Toon posts:

Hoe op zipdrive overschreven bestanden terughalen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik heb een probleem bestanden zijn overschreven door rare bestanden bij het kopiëren. Is hier een programma voor en kunnen jullie me helpen?

Met Vriendelijke Groet
Jamie

Verwijderd

Je zult toch echt iets meer info moeten geven :
- Wat was je aan het doen ?
- Wat zijn rare bestanden ?
- Wat is er overschreven ?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoi, welkom op GoT :)

Kijk hier eens, in de FAQ, daar staat het een en ander over bestanden terugkrijgen :)

SA FAQ: overig
en
http://gathering.tweakers..._message/16985207#hdddata

Overigens, hoeven groetjes niet, en zo hard gillen in de topictitel is ook niet nodig, we helpen zo snel we kunnen, een uitroepteken meer of minder schrikt eerder af ;)

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 09-10-2004 13:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vertel eerst eens wat meer: welk besturings systeem? Wat heb je exact gedaan? Wat voor rare bestanden? Meer info, anders moeten we gaan raden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

oke paar linkjes,

http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

OM FAQ / Beleid

oke, uw vraagt wij zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Ik was met ZIP schijfjes bestanden op de C: schijf aan het zetten totdat ik ineens een ZIP schijf dezelfde gegevens vond als op de vorige.

Het is windows XP
ik heb al een shareware prog gedownload en die kon de bestanden wel vinden maar niet terugzetten

weten jullie een goed proggrammaatje

Jamie

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bestanden kwijt!! HELP!!
SCHREEUW NIET ZO!!!!!! Oftewel, je bent niet bepaald de eerste die zoiets heeft. Haal even rustig adem, overdreven druk doen maar niet nadenken maakt erger, niet beter ;)
Ik pas de topictitel dus drastisch aan. Lees ook even de genoemde FAQ's/URL's door. Probeer (readonly) wat applicaties en wellicht kom je er uit. Je bent nieuw, lees dus (evt. na het terugzetten van je files :P ) even FAQ Forumgedrag en enige relevante sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) door. Op die manier kan je je zelf beter helpen en wordt een vraag ook eerder beantwoord :)
ik heb al een shareware prog gedownload en die kon de bestanden wel vinden maar niet terugzetten
Ik neem aan dat je het dan eerst moet kopen. Voor niets gaat de zon op met zoiets, een professioneel bedrijf is een factor 10, 100 of 1000 duurder ;)

edit:

Oeh je loopt hier al een paar maanden rond zie ik. Een welkom is dus overdreven :P
Dus de boodschap kende je waarschijnlijk al: geef even heel duidelik aan wat al was gedaan, wat niet lukte, etc. "Al wel wat shareware progs gedownload" zegt zo gruwelijk weinig. Kunnen wij wel tips geven, maar die ken je natuurlijk al.

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 09-10-2004 14:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat deze bug in XP nog niet is opgelost.

In NT4 heb ik hetzelfde probleem gehad. Wanneer je een disk uitwerpt met het uitwerpknopje, en vervolgens een nieuwe disk plaatst, heeft Windows dat niet altijd door. Gevolg is dat de cache van de vorige disk voor de nieuwe wordt gebruikt, dus je ziet de inhoud van de oude disk, en als je dan een schrijfactie uitvoerd, doet hij dat alsof hij naar de oude disk schrijft.
Gevolg: Fat corrupt, directory corrupt. (Als je pech hebt de rootdirectory.)
Workaround: Gebruik niet het uitwerpknopje, maar rechtsklik op de diskicoon en kies uitwerpen.

Met scandisk zou je een hoop moeten kunnen terughalen (al was het maar als lost clusters). Maar als je de tools hebt zou ik eerst een image van de disk maken. Dan kun je verschillende tools uitproberen, en telkens het origineel tussendoor terugzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen hartstikke bedankt ik ben een stuk verder gekomen.

Ik was erg ongerust dus vandaar mijn schreeuw reactie, ik zal het de volgende keer anders aanpakken. 8)7

Hartstikke bedankt

Jamie
Pagina: 1