Ik heb onlangs mijn Acatel speedtouch home getweaked naar een pro met de bruring en de weethet.nl handleidingen, dat is allemaal vijlloos verlopen en werkt tot toebehoren. Ik wou nu een netwerkje aan gaan leggen en heb hier een Sweex 5 poorts switch voor aangeschaft.
Mijn idee voor het netwerk was heel simpel:
Splitter - > getweakede Speedtouch -> Switch -> PC1, PC2 en Xbox
Speedtouch = 10.0.0.138
PC1 = 10.0.0.150
PC2 = ....151
Xbox= ....156
Je zou denken dat dit goed zou moeten werken, maar guess what.. Dat doet het niet.
Wat het wel doet is:
- verbinding tussen PC1, PC2 en Xbox. Pingen gaat dus goed
- Ledjes op de switch branden, ook hetgeen die gebruikt is voor uplink.
Wat het niet doet is:
- Verbinden met de modem op enig manier, pingen naar modem geeft dus geen response.
Ik heb als kabel van switch naar modem, cross en straight geprobeerd. Beide zonder succes.
Als je mischien wilt weten hoe de modem geconfigureerd staat heb ik voor alle gemak wat screenies geupload :x
http://home.wanadoo.nl/rlopes/speedtouch.rar
Ik hoop dat ik hier wat verdere info kan krijgen of eventueel een oplossing, want mijn resources waren zo goed als op
bvd,
Jorge Lopes
Mijn idee voor het netwerk was heel simpel:
Splitter - > getweakede Speedtouch -> Switch -> PC1, PC2 en Xbox
Speedtouch = 10.0.0.138
PC1 = 10.0.0.150
PC2 = ....151
Xbox= ....156
Je zou denken dat dit goed zou moeten werken, maar guess what.. Dat doet het niet.
Wat het wel doet is:
- verbinding tussen PC1, PC2 en Xbox. Pingen gaat dus goed
- Ledjes op de switch branden, ook hetgeen die gebruikt is voor uplink.
Wat het niet doet is:
- Verbinden met de modem op enig manier, pingen naar modem geeft dus geen response.
Ik heb als kabel van switch naar modem, cross en straight geprobeerd. Beide zonder succes.
Als je mischien wilt weten hoe de modem geconfigureerd staat heb ik voor alle gemak wat screenies geupload :x
http://home.wanadoo.nl/rlopes/speedtouch.rar
Ik hoop dat ik hier wat verdere info kan krijgen of eventueel een oplossing, want mijn resources waren zo goed als op
bvd,
Jorge Lopes