-09 13:02

Daniel

Kapitein NCC-1701
De cap staat nu op 1x per week...dat zou voldoende moeten zijn om hem niet meer te zien. Sowieso is de onderzoeksperiode bijna voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Ik HAD die popup inderdaad ook, nou ben ik de beroerdste niet en wil ik best meedoen aan zo'n survey. Probleem is echter dat dit met Firefox niet kon, althans, niet onder Linux :p (niet getest met Windows). Als ie dan meerdere malen terugkomt is dat hoogst vervelend, ben blij dat daar wat aan gedaan is :).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Harm schreef op 09 oktober 2004 @ 14:36:
  • Adult content
Mag ik vragen wat de reden is dat sommige pop-up categoriën wel toegestaan zijn en andere niet? Qua irritatiefactor scoren ze wat mij betreft even hoog; een pop-up is irritant omdat het een pop-up is die je niet wilde, niet omdat het reclame is en geen onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Denk je niet dat 95% van de pop-ups onder commercieel vallen? Dan hou je mijn inziens nog een heel erg beperkt aantal mogelijkheden over:

• Tweakers.net zelf - We willen wat van jullie weten voor eigen gebruik
• Een onderzoek als in dit topic beschreven - Om te kijken welke reclame effectief/irriterend/whatever is
• Een onderzoek waarop het MT is aangeschreven en besloten heeft om zijn medewerking aan te verlenen

Geen van bovenstaande lijken me te verschijnen met een slechte reden. Het laatste heb ik niet meegemaakt, maar het is iets wat me persoonlijk niet onmogelijk zou lijken. De tweede kan voor jezelf nuttig zijn, aangezien ik aanneem dat je graag meewerkt aan methoden die kunnen voeren tot een manier van adverteren/marketen waarbij je zelf minder irritatie hebt aan de methode in kwestie? Het eerste ga ik niet eens over uitweiden. Wat mij betreft is er dus niets mis met die uitzondering.

Daarnaast, hoe vaak heb je al dergelijke pop-ups gehad voor een onderzoek voor dit onderzoek? Die frequentie is dermate laag dat het me bijna niet eens noemenswaardig lijkt.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Renegade schreef op 18 oktober 2004 @ 18:04:
Geen van bovenstaande lijken me te verschijnen met een slechte reden.
Het verschijnen zelf is of kan een slechte reden zijn.
De tweede kan voor jezelf nuttig zijn, aangezien ik aanneem dat je graag meewerkt aan methoden die kunnen voeren tot een manier van adverteren/marketen waarbij je zelf minder irritatie hebt aan de methode in kwestie?
Dit is ook een argument dat ketens en reclamebureau's aanhalen als ze informatie van je willen hebben. Data mining gerelateerde bureau's maken naarstig gebruik van dit argument. Als mensen zich ergens aan ergeren dan kunnen ze zelf met de instantie contact opnemen. Ik ben van mening dat het initiatief bij de mensen zelf hoort te liggen in dergelijke zaken en dat de dienstaanbieder deze mogelijkheden passief moet aanbieden.
Daarnaast, hoe vaak heb je al dergelijke pop-ups gehad voor een onderzoek voor dit onderzoek? Die frequentie is dermate laag dat het me bijna niet eens noemenswaardig lijkt.
Afgelopen maand ben ik al drie keer geconfronteerd met een onderzoek als deze; ik zie een trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
OpifexMaximus schreef op 18 oktober 2004 @ 18:21:
Afgelopen maand ben ik al drie keer geconfronteerd met een onderzoek als deze; ik zie een trend.
Op Tweakers.net? :?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Nee, en ik ben ook heel dankbaar voor het bestaan van de sectie Bugs and Featurerequests :) Maar onderzoeksbureau's lijken als paddestoelen de grond uit te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:16
Zo'n popup voor een marktonderzoek is toch zo commercieel als het maar kan? Ik neem aan dat dat ook blijkt uit het feit dat tweakers.net ervoor betaalt krijgt? (En zoniet, dan lijkt me dat een reden temeer om 'm niet toe te staan: als hij irritant is en tweakers.net verdient er niets mee, wat is dan nog het nut?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mensen zeik niet. Dat ene pop-upje hier op got kan geen kwaad. Wereld vergaat niet :|

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb hem één keer gehad, maar vind die vragen soms zo zinloos onnodig denkvermogen vragend dat ik bij vraag 3 of zo heb weggeklikt. Iets om over na te denken ;)

Bovendien was [rml][ AD] Onderzoek (pop-up)[/rml] nog in mijn achterhoofd en een fout in de code van WebAds? Gebeurt toch te vaak naar mijn smaak.

[ Voor 37% gewijzigd door PcDealer op 18-10-2004 19:41 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Illegal_Alien schreef op 18 oktober 2004 @ 19:33:
Mensen zeik niet. Dat ene pop-upje hier op got kan geen kwaad. Wereld vergaat niet :|
Eentje niet nee, meerdere wordt vervelend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, zoals ik al zei. Een popupje zo nu en dan, ok. Maar niet bij elke keer dat je op een link binnen GoT klikt ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

XanderH schreef op 18 oktober 2004 @ 19:39:
[...]

Eentje niet nee, meerdere wordt vervelend. :P
Bovendien kan je hem in Mozilla niet eens invullen :{ , wordt toch wat vervelend dan :P . Ben hem overigens inmiddels niet meer tegengekomen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Als jij je er niet aan ergert of het niet nodig vind om erover te klagen dan is dat jouw keuze. Dat ik het er niet mee eens ben wil niet zeggen dat ik zeik. :)

Als ik mijn vuilnis elke dag op jouw kamer neer zou gooien dan vergaat de wereld ook niet, maar hij wordt voor jou wel een stuk onaangenamer.
Pagina: 1