Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tehkaz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Hallo,
Ik heb een jaar of 2 geleden een mp3 discman van marquant aangeschaft. Ik blij en meteen een mp3 cd branden, maar deze is er niet op af te spelen..hij blijft zoeken naar de cd tot ie eens ons weegt. Toen dacht ik van: wat maakt het uit, hij was toch niet duur. Maar nu zou ik het toch wel tof vinden om een mp3 cd af te kunnen spelen.
Het gaat om een Marquant MDM-12, en ik heb geen fout gemaakt met het branden van de cd, want bij een andere discman werkte de mp3 cd wel. Ik weet 100% zeker dat ie mp3 zou moeten kunnen ondersteunen, want dat staat er groot op en dat staat ook in de handleiding.

Weet iemand misschien hoe ik nu mp3 cd's kan afspelen? Of is het gewoon een stomme productiefout?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
vbr mp3's? te hoge kwaliteit bv 160kbs

soms kunnen die apparaten dat niet aan

al een cd getest met 1 mp3 van 128kbs?

• tehkaz
Ja misschien een goede tip, ik zal het eens proberen.

• tehkaz
Ik heb het geprobeerd en het werkt niet :(

Verwijderd

Tja, als ie et in een andere MP3 cd-speler et wel doet, dan zou ik et niet weten. Maar anders zou ik zeggen: heb je de cd wel als een data-cd gebrand? Programma's als Nero converteren de mp3s automatisch naar wav als je zegt dat het om een audiocd gaat.

Dat is tenminste datgene wat ik de eerste keer fout deed toen ik voor m'n zusje zo'n cdtje probeerde te branden :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
offtopic:
'Ik heb een jaar of 2 geleden een mp3 discman van marquant aangeschaft. Ik blij en meteen een mp3 cd branden, maar deze is er niet op af te spelen.. '

Je hebt dat ding twee jaar in huis, maar probeert hem nu pas uit? :?

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 09-10-2004 19:33 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• tehkaz
Ik blij en METEEN een mp3 cd branden...dus dat is niet na 2 jaar. Ik heb me er toen bij neergelegd omdat ie toch erg goedkoop was, en nu zou ik graag wel mp3 cd's kunnen afspelen. Maar ik denk dat ik gewoon een nieuwe ga kopen ofzo.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-11 23:32

Metten

ik hou het graag simpel

tehkaz schreef op 09 oktober 2004 @ 21:22:
Ik blij en METEEN een mp3 cd branden...dus dat is niet na 2 jaar. Ik heb me er toen bij neergelegd omdat ie toch erg goedkoop was, en nu zou ik graag wel mp3 cd's kunnen afspelen. Maar ik denk dat ik gewoon een nieuwe ga kopen ofzo.
Je had er toen gewoon mee terug moeten gaan. Je hebt gewoon garantie, ook op die goedkope marquant-meuk. Nu is het te laat ben ik bang, dus begin maar vast met sparen voor een nieuwe ;)

Verwijderd

ik heb dat ding ook. En heb absoluut nergens problemen mee.

Dat ding van mij speelt prima mp3's af. Ik denk inderdaad dat je toendertijd gewoon terug had moeten gaan naar de winkel. :z

• Even Afwezig
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 11:02

Even Afwezig

kom zo.....

tehkaz schreef op 09 oktober 2004 @ 11:53:

Weet iemand misschien hoe ik nu mp3 cd's kan afspelen? Of is het gewoon een stomme productiefout?
Ander merk cdr's proberen, ze zijn nogal kieskeurig.

Even Afwezig

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 21:23

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

uhhmm.. staan je mp-3 tjes in folders,
Of heb je ze allemaal op de cd staan, zonder folder. Sommige discmans kunnen geen folders lezen, alleen als ze rechtstreeks op een cd staan.

De oplossing is niet altijd de oplossing

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

imthecool1 schreef op 12 oktober 2004 @ 21:42:
uhhmm.. staan je mp-3 tjes in folders,
Of heb je ze allemaal op de cd staan, zonder folder. Sommige discmans kunnen geen folders lezen, alleen als ze rechtstreeks op een cd staan.
^^^^^ met stom :)

Wilde het net zeggen, je mag soms geen mappen gebruiken maar meteen op de root van de cd fikken....

Verwijderd

heb je de cd wel "afgerond"? je kan een CD branden zodanig dat je er later nog zooi bij kan zetten, het zou kunnen dat ie zulke CD's niet pikt.
Ook kan je inderdaad zoals eerder al genoemd kijken naar VBR of hoge bitrates.
Je kan eventueel ook in de handleiding kijken of er nog bepaalde eisen zijn aan de wijze van opslaan (geen folders, geen lange filenames, of weet ik wat)

• tehkaz
Nouja, ik heb alles al geprobeerd, niks werkt helaas. Toentertijd ben ik niet teruggegaan omdat ik dacht dat ik wel iets fout gedaan had. Maar tegenwoordig zijn mp3 discmans niet zo duur meer, dus na oud en nieuw koop ik wel een nieuwe (als ik dan nog geld heb :P)

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Hmm ik heb ook een Marquant gehad, weet niet meer welk type precies, maar goed dat ding moest ik zonder dat ie gevallen was ofzo na 3 maanden al met ducktape bij elkaar houden. En uiteindelijk gaf hij een jaar later, ook zonder aanwijsbare reden, de geest hij las geen schijf meer in.

Mijn broertje had een iets nieuwer type en hij heeft het ding in een jaar tijd 2 maal omgeruild gehad en een maand je of 9 later na de laatste omruil gaf de laatste ook totaal de geest.

Kortom denk dat jij ook een brakke marquant te pakken heb.
En in denk dat als je overweegt een nieuwe te kopen je beter niet weer een super goedkoop geval kan kopen, tenminste als je er een poosje mee wil doen.
Zelf had ik mijn Marquant vervangen door een iRiver iMp550 en die geeft nogsteeds geen enkel probleem na een jaar, dus ik kan er nog wel een heel tijdje mee voorruit
Pagina: 1