Toon posts:

[winxp] port blijft dicht

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na lang googlen en de search te hebben gebruikt blijf ik met een probleem zitten:
Ik heb 2 pc's staan, waarvan 1 de gateway, hierop staat zonealarm geïnstalleerd.
Ik wil port 6881 openen maar www.grc.com blijft melden dat ie gesloten (dus niet stealth) is, terwijl ik wel in zonealarm een rule ingesteld heb (die goed zou moeten zijn omdat ie voor een format het wel deed).

Wanneer ik zonealarm (4.5) erafgooi (dus niet uitzet, maar uninstall) blijft het probleem bestaan. Daarom vermoed ik dat het probleem in windows zelf zit. Mijn windows firewall is op geen van beide pc's ingesteld, de client pc draait overigens SP2 en de gateway SP1 (deze opstelling heeft ook gewerkt voordat ik de gateway formateerde, de client is niet veranderd sinds de laatste keer dat het gewerkt heeft. Het meest vreemde vind ik dus dat als er geen firewall geinstalleerd staat ww.grc.com toch aangeeft dat die port gesloten is. Het zal hoogstwaarschijnlijk iets ontzettend stoms zijn dat k over het hoofd heb gezien 8)7, maar alvast bedankt voor de hulp.

specs:

gateway:
P4-1500
768mb ram
120gb maxtor
geforce ti-200
ADSL usb modem (standaard drivers die bijgeleverd worden)
(internet connection sharing)

client:
amd64 3200+
1024mb ram
2x 160 gb hitachi
aopen 6800 gt

8)7 8)7 8)7 8)7

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Windows Firewall? ( Onderdeel van SP2 )

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
is uitgeschakeld in configuratiescherm

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
pakt je bittorrent client wel poort 6881 of pakt ie random een andere?
check of er iets luistert op poort 6881.

Verwijderd

Topicstarter
ehm ik gebruik azureus, waarbij de inkomende tcp luisterport 6881 is, ehm of r iets luistert op port 6881 heb k even gekeken met netstat en dr zijn 2 verbindingen op port 6881, beide syn_sent. (ik weet niet of dat genoeg zegt)

Verwijderd

Topicstarter
is er echt niemand die mij kan helpen dan?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
wegens de enorme animo om mij te helpen vraag ik een slotje aan

b.v.d.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

ff wachte nog......

Staat je Bittorrent Client op je PC of op je Gateway ? Let wel, je Gateway (ICS) moet NAT kunnen gebruiken en een port forward uitvoeren naar je PC om op je PC een connectie te kunnen accepteren...

Dat GRC zegt dat er niks zit op die poort (Closed) betekend in feite dat er niets luistert.

Suc6

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:30:
wegens de enorme animo om mij te helpen vraag ik een slotje aan

b.v.d.
geen dank liever geld.

en bedankt voor de geduldigheid. :w